یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان از آغاز پویش مردمی جنگل‌کاری با کاشت بذر در ۱۱ استان زاگرس نشین خبر داد.
به گزارش یافته، شیرزاد نجفی در جلسه مشترک که دوشنبه 8 آذرماه با نماینده تشکل‌های زیست‌محیطی استان، برخی روسای ادارات و نماینده محیط‌بانان برگزار شد،ضمن پذیرش برخی انتقادات نسب به حوزه منابع طبیعی، بیان کرد: برخی ضعف‌ها را می‌پذیرم.
وی در ادامه با اشاره به این که امروز قدرت سازمان‌های مردمی به‌مراتب از برخی سازمان‌های دولتی بیشتر و تأثیرگذاری بهتری هم دارد. افزود: در همین راستا طرح پویش مردمی جنگل‌کاری با کاشت بذر در ۱۱ استان زاگرس نشین انجام و این طرح هم‌زمان ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه آغاز می‌شود که تا پایان اسفندماه ادامه دارد.
مدیر کل منابع طبیعی ادامه داد: تجربه نشان داده فراخوان‌ها و فعالیت‌هایی که مظفر افشار پدر بلوط ایران با همراهی مردم تعیین و اجرا می‌کنند، گیرایی بهتر و اثرات مطلوبی هم دارد. لذا تمام توان این اداره را برای ادامه فراخوان‌های کاشت یا نگهداری امور جنگل از سوی تشکل‌های مردمی بکار خواهیم بست و با تعیین زمان و مکان از سوی سمن‌ها ما هم به‌عنوان نیروی مردمی مشارکت خواهیم کرد.


 



شایان‌ذکر است پیش از سخنان مدیر کل منابع طبیعی، احمد علیخانی نماینده تشکل‌های زیست‌محیطی استان با اشاره به این‌که متأسفانه از سوی عامه مردم دو خصیصه اعتبار و اعتماد متولیان منابع طبیعی و سازمان حفاظت محیط‌زیست سلب شده است، افزود: تخریب جنگل‌ها و عدم تعیین حق آبه و هدر رفت میراث طبیعی همه و همه باعث شده که اغلب مردم دلسرد و به‌نوعی قطع امید کرده باشند.
وی تأکید کرد: برای اینکه اعتبار و اعتماد مردم به دست آید حتماً تحولی عظیم و منصفانه بایست صورت گیرد.
 
در این جلسه مهندس بیرانوند رئیس منابع طبیعی شهرستان، مهندس آریان رئیس اداره ترویج و آموزش، مهندس سهرابی رئیس اداره روابط عمومی، مهندس صیفی مهندس رفیعی و ایمان نژاد نماینده محیط‌بانان حضور داشتند که در برخی موارد به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.
 

دیدگاه‌ها  

#1 جم 1400-09-09 00:30
آقای مدیر کل شما این درختها را حفظ کن کاری با بذر کاری نداشته باش در زمان شما همه درختان بلوط قلع و قمع شد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا