یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

از ساعت ۹ صبح امروز شنبه 13 آذرماه، مراسم وداع مردم و طلاب و روحانیون لرستانی با پیکر مرحوم آیت‌الله صادقی در مدرسه علمیه کمالیه خرم‌آباد برگزار شد.
به گزارش یافته، با پایان این مراسم از محل مصلی الغدیر خرم‌آباد، پیکر مرحوم آیت‌الله صادقی به قم تشییع تا در این شهر به خاک سپرده شود.
مراسم خاک‌سپاری آیت‌الله صادقی یکشنبه ۱۴ آذرماه در قم برگزار می‌شود.
مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله صادقی روز دوشنبه با حضور مردم، طلاب و روحانیون لرستانی، در مدرسه کمالیه خرم‌آباد برگزار خواهد شد.
 
آیت الله عباس‌علی صادقی‌قهساره، رئیس حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد متولد سال ۱۳۰۴ هجری شمسی در روستای «کی‌سار» (قهساره) استان اصفهان بود.
آیت‌الله صادقی چند سالی را در حوزه علمی اصفهان و بعد در قم به تحصیل دروس طلبگی پرداخت و از محضر استادانی چون آیت‌الله‌العظمی بروجردی(به مدت ۱۵ سال)، شهید صدوقی، مرحوم محقق داماد و مرحوم خالی‌خو بهره‌مند شد و بعدها خود به‌عنوان استاد و مدرس در حوزه علمیه قم مشغول به فعالیت شد.
بعد از تأسیس حوزه علمیه خرم‌آباد از طرف مرحوم آیت‌الله روح‌الله کمالوند، ایشان به‌عنوان مدرس به استان لرستان دعوت شد.
آیت‌الله صادقی از شاگردان حضرت امام خمینی(ره) و مبارزین دوران انقلاب است که پس از عزیمت به لرستان، مسئولیت‌هایی مهمی همچون تشکیل کمیته انقلاب در لرستان، حاکم شرع خرم‌آباد، امام جمعه موقت خرم‌آباد و ریاست حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد را برعهده داشته‌اند و تولیت حوزه علمیه صادقیه خرم‌آباد را برعهده داشتند.
 
🏴 اعلام عزای عمومی در لرستان در پی درگذشت آیت الله صادقی
🔹 نماینده ولی فقیه و استاندار لرستان در اطلاعیه مشترکی در پی درگذشت آیت الله صادقی، سه روز عزای عمومی در لرستان اعلام کردند.

شایان ذکر است صبح جمعه 12 آذرماه آیت الله عباس علی صادقی  پس تحمل سال‌ها بیماری دارفانی را وداع گفت

 عکس: دریای فرهنگ


💢حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ عباسعلی صادقی را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:👇🏼👇🏼👇🏼

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت عالم خدمتگزار جناب حجةالاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ عباسعلی صادقی رحمةالله‌علیه را به عموم مردم مؤمن و انقلابی خرم‌آباد و حوزه‌ی علمیه و جامعه‌ی علماء منطقه و بویژه به خاندان مکرم و ارادتمندان آن مرحوم تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت الهی برای ایشان مسألت مینمایم.

سیّدعلی خامنه‌ای
۱۳ آذر ۱۴۰۰

دیدگاه‌ها  

#1 عباسی 1400-09-13 12:30
روحش شاد و یادش گرامی باد قدردان زحمات ایشان در لرستان هستیم
نقل قول کردن
#2 فرهاد 1400-09-13 14:55
خدایش رحمت کند، روح پاکش با خوبان خدا نحشور باد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا