یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همزمان با هفته دولت و به منظور بهره‌برداری و افتتاح چند پروژه عمرانی، اقتصادی و فرهنگی به استان لرستان سفر کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، مهندس محمد اسلامی در جریان سفر به استان لرستان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد دیدار کرد.
در این دیدار مهندس اسلامی با ابراز خوشحالی از حضور در استان و تبریک ایام هفته دولت؛ گزارشی از وضعیت صنعت هسته‌ای در کشور بیان کرد.
در این جلسه همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: رئیس سازمان انرژی اتمی با مسائل و مشکلات استان آشناست و با توجه به اوضاع استان انتظار می‌رود در بحث اشتغال جوانان و تقویت اقتصادی، اقداماتی در این حوزه صورت گیرد.
 
افتتاح فاز نخست کتابخانه مرکزی خرم‌آباد
معاون رئیس جمهور در جریان این سفر؛ فاز نخست کتابخانه مرکزی خرم‌آباد را به عنوان خواسته دیرینه مردم این شهر افتتاح کرد.
مهندس اسلامی اظهار کرد: این کتابخانه به عنوان یکی از پروژه‌های قدیمی شهر خرم آباد، سال‌ها مورد مطالبه مردم بوده و اکنون فاز نخست و هسته اصلی آن یعنی مخزن کتاب‌ها و محل قرائت برای بهره‌برداری آماده شده و با همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین استاندار لرستان، انشاالله این کتابخانه به زودی تجهیز شود و مردم عزیز خرم آباد بتوانند پس از دو دهه انتظار از کتابخانه مرکزی شهر خود بهره‌مند شوند.
وی تصریح کرد:‌امید است فاز‌های تکمیلی این کتابخانه نیز در آینده و به تدریج مراحل پایانی خود را طی کند.
گفتنی است فاز نخست کتابخانه مرکزی خرم آباد دارای ۷ هزار و ۶۰۳ متر مربع زیر بناست و با اعتباری معادل ۳۸ میلیارد تومان ساخته شده و برای تکمیل فاز ۲ این کتابخانه به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
 
افتتاح طرح‌های اقتصادی و عمرانی در ازنا
در جریان این سفر؛ عملیات اجرایی طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم در منطقه ویژه اقتصادی لرستان (ازنا) در زمینی به وسعت ۵۰ هزار متر مربع و با سرمایه‌گذاری ۹۸۶ میلیارد ریالی توسط مهندس اسلامی آغاز شد.
با افتتاح این واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲، علاوه بر تولید سالانه ۵ هزار تن کاغذ؛ برای ۳۰ نفر نیز شغل پایدار ایجاد خواهد شد.
همچنین با حضور معاون رئیس جمهور، پروژه تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ۶۰۰ متر مکعب و با اعتبار ۱۴۴ میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسید.
 
بهره‌برداری از پروژه آبیاری تحت فشار در روستای کندرچه
با حضور مهندس اسلامی چند طرح آبیاری تحت فشار در سطح ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان الیگودرز به بهره‌برداری رسید و همچنین پروژه آبیاری تحت فشار در روستای کندرچه شهرستان الیگودرز از سوی معاون رئیس جمهور افتتاح شد.
این پروژه در زمینی به مساحت ۱۴۵ هکتار و با مشارکت دولت و بخش خصوصی اجرا شد و به بهره‌برداری رسید؛ دبی ورودی آب در این طرح ۱۳۰ لیتر بر ثانیه بوده و از آب قنات و رود آب تأمین می‌شود.
در مجموع برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در شهرستان الیگودرز به منظور بهره‌مندی ۱۰۰ خانوار، ۹ میلیارد تومان هزینه شده است.
 
آغاز عملیات اجرایی پروژه آلیاژ فخر
در جریان سفر معاون رئیس جمهور به شهرستان الیگودرز، مراسم کلنگ زنی و عملیات اجرایی پروژه کارخانه فروآلیاژ فخر با ظرفیت ۷ هزار تن در این شهرستان آغاز شد.
کارخانه فروآلیاژ فخر الیگودرز با اعتبار ۳۳۰ میلیارد تومان و امکان اشتغالزایی برای ۱۹۶ نفر در هشت هکتار احداث خواهد شد و سالانه می‌تواند ۵ هزار و ۵۰۰ تن فروسیلیسیوم تولید کند.
بهره‌برداری از کارخانه آرد و بزرگترین بوستان شهرستان الیگودرز (پارک خانواده)
همچنین با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی طرح توسعه کارخانه آرد زراعت شهرستان الیگودرز با اشتغالزایی ۹۰ نفر و ظرفیت تولید روزانه ۳۶۰ تُن افتتاح شد.
بزرگترین بوستان شهرستان الیگودرز با مساحت ۳۶ هزار متر مربع و با اعتبار ۱۲ میلیارد تومانی از دیگر مراکز افتتاح شده توسط رئیس سازمان انرژی اتمی در این شهرستان بود.
در پایان این سفر، رئیس سازمان انرژی اتمی در گلزار شهدای شهرستان الیگودرز حاضر شد و به زیارت مزار شهدای والامقام این شهرستان پرداخت.
گفتنی است در این هفته حدود ۴۳۴ طرح عمرانی و اقتصادی در این استان افتتاح می‌شود که معادل ۲۶۰۰ میلیارد تومانی برای این طرح‌ها سرمایه‌گذاری شده است و با افتتاح و بهره‌برداری این طرح‌ها، زمینه اشتغال ۳ هزار نفر در استان لرستان فراهم می‌شود.

دیدگاه‌ها  

#1 حج 1401-06-08 17:33
به به از این همه پروژه
سنخیت مسئولیت آقای اسلامی با این پروژه ها چیست؟
نقل قول کردن
#2 فریاد 1401-06-09 05:19
خدایا اینا دارن به شعور همه توهین می کنن تور خدا اسم اینا رو میذارید طرح فرهنگی اقتصادی. .{با کشورم چه رفته است. که گل‌ها هنوز. سوگوارند. با شور گردباد. آنک. منم. که تفته ‌تر از گردبادها. در خارزار بادیه می‌ چرخم.}
نقل قول کردن
#3 بازگیر 1401-06-09 08:12
خداوکیلی نگاه پروژه های لرستان. مثلا رییس سازمان انرژی اتمی چی رو افتتاح کرده؟ انصافا حق مردم لرستان که ۶۵۰۰ شهید برای انقلاب دادند و دومین استان خسارت دیده از جنگ هستند اینه؟
نقل قول کردن
#4 چگنی 1401-06-09 08:15
از سال ۱۳۸۴ تا الان کتابخانه مرکزی خرم آباد که فقط یک طبقه است هنوز افتتاح نشده بعد جالبه حتی کتابخانه مرکزی دانشگاه لرستان کتابهای دانشنامه جهان اسلام را هم ندارد شما فقر منابع تحقیقی در لرستان را ببینید. هر ‌کسی میخواهد پایان نامه و رساله دانشگاهی بنویسد باید به کتابخانه های تهران مراجعه کند
نقل قول کردن
#5 بهرامی 1401-06-09 08:16
استخدام در اداره ارشاد از طریق آزمون و مصاحبه باشد و سازمان بازرسی و دیوان محاسبات نظارت کند که فامیل بازی صورت نگیرد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا