یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جشنواره رهاسازي ماهي‌هاي قرمز سفره هفت‌سين، 12 فروردين سال جاري در پارک شاپوری خرم‌آباد برگزار مي‌شود.
به گزارش یافته، اين جشنواره در سال 89 براي نخستين بار در کشور برگزار شد و امسال به همت شهرداري خرم‌آباد در پارک شاپوری خرم‌آباد برگزار خواهد شد.
در راستای برگزاری این جشنواره، شهروندان ماهی‎های باقی‌مانده سفر هفت‌سین خود را در دریاچه پارک شاپوری خرم‌آباد رها می‎کنند‌.
همه‌ساله به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب در خصوص جمع‌آوری ماهی‎های قرمز سفره هفت‌سین، تعداد زیادی از این موجودات زیبا، پس از پایان تعطیلات نوروزی و به دلیل ماندگاری در ظروف شیشه‎ای، از بین می‎روند.
برگزاری این جشنواره موجب حفظ حیات تعداد زیادی از ماهی‎های سفره هفت‌سین و همچنین صیانت از محیط‌زیست به دلیل ممانعت از رهاسازی این‌گونه ماهیان در رودخانه‎ها و منابع آبی منطقه می‎شود.
آیین رهاسازی ماهی‌های قرمز ساعت 17 جمعه، ۱۲ فروردین‌ماه (روز جمهوری اسلامی‌)، در پارک شاپوری خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

جشنواره رهاسازي ماهي قرمز در خرم‌آباد در نوروز 92- یافته
 

دیدگاه‌ها  

#1 راشا 1401-01-10 07:55
لطفا در مورد مضرات زیاد ماهی قرمز یه مطلب بخونید. ماهی قرمز علاوه بر تهدید دیگر آبزیان ، باعث بیماری های مختص بخود می باشد. لطفا این مورد رو به عوامل و مدیران شهرداری گوشزد کنید.
نقل قول کردن
#2 سبزواری 1401-01-10 09:47
ماهی قرمز آلودگی ندارند؟ من شنیدم تولید بوی بدی در دریاچه‌ها میکنند
نقل قول کردن
#3 سیدنادرصورتیان 1401-01-10 10:57
سلام حالا این خبر خلاف دستورتالعمل های محیطی زیستی چه جایی از اعراب داره؟؟؟؟چرافرهن گ سازی نمیکنید که رسم غلط خریدن ماهی قرمز اونم به تعداد فرزندان که ریشه در باورهای تاریخی ایرانیان نداره برچیده شود؟؟؟؟ماهی های قرمز جز تخریب محیط زیست چه تاثیری برای محیط زیست وابهای بومی ایران ونابودی غذای ابزیان باارزش غذایی بالای بومی دارند دارند....
نقل قول کردن
#4 جودکی 1401-01-10 23:06
همین پارکی که فرمایش کردید هیچگونه سرویس بهداشتی ندارد. درختکاری ندارد. سنگفرش نیست. روشنایی ندارد. لطفا شهرداری توجه کند.
نقل قول کردن
#5 علی 1401-01-11 12:17
چند سال پیش، ماهی های قرمز را به دعوت شهرداری به دریاچه پارک شاپوری بردیم، بعد از مدتی متاسفانه دریاچه پارک شاپوری خشک شدو.....
نقل قول کردن
#6 حجاریان 1401-01-11 17:29
به نقل از سیدنادرصورتیان:
سلام حالا این خبر خلاف دستورتالعمل های محیطی زیستی چه جایی از اعراب داره؟؟؟؟چرافرهنگ سازی نمیکنید که رسم غلط خریدن ماهی قرمز اونم به تعداد فرزندان که ریشه در باورهای تاریخی ایرانیان نداره برچیده شود؟؟؟؟ماهی های قرمز جز تخریب محیط زیست چه تاثیری برای محیط زیست وابهای بومی ایران ونابودی غذای ابزیان باارزش غذایی بالای بومی دارند دارند....

احسنت. من مقاله هم خوندم که ماهی قرمز بشدت آلودگی و انواع انگل دارد بعد مردم ما با این رسمها طبیعت و محیط زیست را خراب کردند. نسل سمندر لرستانی که در جنوب لرستان فقط زنده میماند را نابود کردند چون حرف اول اسمش سین است!!! بخداقسم این ماهی ها چون تعدادشان زیاد است بعد از مدتی میمیرند و بوی دریاچه‌ها و رودخانه‌ها را بشدت بدبو میکنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا