یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس حوضه آبریز رودخانه کرخه و مرزی غرب اظهار داشت: با وضعیت منابع موجود در لرستان تأمین آب شرب در پاییز پیش رو بسیارنگران‌کننده است.
به گزارش روز سه شنبه یافته، شاپور رجایی در نشست با مدیران حوزه آب در لرستان، بیان داشت: باتوجه به گزارشات ارائه شده از وضعیت منابع آب و بررسی‌های صورت گرفته، کاهش بارش در دو سال گذشته باعث شده که امروز شاهد افت شدید منابع آب باشیم به طوری که تأمین آب شرب لرستان در پاییز پیش‌رو بسیار نگران‌کننده است.
رئیس حوضه آبریز رودخانه کرخه و مرزی غرب افزود: در بازدید می‌دانی که امروز از کوهدشت و رومشکان شد کاشت این حجم از محصولات آبدوست مانند ذرت وبا توجه به وضعیت وخیم منابع آب این شهرستان‌ها که هر لحظه میزان افت و کاهش منابع آبی در حال نزدیک شدن به یک فاجعه زیست محیطی است، به طور ویژه با تهیه گزارشی از عوامل مؤثر در رسیدن این مناطق به وضعیت کنونی و راهکار‌های موجود بمنظور بهبود به حوضه آبریز رودخانه کرخه و مرزی غرب ارسال گردد تا در اولین فرصت با اطلاع به وزیر محترم نیرو اقدامات لازم صورت گیرد.
وی با اشاره به اهمیت به روز‌رسانی آمار و اطلاعات منابع آب شرب در استان و اشتراک‌گذاری داده‌ها، تأکید کرد: همکاری آب منطقه‌ای و آب وفاضلاب و برگزاری مستمر جلسات و تبادل اطلاعات در شرایط موجود لازمه موفقیت و پیشبرد اهداف آبی در لرستان خواهد بود.
رجایی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: شرکت آب منطقه‌ای نسبت به شناسایی ظرفیت چاه‌های کشاورزی وسایر منابع تأمین آب شرب در شرایط بحرانی با احتمال مواجهه با کمبود آب شرب در سال آبی پیش رو، تحلیلی از روند تغییرات فصلی از نظر کمی وکیفی منابع آبی موجود، مقدار کمبود آب وزمان مواجه با آن وراهکار‌های جبران کمبود آب اقدام وبه حوضه آبریز کرخه ومرزی غرب ارسال نمایید.
رئیس حوضه آبریز رودخانه کرخه و مرزی غرب تصریح کرد: در مورد اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل و تجهیز‌ایستگاه‌های هیدرومتری استان در حوزه کرخه در کوتاه‌ترین زمان برای تأمین اعتبار و پرداخت مطالبات‌ایستگاه‌ها اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها  

#1 موگویی 1401-06-23 08:35
ثانیه ای پنج هزار لیتر آب از الیگودرز لرستان میبرن برای به ساوه و قم و اراک و خوانسار و گلپایگان میره بعد خود روستاهای الیگودرز آب ندارند و جمعیت الیگودرز به شدت کاهش پیدا کرده از طرف دیگه ابتدا بیدبفکر روستاها بود که تولیدکننده هستند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا