یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

با تشدید فعالیت سامانه بارشی که از امروز آغاز شده و تا امشب ادامه دارد، بارش شدید باران و رعد و برق، صاعقه و رگبار تگرگ در اغلب نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش یافته، هواشناسی لرستان ظهر جمعه اعلام کرد:این سامانه آبگرفتگی گسترده معابر و ایجاد رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، طغیان برخی رودها و خشکه‌رودها، ریزش کوه، انسداد راه‌های ارتباطی روستاها، اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش میدان دید و... را به همراه دارد.
آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، عدم اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم، توصیه می‌شود.



بارش‌ها تا صبح شنبه ادامه دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم در استان آب‌گرفتگی گسترده معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و… را داشته باشیم.

مهدی پازوکی ظهر جمعه با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در لرستان، اظهار داشت: شاهد بارش‌های خوبی از شب گذشته تا کنون در لرستان هستیم و از الان هم هسته اصلی بارندگی وارد استان شده است.

وی با بیان اینکه این بارش‌ها تا صبح فردا در استان با همین شدت و ضعف ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: پیش‌بینی کرده‌ایم در استان آب‌گرفتگی گسترده معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و… را داشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان، افزود: باتوجه‌به اینکه امشب هم این فعالیت بارشی در آسمان لرستان ادامه خواهد داشت در گردنه‌ها و محورهای مواصلاتی بارش برف و در پی آن لغزنده بودن جاده‌ها پیش‌بینی‌شده است.

پازوکی با تأکید بر اینکه رانندگان و مردم از ترددهای غیرضروری خودداری کنند، افزود: اگر نیاز به تردد هست، حتماً رانندگان تجهیزات زمستانی و زنجیرچرخ به همراه خود داشته باشند.



بارش برف ارتباط ۱۵۰ روستای دلفان را قطع کرد

 فرماندار دلفان گفت: بر اثر بارش سنگین برف ارتباط ۱۵۰ روستای این شهرستان قطع شده است.

اصغر قهرمانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف از صبح امروز (جمعه) آغاز و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: جاده های این شهرستان با وجود بارش سنگین برف باز است، اما به سبب لغزندگی و تداوم بارش تردد در آنها به کندی صورت می گیرد.

فرماندار دلفان از مسافران و رانندگان خواست از تردد غیر ضروری در این مسیرها خودداری کنند.

قهرمانی یادآور شد: در صورت ضرورت سفر رانندگان خودروهای خود را به زنجیر چرخ مجهز و علاوه بر همراه داشتن سوخت کافی، از سامانه گرمایشی خودرو اطمینان حاصل کنند.

دلفان یکی از شهرستان های سردسیر استان لرستان است که گردنه های برف گیر گاماسیاب در مسیر نورآباد به نهاوند و گردنه اشگنی در راه نورآباد به امامزاده ابراهیم (ع) قرار گرفته دارد.


میانگین بارش 57 میلی متری در لرستان تا ظهر جمعه

در پی فعالیت سامانه بارشی اخیر در استان از شب گذشته تاکنون 57 میلی متر بارندگی داشتیم.



.

دیدگاه‌ها  

#1 خرم‌آبادی 1402-11-27 20:45
شهرداری خرم‌آباد حداقل گلال(رودخانه مرکز شهر) را لایروبی می‌کرد و شرکت آب منطقه‌ای لرستان بفکر ساخت سدهای زیبامحمد و مخملکوه و سراب تلخ و چول‌هول برای لرستان باشد چون در تابستان نیازمند این روان‌آب‌ها هستیم
نقل قول کردن
#2 محمدکاظم فتاحی 1402-11-28 00:13
الحمدالله
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا