یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: پرونده مستندات لازم برای ثبت جهانی روستای بیشه که جزء ملزومات حوزه‌ی گردشگری بوده تدوین و آماده شده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استاداری لرستان، فرهاد زیویار شانزدهم اسفندماه در جلسه‌ی ستاد اجرایی خدمات سفر استان، عنوان کرد: همه‌ی مسئولین ذیربط برای فراهم شدن مقدمات ثبت جهانی روستای بیشه باید کمک کنند.
وی در مورد جایگاه روستای بیشه در کشور اظهار کرد: در بین ۲۰۰ روستای کشور که قابلیت ثبت جهانی دارند ۸ روستا انتخاب شدند که بیشه یکی از آن‌ها می‌باشد.
استاندار ضمن تشکر از مدیرکل میراث فرهنگی و فرماندار خرم آباد برای پیگیری‌های لازم برای ثبت جهانی روستای بیشه، گفت: طی جلساتی که با معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی برگزار شده در استان می‌بایست ظرف ۳ ماه ظرفیت‌های لازم برای ثبت این روستا فراهم شود.
زیویار تصریح کرد: توسعه‌های زیرساختی و ارتباطی، امنیت، جاذبه‌های گردشگری و توسعه‌ی یکپارچگی زنجیره‌ی ارزش مهم‌ترین بستر‌های لازم برای ثبت جهانی این روستا می‌باشند.
وی همچنین به ضرورت و تأکید رئیس جمهور بر ثبت جهانی اثر قلعه فلک الافلاک اشاره کرد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون اقدامات مؤثری در این خصوص انجام شده که‌امیدواریم این اثر بزرگ نیز سریع‌تر آماده‌ی ثبت در آثار جهانی شود.
استاندار در مورد خدمات سفر در ایام نوروز که با ماه مبارک رمضان نیز تلاقی پیدا کرده است، عنوان کرد: انتظار داریم مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد خدمات سفر بهتر از سال‌های گذشته در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.
جلسه‌ی ستاد خدمات سفر با سه دستور کار ثبت جهانی روستای بیشه، خدمات اجرایی سفر و رفع موانع ثبت جهانی دره خرم آباد و قلعه فلک الافلاک و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان دبیر جلسه و مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی عضو این ستاد برگزار شد.

دیدگاه‌ها  

#1 دلسوز 1402-12-16 19:40
لرستان ۶۸ آبشار بزرگ دارد که به دلیل نبود امکانات(حتی سرویس بهداشتی مجهزی ندارند)و نبود خودپرداز و نبود رستوران و اقامتگاه و روشنایی و حتی سطل زباله متاسفانه استفاده خوبی از ظرفیت های آنان نمیشود
نقل قول کردن
#2 خرم‌آبادی 1402-12-16 19:45
سایت مردمی یافته لطفا گزارشی تهیه کنید و به مسئولان فرودگاه خرم‌آباد و شهرداری و میراث فرهنگی خرم‌آباد بگید که فکری بحال دیوار فرودگاه خرم‌آباد کنند بخدا دیوار فرودگاه تماما شده محل تبلیغات کاندیداها و جتی شجره‌نامه و نام طایفه کاندیداها را هم نوشتند انصافا دیوار فرودگاه که محل تبلیغات کاندیداها نیست و به ستاد کاندیداها بگن بیان اونارو پاک کنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا