یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اداره کل غله و خدمات بازرگانی لرستان اعلام کرد: طرح موضوع فروش خاک به شرکت غله منطبق بر واقعیت نمی‌باشد.
به گزارش یافته، با توجه به طرح موضوعی تحت عنوان فروش خاک به جای گندم به شرکت غله در فضای مجازی، روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی لرستان با صدور اطلاعیه اعلام کرد که: هرگونه اظهار نظر در خصوص تخلف سیلوی مورد نظر پس از اتمام رسیدگی و صدور رای توسط مرجع محترم قضایی مقدور خواهد بود و طرح موضوع فروش خاک به شرکت غله منطبق بر واقعیت نمی‌باشد.
 
متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
احتراما" با توجه به طرح موضوعی تحت عنوان فروش خاک به جای گندم به شرکت غله در فضای مجازی موارد ذیل جهت تنویر افکار عمومی اعلام می‌گردد.
۱. خرید گندم از کشاورزان استان هر ساله توسط مراکز دولتی و بخش خصوصی انجام می‌گردد و بر اساس دستورالعمل ابلاغی این مراکز موظفند گندم تولیدی کشاورزان را بر اساس جدول پاکی دریافت و ذخیره نمایند در این مراکز عواملی بر فرایند خرید نظارت می‌نمایند که دو نفر از این عوامل از کارکنان جهاد کشاورزی بوده که آشنایی لازم با این وظیفه را دارند و ملاک ثبت اطلاعات خرید محصول در سامانه خرید تضمینی تأیید این عوامل می‌باشد. علاوه بر آن کیفیت محصول خروجی در مقصد مصرف نیز می‌بایست تأیید گردد.
۲. پس از اتمام عملیات خرید تضمینی خروج گندم خریداری شده از مراکز خرید و تسویه با این مراکز منوط به تأیید واحد کنترل کیفی خواهد بود، لذا اگر مرکزی ضوابط را در خرید رعایت نکرده باشد مجوز خروج گندم مرکز خاطی صادر نشده و متصدی مرکز علاوه بر جبران خسارات وارده به محاکم قضایی معرفی خواهد شد.
۳. بر اساس دستورالعمل خرید تضمینی، مراکز خرید مجاز به دریافت محموله‌های گندم کشاورزان با افت در سقف ۱۲ درصد خواهند بود که این افت شامل ناخالصی‌ها است و بر اساس درصد افت مبلغ پرداختی به کشاورز نیز متفاوت خواهد بود.
۴. در جریان خرید تضمینی سالجاری یکی از سیلو‌های بخش خصوصی اقدام به دستکاری اسناد و دخل و تصرف در اطلاعات خرید نموده و افت محموله‌های دریافتی از کشاورز را تغییر می‌دهد (بعنوان مثال افت واقعی محموله که ۴ بوده به ۱ تبدیل و به این وسیله وجوهی بالاتر از قیمت قانونی از بانک دریافت می‌نماید) که با توجه به الکترونیکی بودن فرایند خرید این تخلف توسط کارشناسان اداره کل غله کشف و مدیر سیلو با شکایت این اداره کل به مراجع قضایی معرفی و گندم خریداری شده توسط مرکز مذکور با نظارت خارج و با ثبت افت واقعی مغایرت افتی حادث شده مشخص می‌گردد.
بر این اساس هرگونه اظهار نظر در خصوص تخلف سیلوی مورد نظر پس از اتمام رسیدگی و صدور رای توسط مرجع محترم قضایی مقدور خواهد بود و طرح موضوع فروش خاک به شرکت غله منطبق بر واقعیت نمی‌باشد.

دیدگاه‌ها  

#1 محبی 1400-10-07 14:10
عجب روزگاری شده...خدایا دخیلتیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا