یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم بروجرد در مجلس با بیان اینکه آغاز عملیات اجرایی راه آهن دورود- بروجرد- ملایر با حضور مدیرعامل شرکت راه آهن آغاز شد، گفت: با تکمیل این خط آهن لرستان به شبکه ریلی غرب کشور متصل خواهد شد و مسیر توسعه از بروجرد عبور خواهد کرد.
فاطمه مقصودی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت راه آهن دورود- بروجرد- ملایر، اظهار کرد: ساخت این راه آهن از مطالبات دیرینه مردم بروجرد بود که با پیگیری‌های صورت گرفته در هفته گذشته عملیات اجرایی این پروژه کلید خورد.
نماینده مردم بروجرد در مجلس با یادآوری اینکه پیش از این و در طرح ملی راه آهن سراسری کشور، قرار بود برای بروجرد فقط یک خط آهن آنتن در نظر گرفته شود، افزود: اما با پیگیری‌های انجام شده این آنتن به خط آهن دورود- بروجرد -ملایر تبدیل شد و بخش مهمی از راه آهن غرب کشور را تشکیل خواهد داد.
وی با بیان اینکه بر اساس اظهارات مدیرعامل شرکت راه آهن، خط آهن غرب کشور جایگزین مسیر شریانی جنوب خواهد شد، ادامه داد: برای اجرای این پروژه ملی با پیگیری‌های صورت گرفته شده از کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱، رقم ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
مقصودی اضافه کرد: در خصوص بحث تملک زمین‌های مسیر راه آهن دورود- بروجرد –ملایر که بخش اول آن از دورود به بروجرد بوده و به طول ۲۷ کیلومتر است با صاحبان زمین در حال انجام بوده و در حال حل و فصل است. این خط آهن تا میدان عشایر بروجرود خواهد آمد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: قسمت دوم این خط آهن که از بروجرد به ملایر بوده از اشترینان عبور می‌کند و به خط ریلی سراسری کشور متصل خواهد شد.
مقصودی تصریح کرد: بر اساس برآورد‌های شرکت ساخت و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران این خط آهن ظرف مدت ۲۴ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید. این خط ریلی باعث می‌‎شود استان لرستان از طریق همین خط ریلی به شبکه ریلی غرب یعنی استان‌های همدان و کرمانشاه نیز متصل شود.

دیدگاه‌ها  

#1 Armin 1401-03-28 11:01
آقا یک سوال فنی آیا راه آهن خرم آباد در صورت تکمیل به بروجرد و ملایر متصل خواهد شد یا مسیرش جداست؟؟؟؟
نقل قول کردن
#2 حبيب 1401-03-28 11:04
من نمیدونم این چه روش کار کردن اگه پول دارید پروژه خرم‌آباد رو تموم کنید بعد برید سراغ بعدی این پروژه 6 ماه دیگه تعطیل میشه اینم نیمه کاره میشه
نقل قول کردن
#3 فرزاد 1401-03-28 15:11
خوبه نمایندگان مرکز استان هم یه تکونی به خودشون بدن و راه آهن به خرم آباد هم برسه!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!
نقل قول کردن
#4 دلسوز 1401-03-28 16:54
محمودوند وویسکرمی در خواب نازخسته نباشید
نقل قول کردن
#5 اکبر-ظ 1401-03-28 18:37
خب بازم افرین به تلاش نمایندگان بروجرد.اما گویا نمایندگان خرم اباد خواب تشریف دارند .با وجود اختصاص ردیف اعتباری راه اهن خرم اباد همچنان تعطیل است.
نقل قول کردن
#6 خادم 1401-03-28 23:13
آرشیو اخبار "یافته" رو یه نگاهی بیندازید، نماینده های سابق بروجرد قبلا هم این خبر ها را داده بودند، ولی هیچ خبری نشد
نقل قول کردن
#7 محسن 1401-03-29 00:08
حسید نیستم ولی توجیه اقتصادی ناره !
نقل قول کردن
#8 مجید 1401-03-29 09:59
زنده باد، تا میتوانید پول بیاورید داخل استان و کلا غرب کشور
نقل قول کردن
#9 اکبر-ظ 1401-03-29 12:42
به نقل از Armin:
آقا یک سوال فنی آیا راه آهن خرم آباد در صورت تکمیل به بروجرد و ملایر متصل خواهد شد یا مسیرش جداست؟؟؟؟

سلام خرم اباد از طریق دورود به راه اهن بروجرد-ملایر وصل میشه. قسمت بروجرد تا دورود این خط اهن همان انتنی است که از راه اهن خرم اباد-دورود منشعب میشه.
نقل قول کردن
#10 خرم آبادي 1401-03-29 18:32
برخی در حال پیگیری طرح صیانت هستن که به یمن حمایت انفرادی از اون به نون و نوایی و پست دولتی خوبی برسن و موضوع آب و بزرگراه و راه آهن و کارخانه های ورشکسته خرم آباد و پادگان 07 و بیکاری و اجاره و تورم رو اصلا به یاد ندارن
این برآیند بنده به عنوان یک خرم آبادی از کارکرد این نماینده هاست وگرنه بالاخره این راه آهن که چند دهه از کلنگ زنی اون میگذره باید به یه جایی رسیده بود
نقل قول کردن
#11 اسی 1401-03-30 15:42
اول راه آهن خرم آباد که با کمبود بودجه خوابیده تکمیل بشود بعد سایر شهرها. مرکز استان عقلا و قانونا اولی است
نقل قول کردن
#12 خادم 1401-03-31 00:14
به نقل از اسی:
اول راه آهن خرم آباد که با کمبود بودجه خوابیده تکمیل بشود بعد سایر شهرها. مرکز استان عقلا و قانونا اولی است

دقیقا مردم خرم آباد شهروند درجه اول هستند.
آزاد راه، فرودگاه، را آهن و همه امکانات برای مرکز استان!
نقل قول کردن
#13 اکبر-ظ 1401-03-31 16:32
به نقل از خادم:
به نقل از اسی:
اول راه آهن خرم آباد که با کمبود بودجه خوابیده تکمیل بشود بعد سایر شهرها. مرکز استان عقلا و قانونا اولی است

دقیقا مردم خرم آباد شهروند درجه اول هستند.
آزاد راه، فرودگاه، را آهن و همه امکانات برای مرکز استان!

جناب نگران باش با وجود نمایندگان فعال و کار بلد بروجرد راه اهن این شهر زودتر از خرم اباد به بهره برداری میرسد.
نقل قول کردن
#14 م 1401-04-03 20:53
به نقل از محسن:
حسید نیستم ولی توجیه اقتصادی ناره !

این راه اهن مسیر راه اهن جنوب به راه آهن غرب رو حداقل ۱۰۰ کیلومتر کاهش میده ، قطاری که از دورود میخواد به سمت کرمانشاه بره به جای مسیر ازنا اراک ملایر از مسیر بروجرد میره و در آینده با تکمیل قطعه داران الیگودرز به راه اهن مرکز وصل میشه ثانیا کل مسیر ساخت این راه اهن دشته بدون موانع طبیعی و نیاز به حفر تونل پرهزینه
حالا بفرمایید با وجود مسیر کوتاه دورود اندیمشک ساخت راه اهن دورود خرم اباد اندیمشک با مسیر سخت و احداث ده ها کیلومتر تونل که مسیر دورتر هم میکنه چه توجیهی داره؟
نقل قول کردن
#15 اکبر-ظ 1401-04-04 07:36
به نقل از م:
به نقل از محسن:
حسید نیستم ولی توجیه اقتصادی ناره !

این راه اهن مسیر راه اهن جنوب به راه آهن غرب رو حداقل ۱۰۰ کیلومتر کاهش میده ، قطاری که از دورود میخواد به سمت کرمانشاه بره به جای مسیر ازنا اراک ملایر از مسیر بروجرد میره و در آینده با تکمیل قطعه داران الیگودرز به راه اهن مرکز وصل میشه ثانیا کل مسیر ساخت این راه اهن دشته بدون موانع طبیعی و نیاز به حفر تونل پرهزینه
حالا بفرمایید با وجود مسیر کوتاه دورود اندیمشک ساخت راه اهن دورود خرم اباد اندیمشک با مسیر سخت و احداث ده ها کیلومتر تونل که مسیر دورتر هم میکنه چه توجیهی داره؟

زیاد تند نرو جناب هر شهری نیازمند پیشرفت و توسعه است حق مردم خرم اباد و شهرهای غربی و جنوبی است که دسترسی به راه اهن داشته باشند.زمانی که ازاد راه خرم اباد را به سمت بروجرد کج کردند و میلیاردها میلیارد ضرر به دولت و مردمی که می بایست مسیر کوتاهتری را طی میکردند وارد شد ایا کسی اعتراض کرد؟
نقل قول کردن
#16 اکبر-ظ 1401-04-04 07:43
خیلی ها در جریان برنامه دولت برای توسعه راه اهن نیستند.در اصل راه اهن دورود-بروجرد-مل ایر جز یک طرح بزرکتر است که قرار است تهران را از این مسیر و پس از گذشتن از خرم اباد به استانهای جنوبی و جنوب غربی وصل کند.قبلا قرار بود خط دوم راه اهن دورود -خوزستان احداث شود اما دولت بجای خط دوم دورود-به سمت جنوب خط همدان بروجرد-دورود-خر م اباد- اندیمشک را جایگزین کرد که بعد هم به ایلام متصل میشود و شهرهای پرجمعیت در مسیر ان قرا میگیرند.
نقل قول کردن
#17 م 1401-04-05 19:25
به نقل از اکبر-ظ:
به نقل از م:
به نقل از محسن:
حسید نیستم ولی توجیه اقتصادی ناره !

این راه اهن مسیر راه اهن جنوب به راه آهن غرب رو حداقل ۱۰۰ کیلومتر کاهش میده ، قطاری که از دورود میخواد به سمت کرمانشاه بره به جای مسیر ازنا اراک ملایر از مسیر بروجرد میره و در آینده با تکمیل قطعه داران الیگودرز به راه اهن مرکز وصل میشه ثانیا کل مسیر ساخت این راه اهن دشته بدون موانع طبیعی و نیاز به حفر تونل پرهزینه
حالا بفرمایید با وجود مسیر کوتاه دورود اندیمشک ساخت راه اهن دورود خرم اباد اندیمشک با مسیر سخت و احداث ده ها کیلومتر تونل که مسیر دورتر هم میکنه چه توجیهی داره؟

زیاد تند نرو جناب هر شهری نیازمند پیشرفت و توسعه است حق مردم خرم اباد و شهرهای غربی و جنوبی است که دسترسی به راه اهن داشته باشند.زمانی که ازاد راه خرم اباد را به سمت بروجرد کج کردند و میلیاردها میلیارد ضرر به دولت و مردمی که می بایست مسیر کوتاهتری را طی میکردند وارد شد ایا کسی اعتراض کرد؟

من هیچ مشکلی با توسعه استان ندارم ، شیطنتی شده بود و پاسخی دادم ، شروع کننده این بحث نبودم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا