یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عباس علی آبادی وزیر صنعت معدن و تجارت به بروجرد سفر کرد.
به گزارش یافته، وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) صبح پنجشنبه هفدهم خرداد ماه برای سفری یک روزه به استان لرستان سفر کرد شد.
در این راستا عباس علی آبادی به همراه ابوطالب شفقت استاندار لرستان، سیروس ابراهیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، بهمن جعفری مدیر کل صمت و جمعی از مسئولان استانی وارد شهرستان بروجرد شد.

بازدید از کارخانجات نساجی بروجرد، بازدید ازکارخانه خودرو سازی فرداموتورز و افتتاح خط جوش و کلنگ زنی طرح توسعه این واحد، بازدید از داروسازی اکسیر،افتتاح شرکت پلاستیک کاران زاگرس، بازدید ازشرکت فولادپاسارگاد ونشست بافعالان اقتصادی شهرستان از برنامه های سفر یک روزه وزیرصمت به شهرستان بروجرد است.

 



طرح احیا سایت خودروسازی فردا موتورز بروجرد افتتاح شد
طرح احیا سایت خودروسازی فردا موتورز بروجرد با حضور وزیر صمت افتتاح شد.
این طرح هفدهم خرداد ماه با حضور عباس علی آبادی وزیر صمت، استاندار لرستان، مقصودی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، فرماندار بروجرد و سایر مدیران مربوطه افتتاح شد.

این طرح با اعتباری بالغ بر 5400 میلیارد ریال و در زمینی با زیربنای 4750 مترمربع اجرا خواهد شد.

 

عملیات اجرایی توسعه خط رنگ سایت خودروسازی بروجرد آغاز شد

عملیات اجرایی توسعه خط رنگ سایت خودروسازی بروجرد با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در حاشیه افتتاح این طرح در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طرح در مساحت چهار هزار و ۷۵۰ متر مربع با اعتبار پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال احداث خواهد شد.

بهمن جعفری با اشاره به اینکه طرح خودروسازی بروجرد سال ۱۴۰۲ با ظرفیت ۶ دستگاه خودرو در ساعت احیا شد، بیان کرد: این طرح در مدت زمان ۱۴ ماه ایجاد می شود و با افتتاح این خط تولید ظرفیت تولید خودرو به ۱۲ دستگاه در ساعت خواهد رسید.

وی با بیان اینکه سال آینده نیز یک دستگاه دیگر به محصولات تولیدی این شرکت اضافه می شود، ادامه داد: اکنون ۲ مدل خودرو در سایت شرکت خودروسازی فردا موتورز بروجرد تولید می شود.

کارخانه خودروسازی بروجرد یکی از واحدهای تعطیل شهرستان بود که با عزم جدی دولت سیزدهم، احیا و فعالیت دوباره خود را آغاز کرد.

فعالیت کارخانه زاگرس خودرو بروجرد از سال ۱۳۷۷ در شهر اشترینان بروجرد با همکاری شرکت پروتون مالزی آغاز شد که نخستین محصول این شرکت سال ۱۳۸۱ وارد بازار شد ولی این واحد تولیدی و صنعتی به دلایل متعدد نتوانست روند تولید خود را ادامه دهد و در سال ۱۳۹۵ امتیاز آن به مجموعه خودروسازی عظیم خودرو واگذار شد، روند تولید در این کارخانه نیز نتوانست تداوم داشته باشد، در سال ۱۴۰۱ احیای مجدد این واحد تولیدی خودرو در دولت سیزدهم به شرکت فردا موتورز سپرده شد.



افتتاح شرکت پلاستیک کاران اطلس زاگرس

شرکت پلاستیک کاران اطلس زاگرس با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت معدن و تجارت افتتاح شد.

 شرکت پلاستیک کارون اطلس زاگرس در زمینه تولید ظروف PET با سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد و اشتغال ۱۲۰ نفر فعالیت خواهد داشت.

 

 وزیر صنعت معدن و تجارت از شرکت فولاد پاسارگاد نوید بازدید کرد

عباس علی آبادی وزیر صمت از شرکت فولاد پاسارگاد نوید در شهرستان بروجرد بازدید کرد.

 شرکت فولاد پاسارگاد نوید در زمینه تولید شمش فولادی فعالیت دارد.

 این شرکت با ظرفیت ۱۲۰ هزار تن در سال ( ۶۰ هزار تن مربوط به قبل توسعه و ۶۰ هزار تن مربوط به طرح توسعه) با اشتغال ۸۰ نفر ( ۵۵ نفر مربوط به قبل توسعه و ۲۵ نفر مربوط به بعد از توسعه) با حجم سرمایه گذاری جدید به میزان ۵۵۰ میلیارد ریال است.

 این واحد تنها تولید کننده شمش فولادی در استان است، شمش در بین محصولات فولادی از اهمیت بالایی برخودار است و در قیمت گذاری محصولات فولادی شاخص( به عنوان خط کش) است.

 

بازدید وزیر صنعت معدن و تجارت از کارخانجات نساجی بروجرد

عباس علی آبادی وزیر صمت از کارخانجات نساجی بروجرد بازدید کرد.

 در این بازدید ابوطالب شفقت، استاندار لرستان، سیروس ابراهیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، بهمن جعفری مدیر کل صمت نیز حضور داشتند.


لرستان قابلیت‌های مدیریتی و علمی بالایی دارد

  استاندار لرستان گفت: لرستان دارای قابلیت‌های بالایی از نظر نیروی انسانی با توانایی مدیریتی و علمی است.

ابوطالب شفقت هفدهم خرداد در نشست وزیر صمت با فعالان اقتصادی استان لرستان عنوان کرد: سرمایه‌گذارانی از داخل استان و خارج استان فعالیت اقتصادی دارند که در شمار شخصیت های بزرگ علمی و صنعتی کشور هستند.

وی افزود: در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی در حوزه صنعت و احیای واحدهای تولیدی رخ داده که این اتفاق خوب تقریبا در تمام شهرستان های استان نیز اتفاق افتاده است.

استاندار لرستان بیان کرد: امروز با دعوت از وزیر صمت سعی شد تا صاحبان کارخانجات استان مشکلات خود را مطرح کنند، مسایل برخی کارخانجات رسیدگی و حل آنها خارج از اختیارات استانی است که با دعوت از فعالان اقتصادی در حضور وزیر صمت، مطرح می شود.

 این جلسه در سالن جلسات فرمانداری بروجرد برگزار شد.

دیدگاه‌ها  

#1 دانشجو 1403-03-17 16:57
شهر کرمانشاهی خیلی بیکار داشت
بعد یکی از فازهای ایران‌خودرو را اونجا تاسیس کردند
و کلی اشتغال‌زایی شد و کلی جوان بیکار سر کار رفتند
ایکاش خط تولید خودرو هم در لرستان توسط سایپا و ایران‌خودرو تاسیس شود
نقل قول کردن
#2 اکبر-ظ 1403-03-18 07:10
برا خرم اباد چی؟مثل همیشه هیچ؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا