عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یکی از اصلیترین دلایل افت کیفیت آموزشی در مدارس را مسیرهای غلط جذب معلم در آموزشوپرورش برشمرد و گفت: کیفیت آموزشی در مدارس به سال ۱۳۸۴ بازگشته است.
به گزارش یافته، مهرداد ویسکرمی در گفتوگو با خانه ملت با انتقاد از نحوه جذب معلم در نظام آموزشی کشور، اظهار کرد: بر اساس اعلام مراکز پژوهشی، کیفیت آموزش در نظام آموزشی کشور طی سالهای اخیر به دلیل همین جذبهای بیحساب و کتاب، افت کرده و کیفیت آموزشی به سال 1384 بازگشته است.
نماینده مردم خرمآباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از سال 88 تعداد 11 الحاقیه به قانون جذب معلم اضافه شده که خارج از ریل تعریف شده در این حوزه بوده است، ادامه داد: این در حالی است که تنها راه جذب معلم در سیستم آموزشی کشور باید از کانال دانشگاههای تربیتمعلم یعنی دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی باشد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: بر همین مبنا مجلس یازدهم باید برای ساماندهی روند جذب معلم، قانونی متقن داشته باشد و جلوی راههای غلط جذب معلم را ببندد. در این راستا فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری در باب نحوه جذب معلم نیز باید مدنظر نمایندگان مجلس باشد و تأکیدات ایشان در راستای جذب معلم از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی باید راهبرد اصلی ما در ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس قرار گیرد.
وی اضافه کرد: علاوه بر ساماندهی نحوه جذب که باید مدنظر سیستم آموزشی کشور باشد، توجه به سند تحول بنیادین نیز دیگر راهبر در ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس است که در این زمینه لازم است، نظارت مجلس بر اجرای مفاد سند، دوچندان شود.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، اجرای نظام رتبه بندی معلمان را یکی دیگر از اقدامات مؤثر در ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس برشمرد و بر اجرای دقیق آن نیز تأکید کرد.
دیدگاهها
اشاره کردی فوق لیسانس از دانشگاه دولتی گرفتی ، بیکار هستی و به خاطر بیکاری افسردگی گرفتی ،
پیشنهاد می کنم یه کم روی جمله سازیت کار کن ، یاد بگیر جایگاه فعل ، فاعل و مفعول توی جمله کجاست.
هر کسی پیام شما رو می خونه ، فکر میکنه نگارنده احتمالا کلاس اکابر یا نهایتا نهضت سواد آموزی رفتن!!!!
نمی دونه که شما فوق لیسانس دانشگاه دولتی داری.
خداوکیلی یافته جمله سازیش رو نگاه کن ، معلومه که نظرش رو نخوندی و همین جوری الکی درج کردی نظرش رو .