یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی اظهار داشت: جریان نفاق و ویژه خواری در استان لرستان آخرین ثانیه‌های عمر ننگین خود را سپری می‌کند.
مرتضی محمودوند شامگاه شنبه 30 بهمن‌ماه در گفتگو با یافته اظهار داشت: مقام معظم رهبری صراحتاً اعلام کرده‌اند که «نمایندگان در حوزه اجرا دخالت نکنند اما فراموش نشود بر لزوم استفاده از ابزار نظارتی هم تأکید ویژه داشتند» و فرمودند «نمایندگان نقش اساسی و حیاتی نظارت را ایفا کنند».
وی ادامه داد: دخالت نمایندگان در امورات اجرایی که بیشتر در مجالس قبل نمود داشت و به‌وفور دیده می‌شد بدین‌صورت بود که نمایندگان افراد نزدیک به خود را، فارغ از سلامت و تخصص آن‌ها، با فشار در دستگاه‌های اجرایی منصوب می‌کردند و آن افراد هم به‌جای آنکه اهداف سازمانی و منافع مردم را دنبال کنند بیشتر به دنبال انجام اوامر خلاف ضابطه نماینده بودند و آن سازمان عملاً فلج، مختل و ناکارآمد می‌شد.

استخدام‌های بی‌حدوحصر از فتوحات برخی نمایندگان ادوار بود

محمودوند بیان داشت: این دخالت یا بهتر است بگوییم این تمامیت‌خواهی به‌گونه‌ای بوده است که صدر تا ذیل سازمان‌ها را شامل می‌شده است. به‌عنوان مثال یکی از مدیران آموزش و پرورش می‌گفت نماینده وقت بر سر جابجایی مسئول یک سالن ورزشی شخصاً پیگیر ماجرا بوده و چندین مرتبه با جدیت این موضوع را مطرح کرده و حتی مرا تهدید کرده است. استخدام‌های بی‌حدوحصر و تبعیض‌آمیزی که کلی خسارت بر پیکره نظام اداری لرستان وارد کرده است هم از دیگر فتوحات برخی نمایندگان ادوار بوده است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی ادامه داد: جالب اینجاست همین افرادی که دوران نمایندگی‌شان مصداق بارز عمل به‌عکس توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در اجرا بوده‌اند امروز خود را پشت این توصیه رهبر معظم انقلاب پنهان کرده و نمایندگان مجلس یازدهم را به این مسئله متهم می‌کنند.

 

برخی کاسه داغ‌تر از آش شده اند

عضو کمیسیون امنیت ملی بیان داشت: عده‌ای افراد معلوم‌الحال و مسئله‌دار هم که تمام هست و نیست خود را مدیون این مدل نمایندگان هستند کاسه داغ‌تر از آش شده و به نمایندگان فعلی حمله می‌کنند. در بین این افراد نفراتی را می‌شناسیم که سوابق اسنادی نفاق، عناد با نظام، تخلفات مالی، اخلاقی و... دارند و امروز خود را انقلابی معرفی می‌کنند.

وی افزود: اینجاست که مسئله بسیار مهم نفوذ نمود پیدا می‌کند. سال‌هاست که رهبر معظم انقلاب اسلامی با نگرانی مسئله نفوذ را مطرح می‌کنند و در سخنان ایشان بارها به‌صورت دقیق این کلیدواژه تشریح شده است.

 

لزوم توجه به سبقه افراد

محمودوند با اشاره به این که سبقه افراد یکی از اساسی‌ترین شاخص‌ها در موضوع نفوذ است، افزود: این شاخص عیار، صداقت، دلسوزی و مجاهدت افراد را مشخص می‌کند. کسانی که در این چهل سال هیچ‌گاه در مقاطع بحرانی قدمی برای حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی و ارزش‌های ناب انقلاب برنداشته و در دفاع مقدس خانه‌نشین بوده‌اند امروز بیش از هرکسی داعیه دفاع از آرمان‌های انقلاب و دفاع از نظام را دارند و این عیناً همان نفوذ است.

وی تاکید کرد: یکی از وظایف نظارتی نمایندگان دقت و تحقیق پیرامون سبقه افرادی است که می‌خواهند مسئولیت اداره جامعه اسلامی را در این شرایط بغرنج و بحرانی در دست گیرند و چنانچه نفاق، عناد و ناتوانی این افراد محرز شود قطعاً و یقیناً نماینده باید موضوع نفوذ را جدی گرفته و از ابزار قانونی خود برای قطع زنجیره نفوذ استفاده کند تا بیش از این به مملکت آسیب نرسد.

 

مبادا حقی ضایع شود

وی بیان داشت: از مسئولان، دلسوزان و مدافعان حقیقی منافع مردم انتظار می‌رود که در این فضای غبارآلود که بعضاً حق و باطل مخلوط می‌شوند قدری بیشتر دقت و درنگ کنند و در موضع‌گیری‌ها و اظهارات خود تحقیق و تأمل بیشتری به خرج دهند و تا مدرک و سندی دال بر یک موضوع به دستشان نرسیده قضاوت و موضع‌گیری نکنند تا مبادا حقی ضایع شود و خواسته یا ناخواسته‌ با وارونه جلوه دادن واقعیات ظلمی در حق خادمان حقیقی ملت و نظام صورت گیرد. روشنگری و جهاد تبیین که مدنظر رهبر معظم انقلاب است قطعاً در همین مواقع باید متبلور شود.

محمودوند با اشاره به اینکه که به لطف خدا و با هوشیاری مردم و تیزبینی مجاهدان خاموش و گمنام حضرت «بقیه‌الله اعظم ارواحنا فداه» جریان نفاق و ویژه خواری در استان لرستان آخرین ثانیه‌های عمر ننگین خود را سپری می‌کند، بیان داشت: البته اثرات وضعی خیانت‌ها و جنایت‌های جریان نفاق تا سالیان سال قابل جبران نیست و مسببان در پیشگاه خداوند متعال باید پاسخگو باشند.



توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


 



دیدگاه‌ها  

#1 محمد 1400-11-30 21:13
من دیگه نظری ندارم....
نقل قول کردن
#2 انتقاد 1400-12-01 00:09
منظور جناب محمودوند دقیقا چیه
نقل قول کردن
#3 نادر 1400-12-01 00:51
اعمال نفوذ وسو استفاده داماد بازی وفامیل بازی درسایر قوه ها هست
نقل قول کردن
#4 شهروند 1400-12-01 08:18
از خودتان هم بگویید.....
نقل قول کردن
#5 ن.ل 1400-12-01 12:19
شما هم اگر میتونی ۵ نفر استخدام کن...
نقل قول کردن
#6 عینی 1400-12-01 23:17
سلام بهتر گذارشی از عملکردشان بگو یند
نقل قول کردن
#7 رضا 1400-12-02 07:48
یافته دییه داری چی میکی!!!، هر چی مطلب حقیقی و اعتراضی راجب ایی رفیقمو مینیویسم نمینییش ، عیو ناره ولی عین واقعیته گوتم خدا شاهده
نقل قول کردن
#8 اکبری 1400-12-04 18:23
جناب محمودوند کاش بجای پیگیری جریان نفاق و... جریان از بین رفتن همه ی ارزوهای جوانان این دیار هم به چشمتون میومد و متوجه وظیفه اصلی نمایندگان که پیگیری واحقاق حقوق مردم حوزه انتخابیه هست میبودید. با تشکر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا