یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس دادگستری استان لرستان گفت: ضرورت دارد با مطالعه و بررسی تمام پرونده‌ها نسبت به تعیین تکلیف و به صفر رساندن تمامی پرونده‌های دارای حداقل 6 ماه سن با رعایت ضوابط و مقررات شرعی و قانونی اقدام شود.
به گزارش یافته، محمد رزم در بازدید از شعب دادگاه انقلاب اسلامی خرم‌آباد ضمن تقدیر از زحمات و اقدامات قضات و کارکنان اداری شعب این دادگاه و اشاره به اهمیت کار و صلاحیت‌های دادگاه انقلاب اسلامی، ابراز داشت: با توجه به نوع جرائم در صلاحیت دادگاه انقلاب اسلامی از جمله قاچاق مواد مخدر، اسلحه و مهمات، جرائم مربوط به اعضا و هواداران گروهک‌های ضدانقلاب و ... لازم است رسیدگی‌ها با دقت ویژه انجام و با توجه به نوع بزه و متناسب با جرم ارتکابی مجازات مناسب برای بزهکاران تعیین گردد.
وی افزود: در راستای اجرای سیاست‌های ریاست معظم قوه قضاییه باید نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌های متهمین زندانی دار اقدام شود.
رزم تأکید کرد: با عنایت به تأمین تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و فراهم بودن زمینه دادرسی الکترونیک به‌ویژه در ایام شیوع بیماری کرونا، حتی‌المقدور در رسیدگی به پرونده‌های متهمین بازداشتی از طریق سیستم ویدئو کنفرانس اقدام گردد.
رییس شورای قضایی استان گفت: یکی از سیاست‌های ریاست قوه قضاییه تعیین تکلیف پرونده‌های معوقه و مسن شعب و محاکم است و اگر چه پرونده‌های موجودی شعب دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان خرم‌آباد در حد بسیار پایینی است اما ضرورت دارد با مطالعه و بررسی تمام پرونده‌ها نسبت به تعیین تکلیف و به صفر رساندن تمامی پرونده‌های دارای حداقل 6 ماه سن با رعایت ضوابط و مقررات شرعی و قانونی اقدام شود.
وی در پایان با اشاره به تشکیل پرونده‌هایی که قانوناً باید با تعدد قاضی رسیدگی شود، تاکید کرد: نسبت به تکمیل قاضی مورد نیاز برای رسیدگی به پرونده‌های مربوطه در شعب مذکور و ارائه پیشنهاد به کمیسیون نقل و انتقال قضات اقدام گردد.


دیدگاه‌ها  

#1 دردمند 1399-11-15 20:41
جناب آقای رزم سخنان ارزشمند شما بسیار متین.ولی پرونده حقوقی ما از سال۸۹ تا کنون یعنی ده سال همچنان بدون تعیین تکلیف در دادگستری خرم آباد مانده وخودمان سرگردان در راهروهای دادگستری سرگردانیم .
نقل قول کردن
#2 رحمن یاری 1399-11-15 23:18
آقا یا خانم دردمند ! آقای رزم رییس کل محترم دادگستری لرستان هر هفته دوشنبه ملاقات عمومی دارند تشریف ببرید مشکلات خود رو مطرح کنید
نقل قول کردن
#3 محبی 1400-11-11 12:36
آقای رزم چرا تکلیف پرونده های مالباختگان و بساز بفروشها که شهر رو غارت کردن روشن نمیکنید....چرا اسناد ساختمانها با نماینده دادستان تعیین تکلیف نمیشه...لطفا مردم رو ازدست این ازخدابی خبرها برهانیدو......
نقل قول کردن
#4 شهروند 1400-11-11 12:37
آقای رزم عزیز چرا زمان اعلام رای پرونده های سرقت اینقدر طولانیست.... بنظرشما از چهار ماه بیشتر زمان نیازه که تکلیف یه پرونده روشن بشه...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا