یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آیین افتتاح طرح توسعه بیمارستان کوثر بروجرد برگزار شد.
به گزارش یافته، با حضور شفقت استاندار لرستان، میرهاشم موسوی مدیرعامل تامین اجتماعی کشور ، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار و جمعی از مسولان استانی و شهرستانی ، آیین افتتاح بیمارستان کوثر بروجرد روز پنجشنبه 24 خرداد برگزار شد.



با افتتاح  این پروژه که در دو بخش احداث پلی‌کلینیک تخصصی در سه طبقه با زیربنای ۴۲۰۰ متر مربع و احداث ساختمان الحاقی بیمارستان با زیربنای۵۸۰۰ متر مربع اجرا شده است، ظرفیت‌های درمان مستقیم بیمه‌شدگان در شهر بروجرد و استان لرستان، افزایش یافته تا بیماران بیمه‌شده این منطقه برای دریافت خدمات مورد نیاز نیازی به مراجعه به شهرها و استان‌های دیگر نداشته باشند.

براساس این گزارش مساحت زیربنای ساختمان‌های احداث شده در این پروژه بالغ بر 13 هزار متر مربع و هزینه ساخت آن ۲۵۰ میلیارد تومان و هزینه تجهیز آن نیز ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است که در مجموع ۳۵۰ میلیارد تومان در این پروژه از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی هزینه شده است.

سازمان تأمین‌اجتماعی در استان لرستان در حال حاضر دارای سه مرکز بیمارستانی در خرم‌آباد، بروجرد و دورود، دو پلی‌کلینیک شبانه‌روزی در شهرهای خرم‌آباد و بروجرد، یک درمانگاه شبانه‌روزی در الیگودرز و هفت درمانگاه عمومی در شهرهای خرم‌آباد، دورود، کوهدشت، ازنا، پل‌دختر و الشتر است.

در این مراسم همچنین با حضور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و استاندار لرستان و نیز مسئولان محلی استان، کلنگ فاز دوم پروژه توسعه این بیمارستان نیز به زمین زده شد. در این پروژه قرار است ساختمان و تجهیزات بخش‌های قدیمی این بیمارستان نوسازی و مقاوم‌سازی شود.


تسهیل دسترسی همگان به خدمات سلامت از اولویت‌های رئیس‌جمهور شهید بود

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در بازدید از شعبه 2 تأمین‌اجتماعی خرم‌آباد و نیز بیمارستان تأمین‌اجتماعی خرم‌آباد و گفت‌وگو با مراجعان و کارکنان این مراکز، از استمرار پیگیری طرح‌های توسعه خدمات این سازمان به‌ویژه توسعه ظرفیت‌های درمان رایگان بیمه‌شدگان در دولت مردمی سیزدهم خبر داد.

موسوی که در پنجاه‌وهفتمین سفر استانی و به‌منظور بازدید میدانی و بررسی وضعیت ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به بیمه‌شدگان استان لرستان و افتتاح چند پروژه عمرانی؛ به همراه تعدادی از معاونان و مدیران این سازمان به استان لرستان سفر کرده‌است، در حاشیه بازدید از بیمارستان تأمین‌اجتماعی خرم‌آباد گفت: یکی از رویکردهایی که از آغاز دولت سیزدهم، "شهید جمهور" حضرت آیت‌الله رئیسی بر آن تأکید داشتند، توسعه خدمت در همه بخش‌های کشور و تأمین نیاز مردم به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار بود.

موسوی افزود: در سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت سیزدهم براساس تأکیدات رئیس‌جمهور شهید، توسعه خدمات سازمان به ویژه خدمت درمان مستقیم را که همه خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی سرپایی و بستری آن برای بیمه‌شدگان رایگان است، از ابتدای این دولت مورد توجه قرار دادیم. به لطف خدامند متعال از آغاز دولت تا امروز 39 پروژه درمانی شامل بیمارستان و درمانگاه را افتتاح کردیم و تا پایان سال جاری نیز ان‌شاءالله 10 مرکز دیگر را افتتاح خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: در استان لرستان؛ 4 پروژه درمانی را در اولویت قرار داده‌ایم. پروژه اول احداث پلی‌کلینیک تخصصی بیمارستان خرم‌آباد است که بالای 80 درصد پیشرفت دارد و با تزریق منابع، تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد. پروژه دیگر، توسعه بیمارستان نرگس درود است که پیشرفت فیزیکی آن بیش از 90 درصد است و امیدواریم در هفته تأمین‌اجتماعی به بهره‌برداری برسد.

وی در مورد سایر پروژه‌های درمان تأمین‌اجتماعی در استان لرستان گفت: درمانگاه الشتر را در سفر قبلی به استان کلنگ زنی کردیم که طبق برنامه زمان‌بندی طی 18 ماه احداث خواهد شد. پروژه توسعه بیمارستان کوثر درود هم پروژه درمانی دیگر این استان بوده که امروز به بهره‌برداری می‌رسد و ضمن افتتاح پلی‌کلینیک تخصصی بیمارستان، تعداد تخت‌های بیمارستان نیز از 32 به 96 تخت افزایش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین گفت: هزینه 4 پروژه درمانی استان لرستان بالغ بر یک هزار میلیارد تومان است و امیدواریم با توسعه ظرفیت‌های درمان مستقیم در این استان، بتوانیم ضمن این‌که به عهدی که با رئیس‌جمهور شهید بسته‌ایم؛ عمل کنیم، رضایت مردم را هم که زمینه‌ساز رضایت خداوند است، تأمین کنیم.

موسوی افزود: در این دولت، تسهیل ارائه خدمات سلامت و کاهش سهم پرداخت از جیب مردم از روشهایی چون تحت پوشش بیمه قرار گرفتن هزینه‌های درمان بیماری‌های سخت و صعب‌العلاج، یکی از رویکردهای مورد توجه رئیس‌جمهور عزیز و شهید بود که با ایجاد صندوق خاصی برای این منظور در سازمان بیمه سلامت، بیماران بیمه‌شده تأمین‌اجتماعی نیز که مبتلا به بیماری‌های تعریف‌شده به عنوان صعب‌العلاج هستند، تحت حمایت این صندوق قرار گرفته‌اند.

وی همچنین گفت: در اجرای طرح‌های تعالی و جوانی جمعیت نیز پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان‌های تخصصی و فوق‌تخصصی ناباروری در این دولت مورد توجه قرار گرفت و تاکنون بالغ بر 100 هزار پرونده در تأمین‌اجتماعی برای این منظور برای بیمه‌شدگان تشکیل شد و این سازمان تاکنون در این بخش و برای بهره‌مندی بیمه‌شدگان از خدمات درمان ناباروری بالغ بر 650 میلیارد تومان هزینه کرده است.

دیدگاه‌ها  

#1 مجتبی 1403-03-27 20:03
بسیار عالی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا