یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس از تدوین و ارائه پیشنهادی به کمیسیون تلفیق مبنی بر افزایش پلکانی حقوق کارمندان دولت خبر داد و گفت: این پیشنهاد منجر به افزایش بیش از ۲۵ درصدی حقوق کارمندانی که دریافتی آنان زیر ۵-۶ میلیون تومان است، می‌شود.
به گزارش یافته، عباس گودرزی در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه موضوع افزایش حقوق کارمندان همواره یکی از بحث‌های چالشی در لایحه بودجه به شمار می‌‎آید، اظهار کرد: این افزایش بودجه‌ها به هیچ عنوان تناسبی با تورم موجود در جامعه ندارد و همه ما شرمنده هستیم که نمی‌توانیم نیازهای مردم را با این افزایش بودجه‌‎ها تأمین کنیم.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امسال نیز دولت با توجه به منابع و مصارف خود ضریبی را برای افزایش حقوق کارمندان پیشنهاد کرده که افزایش حقوق 25 درصدی را برای همه کارمندان در نظر گرفته است.
وی تصریح کرد: نکته مهم اینجاست که مبلغ دریافتی برخی از حقوق‌بگیران به‌قدری پایین است که این افزایش 25 درصدی به هیچ عنوان خود را نشان نمی‌دهد؛ از طرف دیگر برخی حقوق‌ها نیز به قدری بالا است که این 25 درصد تأثیر بسزایی در افزایش حقوق آن‌ها خواهد داشت و نتیجه اینکه شکاف طبقاتی در جامعه در این صورت افزایش پیدا می‌کند.
وی یادآور شد: این نکته به این دلیل که در سالیان متمادی مورد توجه قرار نگرفته است منجر به اختلاف عمیق‌تر طبقاتی شده است لذا وظیفه داریم نسبت به کاهش این فاصله طبقاتی اقدام کنیم.
گودرزی با اشاره به مباحث صورت گرفته در کمیسیون اجتماعی مجلس درباره میزان افزایش حقوق‌ها، تصریح کرد: قصد داریم با پیشنهادی که به کمیسیون تلفیق ارائه می‌دهیم، روشی اتخاذ شود که حقوق‌های کمتر از 5-6 میلیون تومان، افزایش حقوق بیشتری از 25 درصد داشته باشند تا با این روش پلکانی فاصله طبقاتی کاهش یابد.
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: این پیشنهاد به سود حقوق‌بگیرانی که دریافتی آن‌ها زیر 5 تا 6 میلیون است، خواهد بود و در راستای تحقق عدالت و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه است.

دیدگاه‌ها  

#1 حبیب 1399-10-08 11:37
کارمندی با۲۷سال سابقه وفرزندان دانشجو ودم بخت وبیماریهای مختلف حقوقش باید برابر باکارمندتازه استخدام مجردکه نان آورخانه نیست باشد جل الخالق
نقل قول کردن
#2 دلواپس 1399-10-08 12:16
جهت اطلاع نمایندگان مجلس:
ظلم بالسویه عدله
اما گاهی وقتا
تقسیم مساوی یک چیز بین مردم مصداق واقعیه ظلمه
طبق قانون خدمات کشوری میزان افزایش حقوق کارکنان برابر نرخ تورم میباشد نه پلکانی
اگه به اون قانونی که نمایندگان تصویب کردند اعتقاد داری.
نقل قول کردن
#3 علی رضا 8 1399-10-08 13:33
جناب آقای گودرزی ضمن تشکر بابت پیگیری یکتنه شما نسبت به دیگر نمایندگان استان که تلاشی در زمینه افزایش حقوق کارکنان دستگاه های دولتی از خود نشان نمی دهند ، باید به عرض برسانم که کسانی که این لایحه را نوشته اند انگار در این کشور زندگی نم کنند انگار که تمام کارمندان دولت صاحب خانه هستند ، انگار که تمام کارکنان دولت مجرد هستند ، انگار که هزینه آموزش ،پوشاک ، درمان ،ایاب و ذهاب ، بیمه ، مالیات های آب، برق ، گاز ، تلفن ، اینترنت و سوخت و هزینه های نگهداری ماشین برای این قشر رایگان است !!! با این حجم تورم تنها قشری که کمرشان خم وشکسته شده قشر حقوق بگیر (بویژه کارکنان دولت) رده پایین و کارمند جزء هستند ، با این وضعیت نه تنها سفره کوچک شده بلکه کلا حذف شده و شرمنده خانواده ایم، با این روند نه تنها شکاف طبقاتی ایجاد نشده بلکه دره ایی عمیق ایجاد شده که با افزایش 25%درصد که هیچ با افزایش 200%درصدی هم قابل ترمیم نیست
نقل قول کردن
#4 علی رضا 8 1399-10-08 13:38
متکدیان ،عزیزانی که در سر چهارراه ها با تمیزکردن شیشه ها ،یا عزیزانی که با تفکیک آشغال های درون سطل ذباله ها امرار معاش میکنند هم درآمد ماهیانه شان از کارمندان معمولی بعضی دستگاه های اجرایی بسیار بیشر است و این مثل لری که میفرماید
اسم سنگین شهر ویرو در مورد این قشر مصداق دارد
نقل قول کردن
#5 اکبر-ظ 1399-10-08 16:03
حقوق و مستمری شاغلین و بازنشستگان می بایست بر حسب تورم در نظر گرفته شود .و برای همه یکسان اجرا شود کسی که حقوق بیشتری میگرد{منظور اون کسانی نیست که حقوق نجومی می گیرند} در زمان اشتغال بیمه بیشتری پرداخت کرده یا زحمت بیشتری متحمل شده . پیشنهاد شما برای عده ایی منفعت و برای قشر متوسط همراه با ضرر و زیان است.پیشنهاد شما برای اضافه کردن به حقوقهای زیر 5 و 6 میلیون است حالا تکلیف اون کسانی که حقوقشان مقدار کمی از 5 یا 6میلیون باشد{که قشر متوسط هستند و شامل70 درصد حقوق بگیران و بازنشستگان هستند چه میشود؟
نقل قول کردن
#6 اکبر-ظ 1399-10-08 16:15
الان کسانی که بازنشسته می شوند هر چه از اولین سالی که بازنشسته شده اند دورتر می شوند ارزش حقوق و مستمریشان سال به سال کمتر می شود .پس مشخص است که اشکالات مهمی در نظام حقوق و دستمزد دولت وجود دارد.
نقل قول کردن
#7 شهروند 1399-10-08 17:47
برادر بزرگ هر چی پا به سن می گذاری هزینه ها هم بیشتر میشه. اینها هم در نظرگرفته شوند.
نقل قول کردن
#8 ابراهیمی ـ بازنشسته 1399-10-09 12:31
یعنی چه افزایش ٢۵ درصدی معلوم نمیشود اگر
نمایندگان بخواهند معلوم میشود فقط یک مقدار
حوصله و علاقه به رفع مشکلات مردم میخواهد
نقل قول کردن
#9 سیدنادر صورتیان 1399-10-11 08:21
حقوق های نجومی بالای 15میلیون بایدقطره چکانی وضریب کمتری اضافه شوند ودر عوض حقوق های زیر 6میلیون باضریب بیشتری افزایش یابند تا عدالت واقعی ایجاد شود....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا