یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: حجم زیادی از بارش‌های اخیر به علت عدم وجود مخازن به‌صورت رواناب از دسترس خارج شد.
به گزارش روز پنجشنبه یافته، داریوش حسن نژاد در این زمینه اظهار داشت: با توجه به وابستگی رواناب حاصل از بارش به شرایط رطوبتی خاک و نوع بارش از نظر شدت-مدت و پراکندگی، پیش‌بینی رواناب با عدم قطعیت‌های فراوانی روبه‌روست. بارش‌های اخیر علیرغم پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش سطح و دبی رودخانه‌های اصلی، تأثیر زیادی بر آن‌ها نداشت، بطوریکه پیش‌بینی می‌شد دبی حداکثر لحظه‌ای رودخانه کشکان در محل پل‌دختر به بیش از 2000 مترمکعب برسد اما این عدد به حدود 130 مترمکعب در ثانیه رسید و دبی سایر رودخانه‌ها هم تغییرات قابل‌توجهی نداشتند.
وی افزود: حجم رواناب عبوری حاصل از بارش 26 تا 30 ام آذرماه در ایستگاه هیدرومتری کشکان پل‌دختر حدود 50 میلیون مترمکعب برآورد شد. بیشترین بارش این سامانه در بخش‌های جنوبی و خروجی استان رخ داد و تأثیری بر رودخانه‌های داخل استان نداشت و از استان خارج شد.
حسن نژاد تصریح کرد: همچنین در مسیر رودخانه‌های اصلی سدی احداث نشده است، لذا رواناب حاصل از بارش‌ها به علت شرایط توپوگرافی استان به‌سرعت از دسترس خارج می‌شود و نمی‌توان از آن برای مصارف مختلف ازجمله کشاورزی استفاده نمود.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه این بارش‌ها موجب جوشش چشمه‌ها و تغذیه آب زیرزمینی شد و چشمه‌های فصلی مانند سراب کیو جریان پیدا کردند.

سرجشمه خبر: روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای لرستان

دیدگاه‌ها  

#1 حشمت 1400-10-09 19:12
خدا رو شکر
نقل قول کردن
#2 محمد 1400-10-10 13:56
خداراشکر
پیگیر مخازن باشید
تا ایجاد شود
با پیگیری مستمر
نقل قول کردن
#3 رضا-س 1400-10-11 08:22
سد سازی ها و آبخیزداری باید جدی گرفته شود.
نقل قول کردن
#4 محبی 1400-10-11 08:35
بارون آبهای سطحی رو تقویت میکنه و بصورت رواناب ازاستان خارج میشه.. مشکل ما آبهای زیر زمینیه که واقعا به سمت خشکی رفتن و با وجود چاههای غیر مجاز شدت اونها افزایش پیدا کرده است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا