یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: صلح و سازش از ویژگی‌های برجسته مردم لرستان و به ویژه مردم شهرستان دلفان است، این موضوع جایگاه بسیار رفیعی در آموزه‌های اسلامی دارد.
محمد رزم روز سه شنبه در مراسم خون صلح در شهرستان دلفان در سخنانی با تاکید بر اینکه خداوند را شاکر و سپاسگزارم به خاطر توفیق حضور در این مراسم باشکوه، ارزشمند، ملی و عبادی اظهار داشت: خون صلح یک سنت حسنه و دیرینه بوده که ریشه در اعماق جان و روح و روان عشایر غرب کشور، مذهب و ملیت مردم لرستان و مردم با صداقت شهرستان دلفان دارد.
وی بیان داشت: امروز شاهد برگزاری این مراسم صلح و سازش، آشتی، دوستی، انس، الفت، مودت، برادری، صمیمیت، اتحاد، انسجام، یکپارچگی و همدلی در منطقه «خاوه» ولایت مدار شهرستان دلفان هستیم.
رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به سومین روز از هفته وحدت بین اهل سنت و اهل تشیع و همچنین میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام صادق (ع) عنوان کرد: یاد و خاطره شهدای وحدت را گرامی می‌داریم.
رزم با تاکید بر اینکه این مراسم صلح و سازش به خاطر رضایت خداوند، عمل به سنت، عمل به دستورات پیامبر (ص)، آن هم در هفته وحدت، برگزار شده است ادامه داد: مردم شریف شهرستان دلفان، مردمی متدین، سنتی و مذهبی، بزرگ، نجیب و اصیل هستند که به مهربانی و مهر ورزی شهرت دارند.
وی با تاکید بر اینکه مردم این شهرستان اهل گذشت، صمیمیت، برادری و اخوت هستند تصریح کرد: مردم دلفان، مردمی انقلابی، ولایت مدار، ایثارگر و شهید پرور و… هستند.
رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به تلاش‌های خستگی ناپذیر معتمدین و ریش سفیدان ذی نفوذ شهرستان دلفان گفت: ریش سفیدان دارای مقبولیت بالایی در بین مردم هستند، چون مردم از نعمت وجود این بزرگان و همچنین روحانیت برخوردار هستند، اهل گذشت هستند و امروز شاهد جلب رضایت شصت و یکمین پرونده قتل عمد در استان لرستان ظرف سه سال گذشته هستیم.
رزم بیان داشت: صلح و سازش از ویژگی‌های برجسته مردم لرستان و به ویژه مردم شهرستان دلفان است، این موضوع جایگاه بسیار رفیعی در آموزه‌های اسلامی دارد.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه عفو و گذشت کار افراد دریا دل، بزرگ منش و… است که در صدد انتقام بر نمی آیند، با اینکه می‌توانند قصاص را اجرا کنند افزود: به همین خاطر امروز در محضر این خانواده بزرگ حضور پیدا کردیم.
رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه این عمل اولیای دم بسیار ارزشمند است و دارای ثواب اخروی است تصریح کرد: از اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر نیز که بین مردم صلح و سازش ایجاد می‌کنند، تقدیر و تشکر می‌کنم.
رزم با تاکید بر اینکه صلح و سازش همواره مورد تاکید آموزه‌های اسلامی و نیاز جامعه است عنوان کرد: این امر منجر به وحدت، اتحاد و یکپارچگی بین مسلمین می‌شود، صلح و سازش زیربنای امنیت است و موجب تقویت منافع و اقتدار و قدرت ملی می‌شود.
وی تاکید کرد: امنیت از مؤلفه‌های رشد و توسعه هر جامعه است.
رزم ظهار کرد: اصلاح ذات البین در راستای عمل به آیات قرآن و آموزه های دینی و سیاست های محوری، راهبردی و اولویت دار رییس قوه قضاییه درپیاده کردن منویات مقام معظم رهبری است.
وی افزود:در همین راستا پرونده قتل پس از گذشت حدود 6 سال، مربوط به مهرزاد باستان فر اهل تسنن و از شهرستان چابهار استان سیستان و بلوجستان منجر به صلح و سازش شد.
رییس کل دادگستری لرستان گفت: این اقدام خدا پسندانه به میمنت هفته وحدت و عمل به فرامین پیامبر اکرم (ص) رسول مهربانی و در راستای فرامین و منویات مقام معظم رهبری صورت گرفت که در مراسمی خانواده اولیا دم "اعظم علی صادقیان" به خاطر رضای خدا  قاتل را بدون دریافت حتی یک ریال دیه و هزینه سند نویسی محضر رسمی بخشیدند و وحدت شیعه و سنی در بخشش خانواده مقتول تجلی یافت.
وی افزود:درراستای دستورالعمل ستاد صبر که به تصویب ریاست قوه قضاییه رسیده در هر شهرستان استان لرستان بیش از دهها شبعه صلح و سازش ویژه قتل های عمد تشکیل شده است.
رزم یادآورشد:صلح و سازش در پرونده های قتل در لرستان با تلاش خستگی ناپذیر معتمدان محل صلح جویان و صلح یاران در این استان صورت می گیرد.
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 اصغری 1401-07-20 10:55
بخشش خصلت بزرگان است.....ولی انصافا وقتی کسی رو به عمد بکشی چه انتظاری در بخشش داری...کاش بجای عصبانیت صبرپیشه میکردی که اکنون آن جوان هم نفس بکشد...
نقل قول کردن
#2 چنگایی 1401-07-21 07:00
رفته چابهار درگیر شده؟
نقل قول کردن
#3 منصور اکبری نیا 1401-07-21 12:43
در قصاص زندگانی است
نقل قول کردن
#4 منصور اکبری نیا 1401-07-21 12:44
در قصاص زندگانی است
نقل قول کردن
#5 موسوی 1401-07-21 13:26
همیشه اخبار شهرهای غربی استان درگیری و قصاص و جنگ سر زمین و دام است و فرهنگ مدارا ضعیفه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا