یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم پل‌دختر در مجلس گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و بیکاری جوانان و محرومیت پلدختر ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و تسریع در احداث کارخانه آهک هیدراته پلدختر در دستور کار دولت قرار بگیرد.
به گزارش خانه ملت، سید حمیدرضا کاظمی در حاشیه بازدید از مینی پالایشگاه پلدختر با بیان اینکه در سفرهای استانی بیشتر به پروژه‌هایی با 60 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی و بالاتر توجه شده است، اظهار کرد: در پلدختر اصلاً پروژه بالای 40 درصد پیشرفت فیزیکی هم نداریم و تمام اندوخته‌های این شهرستان در سیل 98 تخریب شده است، هم‌چنین پلدختر در حوزه جاده، کشاورزی و مسکن دارای مشکلات فراوانی است.
وی با اشاره به اینکه جاده اصلی پلدختر به خرم‌آباد که نقطه وصل استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان به مرکز کشور است نیاز به اعتبار ویژه‌ای برای تکمیل دارد، افزود: احداث آزادراه پل زال منشأ خیر و برکت برای کشور بود، ولی به مردم پلدختر ضرر و زیان وارد کرد به‌طوری که با احداث آزادراه خرم‌آباد به پل زال بیش از سه هزار شغل در پلدختر از بین رفته که امیدوارم با احداث راه‌آهن با تأمین اعتبار از دولت مورد توجه قرار بگیرد تا بخشی از مشکلات برطرف شود.
نماینده پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار داریم پل‌ها و راه‌های ارتباطی خسارت‌دیده پلدختر مورد توجه قرار بگیرد عنوان کرد: احداث سدهای چولهول، بن لار، زال و بختیاری مطالبه جدی مردم پلدختر از وزارت نیروست.
وی با اشاره به اینکه منشأ بیش از 35 درصد سیل بنیان‌کنی که پلدختر را نابود کرد در این شهرستان بود که انتظار داریم این موضوع موردتوجه قرار بگیرد، بیان کرد: تکمیل دایک حفاظتی معمولان و دیواره ساحلی شهر پلدختر در دستور کار دولت قرار بگیرد.
کاظمی با بیان اینکه در حوزه وزارت نیرو سه پروژه و در حوزه جهاد کشاورزی پنج پروژه با پیشرفت فیزیکی بالا و بعضاً آماده بهره‌برداری بود که سیل همه این پروژه‌ها را با خود بُرد گفت: دولت برای تکمیل این پمپاژها اعتباری را در نظر بگیرد چون در صورت بهره‌برداری شش هزار از اراضی دیم منطقه پلدختر آبی می‌شود.
وی تصریح کرد: در حوزه جهاد کشاورزی بیش از 300 هکتار از زمین‌های کشاورزی پلدختر را سیل تخریب و با خود برده است، ولی هیچ خسارتی به این کشاورزان داده نشده است که انتظار داریم در این دولت و در مصوبات سفر استانی مشکل کشاورزان مورد توجه قرار بگیرد.
نماینده پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفع مشکل جاده بین مزارع این شهرستان انتظار مردم از دولت است، خاطرنشان کرد: 950 خودرو در سیل سال 98 تخریب شده که پرداخت خسارت به صاحبان این خودروها باید انجام شود.
کاظمی اظهار داشت: درخواست سیل‌زدگان پل‌دختری استمهال وام‌ها حداقل به مدت دو سال است ک باید این موضوع پیگیری شود.
وی افزود: حدود 500 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در مینی پالایشگاه پلدختر سرمایه‌گذاری انجام شده که خواسته سرمایه‌گذار افزایش خوراک این پالایشگاه از پنج هزار بشکه به 20 هزار بشکه است.
نماینده پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و بیکاری جوانان و محرومیت پلدختر ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و تسریع در احداث کارخانه آهک هیدراته پلدختر در دستور کار دولت قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها  

#1 Armin 1400-09-21 22:14
چشم امری دیگه نیست؟
نقل قول کردن
#2 منصوری 1400-09-22 07:33
این مطالب در سفر رئیس جمهور گفته شده یا بعد از ان؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا