یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

با حکم وزیر علوم، دکتر علی باقر طاهری‌نیا به سمت رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و عضو دائمی شورای معاونین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب شد.
به گزارش یافته، محمدعلی زلفی‌گل با صدور حکمی علی باقر طاهری‌نیا را به سمت رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و عضو دائمی شورای معاونین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب کرد.

آشنایی با دکترعلی‌باقر طاهری‌نیا:
دکترعلی‌باقر طاهری‌نیا متولد سال ۱۳۴۹ در شهرستان الشتر و عضو هیأت علمی و استاد دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران بوده است.
 
سوابق تحصیلی
کارشناسی / زبان وادبیات عرب از دانشگاه رازی در سال ۱۳۷۴
کارشناسی ارشد/ زبان وادبیات عرب از دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۵
دکتری/ زبان وادبیات عرب از دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۹
 
 
فعالیت‌های اجرایی
  • مدیر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر
  • معاون اموزشی دانشکده
  • معاون دانشجوئی و فرهنگی دانشگاه
  • معاون اموزشی و پژوهشی
  • معاون دانشجوئی و فرهنگی
  • معاون اموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه
  • سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور
  • معاون علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، 1392/04/05، ایران، تهران
  • عضو کارگروه طرح نظام جامع پژوهش و فناوری دانشگاه تهران
  • مدیر کل برنامه ریزی و نظارت پژوهشی دانشگاه،
  • عضو کمیسیون راهبردی علم سنجی و ارتقاء تولیدات علمی دانشگاه تهران
  • عضو کمیسیون دایمی هیات امنا
  • رییس گروه تخصصی تخلفات پژوهشی،
  • معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان
 
تاریخچه مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی
سابقه برنامه‌ریزی توسعه در ایران به سال ۱۳۲۷ برمی گردد که اولین برنامه توسعه کشور بوسیله متخصصان خارجی تنظیم گردید و سازماندهی برای برنامه‌ریزی نیز در سال ۱۳۲۸ طراحی شد.
در بخش آموزش عالی در سال ۱۳۴۶ وزارت علوم و آموزش عالی تأسیس شد و نیز مؤسسه تحقیقات و برنامه‌ریزی علمی و آموزشی به عنوان سازمانی مستقل در جهت همکاری و همفکری با وزارت علوم و آموزش عالی در سال ۱۳۴۸ پس از طی مراحل قانونی بوجود آمد و در سال ۱۳۶۰ منحل گردید.
بدین ترتیب با انحلال مؤسسه تحقیقات متأسفانه نیروی انسانی با تجربه آن هم در سطح دانشگاه‌ها، وزارت و کشور پراکنده گردیدند. در جریان طراحی برنامه اول توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و تدوین برنامه بخش آموزش عالی و تحقیقات، کمبود مطالعات و تحقیقات و اطلاعات مستند علمی و نیروی انسانی متخصص، با تجربه، کاردان و آشنا به امر برنامه‌ریزی توسعه در آموزش عالی احساس گردید که پس از بررسی‌های کارشناسی توسط متخصصان اقتصاد، برنامه‌ریزی و مدیریت، روانشناسی و علوم اجتماعی از دانشگاه‌های تهران، تربیت معلم تهران، شهید بهشتی، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد، طی ۳۵ جلسه ۶ ساعته مسائل و مشکلات آموزش عالی بررسی شد و به منظور چگونگی امر نهادی کردن پژوهش و برنامه‌ریزی در آموزش عالی با استفاده از تجربیات گذشته پیشنهاد گردید که مؤسسه‌ای با نام مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی تأسیس گردد. در این زمینه، اساسنامه مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در تاریخ ۱۳۶۹/۱۲/۲۵ توسط شورای گسترش آموزش عالی به تصویب رسید.
این مؤسسه عملاً از سال ۱۳۷۰ با امکانات مرکز آمار و برنامه‌ریزی آموزشی، که از واحد‌های تابعه معاونت آموزشی وزارت متبوع است، شروع به کار نمود و با گذشت مدت زمانی در حدود ۲ سال، سرانجام تشکیلات و نمودار سازمانی آن در تاریخ ۱۳۷۲/۵/۱۲ به تصویب سازمان امور اداری و استخدامی کشور رسید و فعالیت خود را رسماً آغاز نمود.

خبر: ر. آقایی/ یافته

دیدگاه‌ها  

#1 فرهاد 1400-09-23 09:00
باسلام، برای ایشان آرزوی موفقیت دارم
نقل قول کردن
#2 محسن 1400-09-25 10:12
با آرزوی توفیق برای ایشان وتمام هم استانیها
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا