یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس جمهوری اسلامی ایران در اثر سانحه سقوط بالگرد در راه خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
به گزارش یافته، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، به مقام رفیع شهادت نایل شد.
حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.
آیت الله سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود.
وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.
 

 

اسامی شهدای حادثه سقوط بالگرد حمل رئیسی و هیئت همراه بدین شرح است:

١- سید ابراهیم رئیسی
٢-آیت الله سید محمد علی آل‌هاشم
٣- حسین امیرعبداللهیان
۴-مالک رحمتی
۵- سردار سید مهدی موسوی
۶-یک نیروی سپاه انصارالمهدی(هویت نامشخص)
٧-خلبان (هویت نامشخص)
٨-کمک خلبان هویت نامشخص)
٩-کروچیف (هویت نامشخص)

مسئولیت اداره دولت پس از شهادت رئیس جمهور  

در صورت فوت، عزل، استعفاء، غیبت یا بیماری بیش از دو ماه رئیس جمهور و یا در موردی که مدت ریاست جمهوری پایان یافته و رئیس جمهور جدید بر اثر موانعی هنوز انتخاب نشده و یا امور دیگری از این قبیل، معاون اول رئیس جمهور با موافقت رهبری اختیارات و مسئولیت‌های وی را برعهده می‌گیرد و شورایی متشکل از رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه و معاون اول رئیس جمهور موظف است ترتیبی دهد که حداکثر ظرف مدت پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود، در صورت فوت معاون اول و یا امور دیگری که مانع انجام وظایف وی گردد و نیز در صورتی که رئیس جمهور معاون اول نداشته باشد مقام رهبری فرد دیگری را به جای او منصوب می‌کند.


هیئت دولت زمان و مکان تشییع و تدفین پیکر آیت‌الله رئیسی و همراهانش را اعلام می‌کند
با شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در سانحه سقوط بالگرد، هیئت دولت از دقایقی پیش به ریاست محمد مخبر تشکیل جلسه فوری داد.
زمان و مکان تشییع پیکر آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه متعاقباً اعلام خواهد شد.


بیانیه هیات دولت در پی شهادت رئیس‌جمهور
در سالروز میلاد مسعود حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام روح بلند خادم ملت ایران،  خادم الرضا حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور مردمی و محبوب آسمانی شد.
رئیس جمهور پرتلاش و خستگی ناپذیر مردم ایران که در راه اعتلا و پیشرفت کشور جز خدمت به مردم بزرگ ایران سر از پا نمی شناخت، بر سر عهد خود ایستاد و جان خود را فدای ملت کرد.
به ملت وفادار و قدرشناس و عزیزمان اطمینان می دهیم مسیر پر افتخار و خدمت با تاسی به روحیه خستگی ناپذیر آیت الله رئیسی قهرمان و خادم ملت و یار وفادار رهبری ادامه خواهد داشت و با استعانت از خدای متعال و همراهی مردم بزرگوار کوچکترین خللی در مدیریت جهادی کشور ایجاد نخواهد شد.






اعلام پنج روز عزای عمومی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین سیّدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و دیگر همراهان گرامی ایشان را در سانحه هوایی تسلیت گفتند.

متن پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی به این شرح  است:

 

بسم الله الرّحمن الرّحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با اندوه و تاسف فراوان خبر تلخِ درگذشتِ شهادت گونه‌ی عالم مجاهد، رئیس جمهور مردمی و با کفایت و پرتلاش، خادم‌الرضا علیه السلام جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی و همراهان گرامی ایشان رضوان الله علیهم را دریافت کردم.

این حادثه‌ی ناگوار در اثنای یک تلاش خدمت‌رسانی اتفاق افتاد؛ همه‌ی مدت مسئولیت این انسان بزرگوار و فداکار چه در دوران کوتاه ریاست جمهوری و چه پیش از آن، یکسره به تلاش بی‌وقفه در خدمت به مردم و به کشور و به اسلام سپری شد.

رئیسی عزیز خستگی نمی شناخت. در این حادثه‌ی تلخ، ملت ایران، خدمتگزار صمیمی و مخلص و با ارزشی را از دست داد. برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت، از این رو آزردگی هایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه روزیش برای پیشرفت و اصلاح امور نمی شد.

در این حادثه‌ی سنگین شخصیت های برجسته‌ ای مانند حجةالاسلام آل هاشم امام جمعه‌ی محبوب و معتبر تبریز، جناب آقای امیر عبداللهیان وزیر خارجه‌ی مجاهد و فعال، جناب آقای مالک رحمتی استاندار انقلابی و متدین آذربایجان شرقی و گروه پروازی و دیگر همراهان نیز به رحمت الهی پیوستند.

اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می کنم و به ملت عزیز ایران تسلیت می گویم. جناب آقای مخبر طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی در مقام مدیریت قوه‌ی مجریه قرار می گیرد و موظف است به همراهی رؤسای قوای مقنّنه و قضائیه ترتیبی دهند که ظرف حداکثر پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود.

در پایان تسلیت صمیمی خود را به مادر گرامی جناب آقای رئیسی و همسر فاضل و بزرگوار ایشان و دیگر بازماندگان رئیس جمهور و خانواده‌های محترم همراهان بویژه والد ماجد جناب آقای آل هاشم معروض می دارم و صبر و تسلای آنان و رحمت الهی برای درگذشتگان را مسألت می کنم.

سیّدعلی خامنه‌ای



«مخبر» مدیر قوه مجریه شد

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی و هیات همراه در سانحه هوایی نوشت: آقای مخبر طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی در مقام مدیریت قوه‌ی مجریه قرار می گیرد و موظف است به همراهی رؤسای قوای مقنّنه و قضائیه ترتیبی دهند که ظرف حداکثر پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود.

 

در بخشی از پیام رهبر انقلاب به مناسبت شهادت آیت الله رییسی آمده است:

جناب آقای مخبر طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی در مقام مدیریت قوه‌ی مجریه قرار می‌گیرد و موظف است به همراهی رؤسای قوای مقنّنه و قضائیه ترتیبی دهند که ظرف حداکثر پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود.

بنابراین محمد مخبر در سمت مدیر قوه مجریه قرار می گیرند تا تشریفات مراسم تشییع و نیز زمینه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را فراهم کند.


تمامی فعالیت‌های فرهنگی و هنری کشور به مدت ۷ روز تعطیل است

 رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: تمامی فعالیت‌های فرهنگی و هنری سراسر کشور از امروز به مدت ۷ روز تعطیل است


«علی باقری» مسئول کمیته بین الملل شد

در پی شهادت حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، با تصویب هیات دولت، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه بعنوان کمیته بین الملل انتخاب شد.

شهید آیت الله رئیسی علاوه بر برقراری پیوند با کشورهای اسلامی مقتدرانه مقابل دشمن ایستاد

 استاندار لرستان با اشاره این که گسترش پیوند با امت اسلامی و مقابله با استعمار به عنوان برنامه ی اساسی انقلاب اسلامی، گفت: شهید آیت الله رئیسی علاوه بر گسترش و برقراری پیوند با کشورهای اسلامی، مقتدرانه در مقابل دشمنان ایستادگی کرد.

 ابوطالب شفقت سی و یکم اردیبهشت ماه در مراسم سوگواری شهادت رئیس جمهور و همراهانش بر اثر سانحه سقوط بالگرد در مصلای الغدیر خرم آباد عنوان کرد: شهید رئیسی، رئیس جمهوری بود که در جهان اسلام درخشید و ابراهیم وار آمد و به عهد های خود وفا کرد.

وی ادامه داد: ایشان تعهد داد به مردم خدمت کند و همه این موضوع را در رابطه اش با مردم دیدیم.

استاندار افزود: شهید رئیسی ساماندهی دولت اسلامی را سازماندهی کرده و حرکت اولیه را شروع کرد.

شفقت در مورد دیگر اقدامات رئیس جمهور فقید تصریح کرد: ایشان در مسیر ایجاد امت اسلامی واحد حرکت جدی را انجام داد.

وی ایستادگی مقابل دشمنان و در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی را یکی از آرمان های والای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: مطابق وعده ی الهی و وعده ی مقام عظمای ولایت(مدظله العالی) رژیم منحوس صهیونیستی توسط همین امت اسلامی از بین خواهد رفت.

مراسم سوگواری شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش بر اثر سانحه سقوط بالگرد حامل ایشان با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مسئولین ارشد نظامی، انتظامی و اجرایی و جمع انبوه مردم عزادار مرکز استان در مصلای الغدیر خرم آباد برگزار شد.

عزاداری و نوای غم‌انگیز «چمر»

صبح امروز در سوگ آیت الله ابراهیم رئیسی نوای غم انگیز چمری در خرم‌آباد پیچید. همچنین مردم خرم‌آباد به طور خودجوش دسته‌روی و عزاداری کردند.

همچنین مراسم تعزیت شهدای حادثه سقوط بالگرد حامل ریاست‌جمهور؛ شهید سید ابراهیم رئیسی و همراهان شهیدش، با حضور آحاد مردم و نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و استاندار لرستان رأس ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح امروز در مکان مصلی برگزاری نمازجمعه برگزار شد. 


پیام مشترک نماینده ولی فقیه و استاندار لرستان در پی شهادت آیت‌الله رئیسی

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و ابوطالب شفقت، استاندار لرستان در پی شهادت رئیس دولت سیزدهم و هیئت همراه در حادثه سقوط بالگرد در آذربایجان‌شرقی پیام تسلیت مشترکی صادر کردند.

در پیام تسلیت نماینده ولی فقیه و استاندار لرستان آمده است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین

وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِی سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ؛

شهادت خادم ملت، حضرت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد حامل ایشان اندوهی عظیم را برای ملت ایران و ملت‌های آزاده جهان رقم زد.

مسیر شهادت این سید والامقام و خادم محرومان نمایانگر اخلاص و روحیه جهادی ایشان برای خدمت‌رسانی به مردم و رفع مشکلات کشور تا پای جان بود و عشق و علاقه شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به مولایش حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با شهادت ایشان در روز ولادت این امام همام تکمیل شد.

امروز مردم ایران در غم از دست دادن خادم ملت و سرباز ولایت به سوگ نشسته‌اند و با عزاداری و ابراز غم و اندوه مراتب قدرشناسی خود را از این شهید مخلص اعلام می.دارند.

ملت شهیدپرور ایران اسلامی روزهای سخت و دشواری را با صبر بر مصیبت و وحدت کلمه و تبعیت از مقام معظم رهبری پشت سر گذارده و همواره ثابت کرده‌اند که در این شرایط، متحدتر، ناگسستنی‌تر و در کنار هم در سایه رهبری مقام عظمای ولایت و مرجعیت و قائد عظیم‌الشان مسلمین جهان(مدظله العالی) مسیر آرمان‌های خود را مصمم‌تر ادامه خواهند داد.

داغ جانگداز فقدان خادم‌الرضا و سیدالشهدای خدمت حضرت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همچنین وزیر امور خارجه جهادی و پرتلاش، نماینده ولی فقیه و امام جمعه و استاندار آذربایجان‌شرقی و دیگر همراهان ایشان گرچه سخت و دشوار است اما ما همراه با ملت ایران با پیشه کردن صبر، این مصیبت سخت را تحمل کرده و همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب اشاره فرمودند، مسیر خدمت به مردم مختل نشده بلکه مسئولان با توان بیشتر به امر خدمت ادامه خواهند داد.

اینجانبان این مصیبت عظمی را به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، ملت بزرگ ایران اسلامی و مستضعفان و ملت‌های آزاده و خصوصا مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار استان لرستان تسلیت عرض می نماییم و صحت، سلامتی و طول عمر رهبر معظم انقلاب اسلامی را از خداوند متعال خواستاریم. 


روز چهارشنبه سراسر کشور تعطیل است


منصوری رئیس ستاد تشییع آیت الله رئیسی در مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد: تمام امتحانات مدارس تا پایان هفته لغو شد، به‌دلیل برگزاری مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور چهارشنبه تعطیل است



نگاهی به زندگی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ۲۳ آذر ۱۳۳۹ هجری شمسی در خانواده‌ای روحانی در محله نوغان مشهد به دنیا آمد. پدر وی، حجت‌الاسلام سید حاجی رئیس‌الساداتی و مادرش، سیده عصمت خدادادحسینی، از سادات حسینی بودند و نسب وی از هر دو طرف به حضرت زید بن علی بن الحسین (ع) می‌رسد. رئیسی در پنج سالگی پدر خود را از دست داد و تحت تربیت مادرش بزرگ شد.

او تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه جوادیه مشهد به پایان رساند و سپس تحصیل دروس حوزوی را در مدرسه نواب و آیت‌الله موسوی‌نژاد شروع کرد. در سال ۱۳۵۴ برای ادامه تحصیلات به حوزه علمیه قم رفت و در مدرسه آیت‌الله بروجردی و مدرسه‌ای که تحت نظر امام خمینی (ره) و مدیریت آیت‌الله پسندیده بود، به تحصیل پرداخت.

فعالیت‌های انقلابی و مبارزاتی

در دوران انقلاب اسلامی، رئیسی در تجمعات اعتراضی علیه رژیم پهلوی شرکت فعال داشت و با علمای انقلابی در ارتباط بود. او در تحصن علما و روحانیون در دانشگاه تهران نیز حضور یافت. پس از پیروزی انقلاب، در دوره‌های تربیتی شهید بهشتی برای کادرسازی مدیریت نظام اسلامی شرکت کرد و به همراه گروهی از طلاب به مناطق مختلف کشور برای فعالیت‌های فرهنگی و رفع مشکلات اجتماعی سفر کرد.

شهید ابراهیم رئیسی

ورود به عرصه قضایی

فعالیت‌های قضایی رئیسی از سال ۱۳۵۹ با دادیاری شهرستان کرج آغاز شد. پس از مدتی با حکم شهید قدوسی به عنوان دادستان کرج منصوب شد و سپس به عنوان دادستان همدان نیز خدمت کرد. موفقیت‌های وی در ساماندهی امور قضایی منجر به انتصاب وی به عنوان دادستان استان همدان از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۳ شد.

در سال ۱۳۶۴، رئیسی به عنوان جانشین دادستان انقلاب تهران منصوب شد و دوره مدیریت قضایی وی در تهران آغاز شد. امام خمینی (ره) طی احکام ویژه‌ای وی را برای رسیدگی به مشکلات اجتماعی در برخی استان‌ها از جمله لرستان، کرمانشاه و سمنان مأمور کرد. پس از رحلت امام، وی به عنوان دادستان تهران منصوب شد و تا سال ۱۳۷۳ در این سمت خدمت کرد.

تجربه مدیریتی و تحولی در سازمان بازرسی کل کشور

رئیسی از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۳ ریاست سازمان بازرسی کل کشور را بر عهده داشت و نظارت بر دستگاه‌های اداری را متحول کرد. وی در این مدت به شناسایی و مقابله با فسادهای اقتصادی پرداخت و برخی پرونده‌های جنجالی را پیگیری کرد. این دوره، نقطه عطفی در کارنامه مدیریتی وی بود.

شهید ابراهیم رئیسی

تولیت آستان قدس رضوی و مسئولیت‌های قضایی

در اسفند ۱۳۹۴، رئیسی به تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد و در این سمت خدمات گسترده‌ای به زائران و مستمندان ارائه کرد. او همچنین به توسعه بنگاه‌های اقتصادی و خدماتی آستان قدس پرداخت. در سال ۱۳۹۷، به ریاست قوه قضائیه منصوب شد و با اجرای برنامه‌های تحولی و برخورد با فساد، محبوبیت زیادی کسب کرد.

انتخابات ریاست جمهوری و ریاست جمهوری

رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ شرکت کرد و با کسب ۱۶ میلیون رأی، نفر دوم شد. در انتخابات سال ۱۴۰۰، وی با کسب بیش از ۱۸ میلیون رأی به عنوان سیزدهمین رئیس‌جمهور ایران انتخاب شد. در دوران ریاست جمهوری، وی بر اجرای برنامه‌های اقتصادی و اجتماعی، مقابله با فساد و بهبود وضعیت معیشتی مردم تأکید دارد.

اهم سوابق مدیریتی و سیاسی

  • رئیس جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۴۰۰ تا 1403
  • ریاست قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران
  • نایب‌رئیس اول مجلس خبرگان رهبری
  • تولیت آستان قدس رضوی
  • عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • معاون اول قوه قضائیه
  • دادستان کل کشور
  • ریاست سازمان بازرسی کل کشور
  • دادستان تهران
  • دادستان انقلاب اسلامی کرج و استان همدان
  • عضویت در مجلس خبرگان رهبری
  • دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور
  • مؤسس حوزه علمیه فاطمه الزهرا (س) در تهران
  • مؤسس مرکز تخصصی شیعه‌شناسی امام هادی (ع) زیر نظر حوزه علمیه قم
  • مأموریت قضایی امام خمینی (ره) به همراه حجت‌الاسلام نیری
  • عضویت در هیأت امنای ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به مدت ده سال

اهم مسئولیت‌ها به اعتبار جایگاه حقوقی

  • عضو شورای عالی فضای مجازی
  • عضو شورای عالی استاندارد
  • عضو شورای عالی نفت
  • عضو شورای توسعه شرق و غرب کشور
  • عضو شورای عالی پول و اعتبار
  • عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی
  • عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر

سوابق علمی و کتب منتشر شده

رئیسی دارای سطح چهار فقه و اصول از حوزه علمیه قم و دکترای فقه و مبانی حقوق با گرایش حقوق خصوصی از مدرسه عالی شهید مطهری است. او تدریس متون فقهی سطح عالی و قواعد فقه قضاء و فقه اقتصاد را در حوزه‌های علمیه تهران و دانشگاه‌ها بر عهده دارد.

کتب چاپ شده
  • کتاب تقریرات درس قواعد فقه (بخش قضایی)
  • کتاب تقریرات درس قواعد فقه (بخش اقتصادی)
  • کتاب تقریرات درس قواعد فقه (بخش عبادی)
  • ارث بلاوارث در فقه و حقوق
  • تعارض اصل و ظاهر در فقه و حقوق
  • فقه وقف
سخنرانی‌های علمی ارائه شده
  • تعدد اسباب مسئولیت
  • بیع فاسد و اقسام آن
  • مفهوم رهن
  • مدیریت کارآمد
  • نظارت اثر بخش
  • تأثیر متقابل تصمیمات قضایی و اقتصادی
  • جایگاه نظارت و بازرسی در اسلام
  • عدالت و تأثیر آن بر سبک زندگی
  • و ده‌ها سخنرانی علمی در حوزه‌های اقتصادی، مدیریتی، اجتماعی و حقوقی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و سمینارهای تخصصی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های کشور

شهادت سید ابراهیم رئیسی

در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، سید ابراهیم رئیسی به منظور افتتاح سد قیز قلعه‌سی به استان آذربایجان شرقی سفر کرد. در مسیر بازگشت، بالگرد حامل او در منطقه جنگلی دیزمار، بین ورزقان و جلفا، دچار سانحه شد. در این حادثه، سید محمدعلی آل‌هاشم امام‌جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند نفر دیگر از همراهان او نیز حضور داشتند.

شهادت سید ابراهیم رئیسی

گروه‌های امدادی به سرعت به محل حادثه اعزام شدند، اما شرایط نامساعد آب و هوایی عملیات امدادرسانی را با مشکلات زیادی مواجه کرد. صبح روز ۳۱ اردیبهشت، پس از یافتن محل وقوع حادثه و کشف لاشه بالگرد، خبر جان باختن سید ابراهیم رئیسی و همراهانش اعلام شد.

                      

دیدگاه‌ها  

#1 خرم‌آبادی 1403-02-31 09:18
ای داد
خدا رحمتش کند
نقل قول کردن
#2 حسن آباد فشافویه 1403-02-31 12:21
تسلیت به مردم ایران.
روحشان شاد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا