یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: در قضیه پادگان ۰۷، مذاکرات در حد حرف است و هنوز هیچ سندی جابه جا نشده است.
فرهاد زیویار در بازدید از پادگان ۰۷، که عصرروز جمعه ۱۳خرداد در جمع خبرنگاران و شهروندان مطالبه‌گر انجام گرفت، اظهار کرد: باید خرید و فروش زمین‌های پادگان ۰۷متوقف شود. وی افزود: من با استفاده از اختیارات قانونی وامکاناتی که در اختیار دارم اجازه نمی‌دهم این محوطه از دست برود.
او گفت: بین ارتش، شهرداری و استانداری در این باره اختلافی وجود ندارد و از امروز انجام هرگونه عملیاتی در این منطقه ممنوع است و به زودی تکلیف آن مشخص می‌شود.
وی اظهار کرد: هنوز دراین باره بخش خصوصی و اختیارات و اسنادی که در دست دارد هیچ مدرکی به ما داده نشده است و لازم است در این باره بررسی‌های لازم انجام شود.
او ادامه داد: با توجه به پای کار بودن‌امیر خوش‌کنارفرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۸۴خرم آباد، می‌توان به حل این مسأله‌امیدوار بود.

توافقات ارتش قطعی و حقوقی نیستند
زیویار اظهار کرد: ارتش توافقاتی در خصوص ۸ هکتاری که در اختیار دارد انجام داده است که هیچ کدام حقوقی و قطعی نشده‌اند.
استاندار گفت: حتماً مذاکرات لازم در این باره انجام می‌شود و من حداکثر استفاده را از اختیاراتم می‌کنم.
وی ادامه داد: این توافقات درطول ۹سال گذشته اتفاق افتاده است و اظهار نظر در خصوص این توافق نیازمند بررسی‌های بیشتری است.
استاندار لرستان اذعان داشت: پادگان ۰۷، ۱۵هکتار است که ۷هکتار که شامل ابنیه تاریخی آن است متعلق به شهرداری و ۸هکتار آن از اموال ارتش است.
او گفت: ما آمادگی داریم که زمین جایگزینی را در اختیار ارتش قرار دهیم و امکان جابه‌جایی و معاوضه وجود دارد.

ما وارث وضع موجودیم
زیویار اظهار کرد: اتفاقات پیش آمده ربطی به ما و دوره ما ندارد و این به معنی‌شانه خالی کردن ما از زیر بار این مسئولیت نیست، در واقع ما وارث وضعیتی هستیم که هیچ ربطی به دوران خدمت ما ندارد. او افزود: من در این باره شخص خاصی را مقصر نمی‌دانم.
وی ادامه داد: این تصمیمات همه قبل از سال ۱۴۰۰گرفته شده است و سند آن موجود است.

رسانه‌ها و مردم خوب عمل کردند
استاندار گفت: این که رسانه‌ها و مردم نسبت به این موضوع حساس شده‌اند و قصور‌های صورت گرفته در این باره از جمله برداشتن یکی از دیوار‌های پادگان در سمت بلوار شورا، قطعه‌بندی و فروش آن و وجود آگهی‌اش در سایت دیوار را علنی کرده‌اند را به فال نیک می‌گیریم و اجازه نمی‌دهیم که در این‌باره تخلفی صورت بگیرد.
او اذعان داشت: طرف حساب ما ارگان‌های دولتی هستند. او ادامه داد: شاید افراد خاصی در این تصمیمات تأثیرگذار باشند اما من به کسی بدبین نیستم و چنان چه کسی می‌داند که رد پای کس خاصی در میان است با ما در میان بگذارند.
زیویار گفت: چند روز اخر هفته جلساتی برگزار می‌شود و قطعاً در تصمیمات گرفته شده سؤالات و در خواست‌های شهروندان در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: مردم با این بنا‌ها زندگی کرده‌اند و این ساختمان‌ها دارای هویت هستند و ما تمام تلاش‌مان را برای حفظ آن‌ها می‌کنیم.

چالش اصلی، مذاکره با بخش خصوصی است
احمدرضا دالوند معاون عمرانی استانداری گفت: اعتقاد دارم حق شهرداری در این رابطه تضییع شده است.
او ادامه داد: قسمتی که مربوط به ارتش به صورت رسمی یا غیر رسمی به بخش خصوصی واگذار شده است و به توافق رسیدن در این حوزه سختی‌های خودش را دارد و ممکن است زمان بر باشد.
دالوند اذعان داشت: قطعاً با فرماندهان ارتش صحبت می‌کنیم و عملیات واگذاری و قطعه‌بندی پادگان ۰۷ را متوقف می‌کنیم.
وی اظهار کرد: امکان برگشت این زمین‌ها وجود دارد و چنان چه ارتش بتواند این زمین‌ها را برگرداند ما در زمینه توافق با ارتش مشکلی نداریم.
 
معاملاتی صورت گرفته به شهرداری اطلاع دهند زیرا توافقات صورت گرفته در رابطه با معامله ملک در این مجموعه به هیچ وجه منجر به صدور سند حقوقی نشده و لازم است که شتاب‌زده عمل نکنند.



خبر: فاطمه دارابی/ یافته


دیدگاه‌ها  

#1 Armin 1401-03-14 04:13
با تشکر از یافته ی عزیز و آقای قاسمی گرامی که از تهران هوای شهر خودش داره و پیگیر این قضیه هست،از خانم دارابی هم خبرنگار و خواهر گرامی هم تشکر می کنم که این موضوع مهم پیگیری کردن
با آرزوی موفقیت برای شما
( آرمین شیران )
نقل قول کردن
#2 چگنی 1401-03-17 09:02
مثل پادگان قلعه مرغی تهران تبدیل به محیطی گردشگری بشه حیفه این زمین یکدست قطعه قطعه و تکه تکه شود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا