یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خط آهن دورود-خرم‌آباد-اندیمشک یک پروژه ملی است، از پیش‌بینی اعتبار برای اتمام این خط آهن خبر داد.
به گزارش یافته، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر خود به استان لرستان از کارگاه دو پروژه راه آهن دورود-خرم‌آباد-اندیمشک و دورود-بروجرد-ملایر بازدید کرد.
قاسمی در جریان این بازدید و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه راه آهن دورود-خرم آباد یکی از پروژه‌های مهم کشور است، گفت: این پروژه علاوه بر اینکه یکی از خواسته‌های مردم استان است، یک پروژه ملی است و جزو کریدورهای اصلی راه آهن کشور به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: قرارداد اجرای این پروژه با قراگاه سازندگی خاتم‌الانبیا بسته شده و کار شروع شده بود، اما متاسفانه در سال‌های گذشته پروژه به علت مشکلات مالی تقریبا تعطیل بوده است. قبل از سفر آقای رییس جمهور به استان لرستان برای فعال شدن این پروژه بحث و بررسی انجام و اعتباراتی پیش‌بینی شد که بعد از سفر تخصیص می‌یابد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌ریزی برای اتمام سریع این پروژه گفت: قرار شد پیمانکار یک برنامه زمانبندی واقعی برای اجرای پروژه پیش‌بینی کرده و ظرف چند روز آینده در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم هم در مورد زمانبندی و هم اعتبار با پیمانکار توافق کنیم. من فکر می‌کنم این پروژه در صورت تامین اعتبار ظرف ۳ سال به اتمام برسد. گرچه این پروژه بسیار سخت و ویژه است و کمتر راه آهنی در کشور وجود دارد که ۳۰ درصد آن را تونل و ابنیه بزرگ تشکیل دهد.
وی افزود: این پروژه در دولت و در حضور معاون اول مورد بررسی قرار گرفته و قرار است از محل‌هایی خارج از بودجه جاری کشور تامین اعتبار شود.
گفتنی است راه اهن دورود تا خرم آباد ۱۲۱ کیلومتر است که در ۴ قطعه احداث خواهد شد. پیشرفت فیزیکی این طرح در بخش زیرسازی ۳۹ درصدو سهم زیرسازی از کل پروژه حدود ۸۰ درصد است. این خط‌آهن شامل ۲۰ پل بزرگ و ۲۵۶ پل کوچک و ۱۸ دستگاه تونل است و ۳۵ کیلومتر از کل مسیر را پل و تونل تشکیل می‌دهد که این رقم حدود ۳۰ درصد از پروژه است. طویل ترین تونل ریلی کشور و منطقه نیز به طول ۴ هزار و ۶۰۰ متر در این مسیر در حال ساخت است.
۷ ایستگاه در این مسیر این خط آهن قرار دارد و اعتبار هزینه شده از ابتدای شروع پروژه ۳۷۰ میلیارد تومان برآورد شده است. طبق برآوردها اتمام این پروژه حدود ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. خط‌آهن خرم آباد-اندیمشک نیز ۲۵۰ کیلومتر طول دارد و اعتبار پیش‌بینی شده برای اتمام کل پروژه از دورود تا اندیمشک ۱۹ هزار میلیارد تومان است.



 

۱۴۰۰ میلیارد تومان به توسعه راه‌های لرستان اختصاص می‌یابد

سفر وزیر راه و شهرسازی به استان لرستان وزیر راه و شهرسازی از تخصیص ۱۴۰۰ میلیارد تومان به توسعه راه‌های لرستان خبر داد.

به گزارش یافته، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان لرستان با اشاره به اینکه توسعه حمل ونقل یکی از ماموریت‌های مهم وزارت راه و شهرسازی است، گفت: در این سفر ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای توسعه راه‌های استان به غیر از راه آهن اعتبار پیش‌بینی شده است که با استفاده از آن می‌توان پیش از پایان سال بخشی از پروژه‌ها را متحول کرد.

وی ادامه داد: این منابع قابل دسترس است و می‌توان با استفاده از ان حمل‌ونقل استان را توسعه داد. پروژه راه‌آهن استان نیز باید فعال شود و قرار است پیمانکار این طرح یک زمانبندی ۳ ساله برای پایان آن ارائه کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فقدان مسکن یکی از مشکلات مردم است، گفت: دولت و مجلس برای رفع این مشکل برنامه‌ریزی کرده‌اند. در قانون جهش تولید مزیت‌های خوبی برای متقاضیان دیده شده است. هم زمین رایگان در اختیار قرار می‌گیرد که کمک بزرگی به مردم است،  و هم تسهیلات خوب با بهره کم برای دهک‌های پایین ارائه می‌شود. ما به التفاوت نرخ بهره را نیز وزارت راه از محل صندوق ملی مسکن می‌پردازد.

قاسمی افزود: مقررات مربوط به فرم ج با مصوبه دولت تغییر کرده است و به زودی ابلاغ و در پالایش مدنظر قرار خواهد گرفت. این به آن معنی است که ریزش افراد در پالایش کمتر خواهد بود. از سوی دیگر اکنون مجردین نیز می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند البته این تغییر هنوز در سامانه جاری نشده است. بنابراین در این طرح متقاضیان زیادی خواهیم داشت.

این وزیر دولت سیزدهم گفت: باید از قدرت استاندار به عنوان رییس شورای مسکن استان استفاده کرد که زمین های متعلق به دولت در این طرح استفاده شود. همچنین زمین‌هایی که قبلا واگذار شده و در ان ساخت وساز انجام نشده باید به وزارت راه و شهرسازی برگردد و به طرح نهضت ملی مسکن اضافه شود.

دیدگاه‌ها  

#1 میرمقدم 1400-09-19 14:02
سال 1389 کلنگش را زدند ولی بعد از 12 سال هنوز تکمیل نشده است :cry:
نقل قول کردن
#2 جودکی 1400-09-19 14:03
امیدوارم حداقل این طرح راه آهن دورود _ خرم‌آباد _ اندیمشک را تکمیل کنند برای پلدختر هم میتواند جبران زیان آزادراه را بکند
نقل قول کردن
#3 چگنی 1400-09-19 14:05
از سال 1376 تا الآن هتل پارک صخره‌ای که 80 درصد پیشرفت دارد را همچنان بلاتکلیف رها کردند خب این ظرفیت عالی است چرا میراث فرهنگی یا شهرداری یا اداره مسکن فکری بحالش نمی کنند؟؟؟
نقل قول کردن
#4 امین 1400-09-19 17:03
نمایندگان خرم آباد کجا هستن
نقل قول کردن
#5 افلاک 1400-09-20 00:08
ورزشگاه ۱۵ هزاری کمالوند چی شد
نقل قول کردن
#6 منصوری 1400-09-20 08:23
راه اهن دورود -خرم اباد-اندیمشک نیاز کشور و منطقه لرستان است که با عظم دولت سیزدهم ان شا ا... تکمیل خوهد شد
نقل قول کردن
#7 مهریار امیری 1400-09-20 15:21
تکلیف بیمارستان 96تختخوابی مهرگان خرم آباد جنب مصلی الغدیر چه شد ؟سالیان زیادی است که به حال خود رهاشده است مشکلش کی برطرف میشود؟آیا این بیمارستان واگذارشده ؟یا منتظراعتباراست؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا