یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عملیات اجرایی پروژه راه آهن خرم‌آباد _ دورود با حضور  زیویار استاندار لرستان،  خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان خرم‌آباد ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مسئولین استانی آغاز شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان فرهاد زیویار در مراسم آغاز عملیات اجرایی راه آهن درود- خرم‌آباد  که پس از توقف طولانی امروز جان تازه گرفت اظهار داشت: این پروژه کار بزرگی است و جزء ابر پروژه‌های استان است و اعتبار و بودجه زیادی را می‌طلبد و مربوط به تکمیل راه آهن خرم‌آباد  به دورود است که کار مطالعاتی آن از از اوایل دهه ۹۰ آغاز شده است و کار اجرایی آن از سال ۱۳۹۲ آغاز شده است که به دلایل مختلفی از جمله کمبود اعتبار و مشکلات قرارداد، انجام پروژه در سال ۹۷ متوقف شده است.
وی افزود: اگر پروژه‌هایی مثل سد معشوره و بسته راه آهن لرستان شامل؛ درود-خرم‌آباد  بروجرد، الیگودرز و محور پلدختر-اندیمشک به سرانجام برسد لرستان و کشور دچار تحول خواهد شد.
زیویار با اشاره به ایام اربعین گفت: به تعبیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی؛ ((ما ملت امام حسینیم)) و در جریان دفاع از انقلاب، استان لرستان عملکرد خوبی در دفاع از ملت امام حسین(ع) در کارنامه خود دارد و لازم است برای وصل کردن ملت‌ها بخشی از زیرساخت‌ها ازجمله ارتباط ریلی و تمهیدات لازم را به وجود بیاوریم که راه آهن جز آن پروژه هاست و تصمیم‌گیران اصلی نظام نسبت به این موضوع احساس مسئولیت می‌کنند به گونه‌ای که گزارش این پروژه به محضر مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) هم رسیده است.
استاندار لرستان در ادامه با بیان اهمیت این پروژه گفت: اجرای این پروژه و گسترش راه آهن سراسری و عبور آن از لرستان تحولات اساسی به بار می‌آورد و می‌تواند دو میلیون نفر جمعیت استان را تحت تأثیر قرار دهد زیرا توسعه حمل و نقل، موجب رونق در بخش‌های کشاورزی، صنعت، معادن و گردشگری در استان خواهد شد.
وی با بیان اینکه راه آهن فعلی ۸۰ سال قدمت دارد و در حال حاضر آنقدر فرسوده است که در برخی از نقاط سرعت قطار کمتر از ۲۰ کیلومتر در ساعت است گفت: این موضوع به معنای خسارت و از دست دادن زمان و فرصت‌ها و موقعیت‌های شغلی است به همین جهت همه مصمم هستند این کار انجام شود و با اقدامی که با دستور ریاست محترم جمهور در سفر آذرماه و همراهی وزیر محترم راه و شهرسازی به حول قوه الهی امروز انجام می‌شود و همه مسئولان استانی مصمم هستند این کار امروز مجدداً آغاز خواهد شد.
استاندار لرستان در پایان از همه مسئولان نظام و مسئولان استانی از جمله نماینده محترم ولی فقیه در استان نمایندگان محترم مجلس و خبرگان رهبری که در این خصوص از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند تشکر و قدردانی کرد.

دیدگاه‌ها  

#1 رضا جزایری 1401-06-20 21:52
طرح اولیه راه آهن دورود به خرم آباد و اندیمشک متعلق به سال ۱۳۵۶ است و حتی شرکت فرانسوی درحال ساختش بود و نقشه هاش در استانداری لرستان موجوده ولی بعد از ۴ دهه هنوز تکمیل نشده است
نقل قول کردن
#2 چگنی 1401-06-20 21:53
سال ۱۳۸۹ زمان دکتر دهمرده و توسط رییس جمهور وقت کلنگ زنی شد ولی هنوز کاری نکردند و وصل نشده است
نقل قول کردن
#3 حبیب 1401-06-20 22:01
چرابایجادتوهم سطح انتظارات رابالا می برید کدام تحول دورو ۹۰ سال راه آهن دارد چه تحولی داشته سپید دشت چه تحولی داشته
نقل قول کردن
#4 مرتضی والی زاده 1401-06-20 23:56
به نقل از حبیب:
چرابایجادتوهم سطح انتظارات رابالا می برید کدام تحول دورو ۹۰ سال راه آهن دارد چه تحولی داشته سپید دشت چه تحولی داشته
دورود اگر راه آهن نداشت هیچوقت صنایع نظامی را دورود احداث نمیکردند. راه آهن خیلی موثره. اگر جنگ هشت ساله که کانون اصلیش غرب کشور بود ، صورت نمیگرفت الان لرستان یک استان صنعتی پیشرو بود اتفاقا پالایشگاه و پتروشیمی هفتم که سال ۱۳۶۲ در خرم آباد کلنگ زنی شد را به بهانه بمباران هوایی به اراک بردند
نقل قول کردن
#5 کیومرث جودکی 1401-06-20 23:57
به نقل از حبیب:
چرابایجادتوهم سطح انتظارات رابالا می برید کدام تحول دورو ۹۰ سال راه آهن دارد چه تحولی داشته سپید دشت چه تحولی داشته
هیچ طرح صنعتی و کشاورزی کلانی برای لرستان نزدند یعنی اجازه نمیدهی یک زیرساختی هم در لرستان درست شود؟
نقل قول کردن
#6 حمید ت 1401-06-21 10:44
امیدواریم که بعد از شروع کار ، دوباره شاهد تعطیلی پروژه به بهانه ای بچه گانه نباشیم .خیلیا دارن از لرستان مهاجرت میکنن به علت نبود حق آبه کافی و نبود زیر ساختها .
نقل قول کردن
#7 م 1401-06-21 13:27
به نقل از حبیب:
چرابایجادتوهم سطح انتظارات رابالا می برید کدام تحول دورو ۹۰ سال راه آهن دارد چه تحولی داشته سپید دشت چه تحولی داشته

دقیقا ، تازه این طرح فعلا در حد یه آنتنیه از دورود به خرم اباد ، اتصال به اندیمشک و خط آهن سراسری فقط در حد مطالعات متوقف شده ، راه اهنبیشتر از نظر باری اهمیت داره اونم برای حمل مواد معدنی که لرستان نه معدنیه و نه صنعتی که بخواد مواد اولیه شو تامین کنه از طریق راه اهن
نقل قول کردن
#8 حمید ت 1401-06-21 16:20
به نقل از م:
به نقل از حبیب:
چرابایجادتوهم سطح انتظارات رابالا می برید کدام تحول دورو ۹۰ سال راه آهن دارد چه تحولی داشته سپید دشت چه تحولی داشته

دقیقا ، تازه این طرح فعلا در حد یه آنتنیه از دورود به خرم اباد ، اتصال به اندیمشک و خط آهن سراسری فقط در حد مطالعات متوقف شده ، راه اهنبیشتر از نظر باری اهمیت داره اونم برای حمل مواد معدنی که لرستان نه معدنیه و نه صنعتی که بخواد مواد اولیه شو تامین کنه از طریق راه اهن

با عرض احترام نظرتون بسیار سطح پایین و مغرضانه است هیچ مطالعه ای پشت این کامنت نیست .
نقل قول کردن
#9 میر 1401-06-21 23:49
به نقل از م:
به نقل از حبیب:
چرابایجادتوهم سطح انتظارات رابالا می برید کدام تحول دورو ۹۰ سال راه آهن دارد چه تحولی داشته سپید دشت چه تحولی داشته

دقیقا ، تازه این طرح فعلا در حد یه آنتنیه از دورود به خرم اباد ، اتصال به اندیمشک و خط آهن سراسری فقط در حد مطالعات متوقف شده ، راه اهنبیشتر از نظر باری اهمیت داره اونم برای حمل مواد معدنی که لرستان نه معدنیه و نه صنعتی که بخواد مواد اولیه شو تامین کنه از طریق راه اهن
۷۰ درصد سنگ ایران را لرستان تامین میکند ۹۸ درصد تالک ایران تو لرستانه. لرستان اینقدر سیمان داره که میتونه برای هزار سال سیمان تولید کنه. مگر یزد یا شیراز یا قم یا همین اهواز یا کرمانشاه یا زنجان یا شمال معدنی هستند؟ معدن مس تو آذربایجانه بعد کارخانه فرآوریش تو کرمانه پس حرف شمااز روی شناخت نیست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا