یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک‌صد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان، گفت: فرهنگ قرآنی برجسته‌ترین بُعد فرهنگ عمومی است.



 به گزارش یافته، یک‌صد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان عصر سه‌شنبه هفتم بهمن‌ماه با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
 عبدالهادی فقهی زاده در این جلسه با ابراز خرسندی از حضور در استان لرستان، گفت: پایبندی مردم لرستان به آموزه های دینی و قرآنی و ارادت شان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در تمام کشور زبانزد است.
 وی افزود: فرهنگ قرآنی برجسته ترین بُعد فرهنگ عمومی است و جای خرسندی دارد که در استانهایی همچون لرستان کمیته تخصصی قرآن و عترت در ذیل شورا تشکیل شده و با جدیت کار خود را دنبال می کند.
 معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: لرستان در دو جنبه اسلامیت و ایرانیت نظام دارای جایگاهی ویژه و خاص بوده و در هر دو حوزه همواره درخشان ظاهر شده است.
 فقهی زاده سپس با اشاره به اینکه قرآن کریم مبدا سه پدیده "عقیده، ایمان و عشق و عاطفه "است، تصریح کرد: تلفیق این سه پدیده، سعادت الهی و ابدی را به دنبال دارد و هر زمان که ایمان با عشق و عقیده درآمدند به کمال میرسد.
 وی ادامه داد: ایمان در مکتب اهل بیت تجلی یافته از عمل است و ایمان مبدا عمل و عمل مقوم ایمان است.
 معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطر نشان ساخت: بنا بر گزارش دبیر شورای فرهنگ عمومی استان تدوین سند جامع فرهنگی استان در دستور کار این شورا است و نکته ای که باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد این است که فرهنگ قرآنی باید محور تدوین این سند باشد.
 
 
لرستان از استان های برتر کشور در زمینه فعالیت های قرآنی است
 معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، گفت: استان لرستان همواره از استانهای برتر کشور در زمینه فعالیت های حوزه قرآن و عترت و آزمون های سراسری این حوزه است.
عبدالهادی فقهی زاده در دیدار با معاون استاندار لرستان، با تاکید بر اینکه «این استان با فرهنگ غنی و بزرگان فرهنگی و دینی اش در کشور زبانزد است» گفت: لرستان هم در شکل گیری انقلاب اسلامی و هم در دوران دفاع مقدس نقش بسزایی داشته و با تربیت شخصیت های بزرگی همچون آیت الله العظمی بروجردی، آیت الله طاهری خرم آبادی، علامه شهیدی و ... در کل کشور شاخص است.
 معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از یکصد موسسه قرآنی فعال در لرستان مشغول به ارائه خدمات قرآنی هستند و نیاز است ضمن تقویت این موسسات، زمینه فعالیت سایر مراکز نیز فراهم گردد.
 وی سپس افزود: حق لرستان در کشور بسیار بیش از این است و ما در راستای حمایت از فعالیت های قرآن و عترت در این استان تمام ظرفیت خود را بکار خواهیم گرفت.
 فقهی زاده در پایان تاکید کرد: در همین راستا مقرر شده که تا پایان دولت میزبانی یک رویداد بزرگ و مهم ملی به لرستان واگذار شود که تجربیات گذشته به خوبی نشان داده این ظرفیت در استان موجود است و لرستان به خوبی از پس اجرای این برنامه برمی آید.
 معاون استاندار لرستان نیز در این جلسه ضمن خیر مقدم به حاضران، گفت: لرستان مردمی ولایتمدار، شیعه و اصیل دارد که همواره پایبندی خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان داده اند و نیاز است علاوه بر خدمات شایانی که نظام تاکنون در این استان داشته، نگاه مسئولین کشور به لرستان بیشتر باشد.
 محمود ثمینی افزود: مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول یکسال گذشته برنامه های موفق و موثری را به اجرا درآورده که بیانگر ظرفیت های فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه ای استان است.
وی تصریح کرد: در زمینه فرهنگی نیازمند برنامه ریزی دقیقی هستیم تا بتوانیم نقشه های دشمنان نظام را خنثی نموده و گستره ی فرهنگ دینی و اسلامی خود را در سایر مناطق نیز بسط دهیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در پایان با اشاره به اینکه حق لرستان در زمینه توسعه بسیار بیشتر از موقعیت امروز است، تاکید کرد: عقب ماندگی های تاریخی لرستان از مقابله و ایستادگی این مردم در برابر طاغوت نشات می گیرد و لرستان در دوران دفاع مقدس خاکریز دوم جبهه های جنگ بوده است و در زمینه نیروی انسانی از ظرفیت های ویژه ای برخوردار است که باید از این ظرفیت در راستای توسعه استان بیش از گذشته بهره گرفت.
 
 
شایان ذکر است صبح سه شنبه هفتم بهمن ماه، "عبدالهادی فقهی زاده" معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه محسن شریفی، مشاور اجرایی به لرستان سفر کرد.
حضور در گلزار شهدای ، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و معاون استاندار لرستان، حضور در جلسه کمیته تخصصی قرآن و عترت شورای فرهنگ عمومی استان ، دیدار با نخبگان، فعالان و هنرمندان قرآنی استان، بازدید از برخی موسسات قرآن و عترت ، سفر به شهرستان پلدختر برای در جریان قرار گرفتن مشکلات فعالان قرآنی و موسسات خسارت دیده از سیل فروردین ۱۳۹۸ ، از جمله برنامه های سفر دو روزه معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به لرستان است.

دیدگاه‌ها  

#1 حقیقت 1399-11-08 18:27
از لحاظ اقتصادی چی ؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا