یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان در جلسه هیئت مدیره گفت: احقاق حقوق همه کارشناسان اولویت کاری ماست.
به گزارش روابط عمومی کانون؛ حجت والیزاده در این جلسه که بعدازظهر یکشنبه 12 بهمن در سالن کنفرانس کانون برگزار شد اظهار داشت: مقایسه‌ی بحث ارجاع کارشناسی در یک سال گذشته با سال‌های قبل از آن نمایانگر تفاوت وضعیت در این زمینه است و مشخصا احقاق حقوق همه کارشناسان اولویت کاری ماست.
وی افزود: متاسفانه بعضا برخی از کارشناسان با طرح شبهاتی در زمینه‌ی وجود لیست سیاه در زمینه‌ی ارجاع کار کارشناسی تلاش می‌کنند اقدامات مثبت هیئت مدیره فعلی را زیر سوال ببرند، در حالی که چنین لیستی وجود ندارد و اگر اقداماتی در دستور کار قرار گرفته صرفا به منظور برقراری مساوات بوده است.
والیزاده تصریح کرد: هر اتفاق مثبتی که در کانون رخ داده، حاصل همدلی و همراهی اعضای هیئت مدیره است و به هیچ عنوان منحصرا مربوط به یک شخص نیست.
رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه هرگز مناسبات شخصی، نگاه صنفی و حب و بغض منشاء تصمیم‌گیری‌ها در کانون نیست، بیان داشت: اقدامات مثبتی که هیئت مدیره کنونی انجام داده به هیچ عنوان قابل قیاس با دوره‌های قبل نیست و بسیاری از آن‌ها از جمله انجام حسابرسی و تهیه‌ی صورت‌های مالی و اعطای تسهیلات به کارشناسان برای اولین بار صورت گرفته است.
حجت والیزاده عنوان داشت: تاکنون مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون تومان تسهیلات 10 میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد در اختیار کارشناسان قرار گرفته و در همین زمینه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران قول داده مبلغ 700 میلیون تومان دیگر هم تسهیلات در اختیار کارشناسان قرار دهد که با توجه به نزدیک شدن به پایان سال، به ابتدای سال آینده موکول می‌شود.
وی افزود: بر اساس برآوردهای صورت گرفته تا ابتدای بهمن‌ماه جاری، اختلاف درآمد کانون نسبت به سال گذشته کمتر از یکصد میلیون تومان است که با در نظر داشتن دو ماه باقیمانده و البته سال دشواری که از نظر اقتصادی و شیوع کرونا در حال سپری کردن آن هستیم، رشد درآمدی قابل قبولی محسوب می‌شود.
والیزاده در خصوص ارجاع کار کارشناسی هم گفت: بر اساس تصمیم‌ اتخاذ شده مبنای کار بر این منوال است که کار کارشناسی هر شهرستان توسط کارشناسان همان شهرستان انجام گیرد، مگر در مواردی که آن شهرستان فاقد کارشناس در زمینه‌ی خاصی باشد و به ناچار از کارشناسان شهرستان مجاور استفاده شود.
رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان گریزی هم به مشکلات و آفت حوزه‌ی کارشناسی زد و اظهار داشت: متاسفانه علیرغم تاکیدات همیشگی، هنوز با مواردی مواجه هستیم که کارشناس، شماره حساب شخصی خود را برای دریافت دستمزد کارشناسی ارائه می‌نماید که این موضوع علاوه بر نزول شان کارشناسی، باعث کاهش درآمدهای کانون و سوءاستفاده می‌شود.
 
حجت والیزاده تصریح کرد: روال غلط دیگری که از گذشته رایج شده این است که خودِ کارشناس کار کارشناسی را از فلان دستگاه اجرایی دریافت می‌کند و توقع دارد به خودش ارجاع گردد که رویه صحیحی نیست و باید اصلاح شود.


دیدگاه‌ها  

#1 وهاب امیری 1399-11-14 07:59
باسلام جناب والیزاده علی رغم مکاتبات متاسفانه برخی از کارشناسان لابی گری کرده وخود مستقیما بادستگاه قراردادبسته وهزینه روهم مستقیمادریافت میکنند.پس اگرچنین است لطفاکانون رو برچینید.انصافاه یچ نظارتی برکارشناسان نیست........... ............
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا