یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت از افزایش ۹ درصد بارندگی‌های استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: نسبت به میانگین بلندمدت در مدت مشابه هشت درصد کاهش بارندگی داشته است.
به گزارش روز دوشنبه یافته، بهروز مرادپور در جمع خبرنگاران اعلام کرد: میانگین بارش لرستان از ابتدای سال زراعی (اول مهر تا اول اسفند ۱۴۰۱) به میزان ۲۷۸ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش و نسبت به میانگین بلندمدت در مدت مشابه هشت درصد کاهش بارندگی داشته است.
وی اظهار داشت: در بین مراکز شهرستان‌های لرستان بیشترین میزان بارندگی ثبت‌شده مربوط به شهر دورود با ۲۸۳ میلی‌متر و کمترین میزان بارش مربوط به شهر کوهدشت به میزان ۲۰۷ میلی‌متر بوده است.
به گفته وی براساس مدل و نقشه‌های پیش‌بینی فصلی و بلند مدت با صحت ۶۰ تا ۷۰ درصد، نیمه نخست اسفند ماه جاری بارش‌های کمتر از نرمال برای استان پیش‌بینی می‌شود و از نیمه دوم اسفند تا فروردین سال آینده، بارش‌ها در نقاطی از استان نرمال و در مواردی بیش از حد خواهد بود.

دیدگاه‌ها  

#1 بختیاری 1401-12-02 07:57
چه فایده لرستان که سد نداره و کشاورزی ما سنتی و دیم است اکثر آب استان هم یا میره خوزستان یا میره اراک و ساوه و قم و گلپايگان و خوانسار
نقل قول کردن
#2 بختیاری 1401-12-02 10:57
خوشبحال خوزستان و دزفول که آب لرستان میره براشون
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا