یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از تشکیل انجمن میراث‌فرهنگی لرستان با هدف افزایش مشارکت‌ها و فرهنگ‌سازی در زمینه صیانت از میراث‌فرهنگی استان خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور امروز ضمن بیان خبر فوق، تشریح کرد: «‌هدف از تشکیل این انجمن‌ افزایش همکاری، همیاری و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی غیر دولتی، سازمان‌های مردم‌نهاد و دیگر افراد جامعه با سازمان است.»
 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: « افزایش مشارکت در زمینه حفاظت، معرفی، آموزش، فرهنگ‌سازی عمومی، صیانت و کمک به پیشگیری از وقوع جرایم علیه میراث‌فرهنگی از دیگر اهداف این انجمن است.»
او در خصوص ترکیب اعضای این انجمن عنوان کرد: «‌ به موجب این جلسه طبق اساسنامه، استاندار لرستان به عنوان رییس انجمن، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی به عنوان دبیر، سه نفر از سازمان‌های مردم‌نهاد و سه نفر از صاحب نظران میراث‌فرهنگی به عنوان اعضای انجمن منصوب شدند.»
حسن‌پور بیان داشت: « وظایف و اختیارات انجمن‌ میراث‌فرهنگی لرستان شامل آگاهی‌بخشی و ترغیب مردم به حفظ ارزش‌های میراث‌فرهنگی و رعایت قوانین و مقررات ناظر بر آن با هدف پیشگیری از وقوع جرایم میراث‌فرهنگی و جذب مساعدت‌های مالی و معنوی مردم در کلیه مراحل شناسایی، ثبت، حفاظت، معرفی و پژوهش آثار شاخص است.»

دیدگاه‌ها  

#1 خرم آبادی 1401-08-04 13:42
کتیبه سنگ نوشته خرم آباد متعلق به قرن چهار هجری است و به وضوح نام شاپورخواست در آن آمده و ثابت می‌کند خرم‌آباد همان شاپورخواست است بعد این مهمترین سند زنده خرم‌آباد چرا بدون هیچ محافظ شیشه ای و بصورت پرت و بدون حفاظ در گوشه خیابان رها شده؟ نمیشد این کتیبه را جابجا و به موزه انتقال میدادند؟؟؟
نقل قول کردن
#2 مهرداد فولادوند 1401-08-04 13:43
خرم‌آباد حتی یک ساختمان جدید و مستقل برای موزه ندارد و از ساختمان قلعه برای موزه استفاده کردند که اصلا درست نیست و زمان نوروز و بازدیدها فشار زیادی به بنا وارد می‌شود و میراث فرهنگی لرستان باید یک ساختمان مجهز و استاندارد در جنب قلعه بسازد و از آن به عنوان موزه استفاده شود
نقل قول کردن
#3 برزو ویسکرمی 1401-08-04 13:45
سال ۱۳۷۰ رهبر انقلاب در سفر به خرم آباد دستور آزادسازی حریم و اطراف قلعه را صادر کردند بعد از ۳۱ سال اکثر ادارات و نهادها رفتند و تخلیه کردند بجز پادگان سپاه و امیدواریم سپاه هم به پادگان جدیدش که در بلوار امام رضا ساخته شده نقل مکان کند و قلعه را بطور کامل آزادسازی کنند
نقل قول کردن
#4 مهدی چگنی 1401-08-04 13:47
پل گپ یا صفوی قدمتش به دوره صفویه می‌رسد و بخدا قسم گنجایش اینهمه ترافیک و ماشین را ندارد نمیشه شهرداری خرم‌آباد یک پلی در بالادست پل گپ بسازد و این پل را سنگفرش و پیاده رو کند؟؟؟
نقل قول کردن
#5 سپهر 1401-08-04 15:14
در سال‌های اخیر ده‌ها وعده‌ی بزرگ و کوچک برای توسعه صنعت گردشگری در استان لرستان مخصوصاً شهر خرم‌آباد بارها و بارها تکرار شد ولی در عمل هیچ اقدامی انجام نشد! چه خبر از ثبت جهانی دره‌ی خرم‌آباد و قلعه‌ی فلک‌الافلاک؟ چه خبر از بازسازی پل گپ و تبدیل آن به پیاده‌راه گردشگری؟ چه خبر از تکمیل و افتتاح برج‌های دوقلوی کیو؟ چه خبر از تکمیل و افتتاح هتل‌های نیمه‌تمام صخره‌ای، افلاک، پارسیان و کیو؟ چه خبر از احداث باغ ملی گیاه‌شناسی زاگرس؟ چه خبر از تکمیل و افتتاح پروژه‌های تفریحی بام خرم‌آباد؟ چه خبر از تکمیل و افتتاح پروژه‌های گردشگری پارک آبشار طلایی؟ چه خبر از تکمیل و افتتاح پروژه‌های تفریحی بام خاطره‌ها؟ چه خبر از تکمیل و افتتاح پروژه‌های دهکده توریستی مخمل‌کوه؟ چه خبر از اجرای پروژه فاز دوم پارک شاپوری؟ و...
نقل قول کردن
#6 بازگیر 1401-08-04 17:19
به نقل از خرم آبادی:
کتیبه سنگ نوشته خرم آباد متعلق به قرن چهار هجری است و به وضوح نام شاپورخواست در آن آمده و ثابت می‌کند خرم‌آباد همان شاپورخواست است بعد این مهمترین سند زنده خرم‌آباد چرا بدون هیچ محافظ شیشه ای و بصورت پرت و بدون حفاظ در گوشه خیابان رها شده؟ نمیشد این کتیبه را جابجا و به موزه انتقال میدادند؟؟؟

حتی ضایعاتی ها و افراد بی خانمان کنارش آتشم روشن میکنند :cry:
نقل قول کردن
#7 شاهین 1401-08-06 13:56
تکلیف اوناییکه حقوق هایشان زیر۱۸میلیون هست چکارکنند؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا