یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یکی از اصلی‌ترین دلایل افت کیفیت آموزشی در مدارس را مسیرهای غلط جذب‌ معلم در آموزش‌وپرورش برشمرد و گفت: کیفیت آموزشی در مدارس به سال ۱۳۸۴ بازگشته است.
به گزارش یافته، مهرداد ویسکرمی در گفت‌وگو با خانه ملت با انتقاد از نحوه جذب معلم در نظام آموزشی کشور، اظهار کرد: بر اساس اعلام مراکز پژوهشی، کیفیت آموزش در نظام آموزشی کشور طی سال‌های اخیر به دلیل همین جذب‌های بی‌حساب و کتاب، افت کرده و کیفیت آموزشی به سال‌ 1384 بازگشته است.
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از سال 88 تعداد 11 الحاقیه به قانون جذب معلم اضافه شده که خارج از ریل تعریف شده در این حوزه بوده است، ادامه داد: این در حالی است که تنها راه جذب معلم در سیستم آموزشی کشور باید از کانال دانشگاه‌های تربیت‌معلم یعنی دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی باشد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: بر همین مبنا مجلس یازدهم باید برای ساماندهی روند جذب معلم، قانونی متقن داشته باشد و جلوی راه‌های غلط جذب معلم را ببندد. در این راستا فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری در باب نحوه جذب معلم نیز باید مدنظر نمایندگان مجلس باشد و تأکیدات ایشان در راستای جذب معلم از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی باید راهبرد اصلی ما در ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس قرار گیرد.
وی اضافه کرد: علاوه بر ساماندهی نحوه جذب که باید مدنظر سیستم آموزشی کشور باشد، توجه به سند تحول بنیادین نیز دیگر راهبر در ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس است که در این زمینه لازم است، نظارت مجلس بر اجرای مفاد سند، دوچندان شود.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، اجرای نظام رتبه بندی معلمان را یکی دیگر از اقدامات مؤثر در ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس برشمرد و بر اجرای دقیق آن نیز تأکید کرد.

دیدگاه‌ها  

#1 محمدی 1399-08-18 20:52
سلام.درود بر اقای دکتر ویسکرمی نماینده جسور و فعال خسته نباشی.
نقل قول کردن
#2 ندا 1399-08-18 20:56
بله متاسفانه پارتی بازی در اموزش و پرورش بیداد میکنه، چه افرادی که وارد شدن و چه افراد شایسته ای که پشت در موندن ، بازم خدا رو شکر یه چند سال از طریق ازمون دارن جذب میکنن که افراد شایسته بدون پارتی هم راه ورود پیدا کردن
نقل قول کردن
#3 شهروند 1399-08-19 00:47
سلام.اره والا طرف رفته با پرونده سازی الکی حتی دستانم نداشته با سن ۵۰ سالگی استخدام شده. بعد یکی مثله من که پدر کارگر هست با فقط و نداری رفتم فوق لیسانس دانشگاه دولتی تو جوونی باید بخاطر بیکاری افسرده بشم. واقعا اگه آقایون نماینده این نظرات و بخونم خیلی خوب میشه.
نقل قول کردن
#4 شهروند 1399-08-19 10:49
اگر به دنبال کیفیت هستید در مجلس عنوان کنید که تمام سهمیه ها حذف شوند و فقط افراد توانا از طریق کنکور جذب شوند.
نقل قول کردن
#5 مازیار 1399-08-19 11:55
آقا یا خانمی که با عنوان شهروند خودت رو معرفی کردی ، سلام
اشاره کردی فوق لیسانس از دانشگاه دولتی گرفتی ، بیکار هستی و به خاطر بیکاری افسردگی گرفتی ،
پیشنهاد می کنم یه کم روی جمله سازیت کار کن ، یاد بگیر جایگاه فعل ، فاعل و مفعول توی جمله کجاست.
هر کسی پیام شما رو می خونه ، فکر میکنه نگارنده احتمالا کلاس اکابر یا نهایتا نهضت سواد آموزی رفتن!!!!
نمی دونه که شما فوق لیسانس دانشگاه دولتی داری.
خداوکیلی یافته جمله سازیش رو نگاه کن ، معلومه که نظرش رو نخوندی و همین جوری الکی درج کردی نظرش رو .
نقل قول کردن
#6 ایمان 1399-08-19 19:41
فرمایشات آقای ویسکرمی اصل سند است افرادی بعنوان معام استخدام شده اند که اگر از خودشان از دریی می دهند امتحان بگیرند نمره قبولی نمی گیرند
نقل قول کردن
#7 امیری 1399-08-20 00:37
باسلام اقای ویسکرمی ما دلمان به شما خوش بود شما هم رویه نمایندگان قبلیرا در پیش گرفتی همش شعار دفترشما هم که جواب کسی را نمیده یا اگه جواب میده پی نخود سیاه می فرسته به خدا مدیونید با این مدیران نا کارامد که عده ای فرصت طلب اطرافشان جمع شدند با هم می خورند وبه ریش مردم می خندند بیا وببین بخور بخورواضافه کار ورشوه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا