یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل مدیریت بحران لرستان جزئیات جدید از آتش‌سوزی مراتع شهرستان کوهدشت را اعلام کرد و گفت: وسعت این حریق ۱۰ هکتار است.
مهدی پازوکی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع کوهدشت و منطقه «گاچال» اظهار داشت: در حال حاضر مسئولان منابع طبیعی، فرمانداری و… در منطقه هستند و مراحل نهایی اطفای حریق در حال انجام است.
وی با با بیان اینکه بر اساس اعلام منابع طبیعی برآورد اولیه سطح آتش سوزی در این منطقه تقریباً ۱۰ هکتار است گفت: عمده این آتش سوزی در سطح مراتع و پوشش گیاهی منطقه بوده و خیلی درخت‌های جنگلی در این آتش سوزی از بین نرفته است.
مدیرکل مدیریت بحران لرستان تاکید کرد: احتمالاً این آتش سوزی تا ۱.۵ ساعت دیگر مهار می‌شود اما ما اعلام کرده‌ایم که نیروها امشب نیز در منطقه مستقر بمانند چرا که در منطقه شاهد وزش باد هستیم و ممکن است دوباره آتش شعله ور شود.
پازوکی تاکید کرد: یک فروند بالگرد از مرکز استان به منطقه اعزام کرده‌ایم.
بنابر این گزارش، آتش سوزی منطقه «گاچال» شهرستان کوهدشت عصر روز گذشته (چهارشنبه) صورت گرفت که با تلاش نیروهای امدادی ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد امروز اطفا شد، اما دوباره صبح امروز با وزش باد، آتش در این منطقه شعله ور شد و تا کنون نیز ادامه داشته است، بر اساس اعلام مسئولان این آتش سوزی تا ۱.۵ ساعت دیگر مهار خواهد شد.

به دلیل وزش باد آتش دوباره در چند نقطه شعله ور شد
فرماندار کوهدشت عصر امروز با اشاره به شعله ور شدن مجدد حریق جنگل‌ها و مراتع «گاچال» گفت: با توجه به گرمای شدید هوا و صعب العبور بودن منطقه، درخواست اعزام بالگرد برای هلی‌برد نیرو کرده‌ایم.
ماشاء الله نعمتی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع منطقه «گاچال» بخش طرهان شهرستان کوهدشت اظهار داشت: علی رغم اینکه این حریق در یک منطقه صعب العبور رخ داده است اما دیشب با تلاش نیروهای در میدان، نیروهای مردمی، بسیج، اعضای ستاد بحران، سازمان‌های مردم نهاد، دهیاران و بخشداران و مسئولان محلی بخش طرهان، آتش سوزی ساعت ۲:۳۰ بامداد مهار شد.
وی با بیان اینکه امروز به دلیل وزش باد آتش دوباره در چند نقطه شعله ور شد، تصریح کرد: نیروها الان در منطقه و در حال خاموش کردن آتش هستند.
فرماندار کوهدشت خاطرنشان کرد: گرمای بیش از حد هوا، صعب العبور بودن منطقه و… باعث شده که کار اطفای حریق سخت باشد و نیاز به هلی برد نیرو است.
نعمتی با تاکید بر اینکه درخواست ارسال بالگرد از استان کرده ایم و قرار شده ارسال کنند، افزود: سطح خسارت وارده نیز مشخص نیست و قرار است بالگرد اعزامی کار پایش را هم انجام دهد که میزان خسارت وارده مشخص شود.
وی در خصوص عمدی یا غیرعمدی بودن این حریق نیز گفت: موضوع تحت بررسی است، گزارشاتی از منابع رسمی و غیررسمی دریافت کرده ایم که تحت بررسی است و نتیجه گیری قطعی نشده است.


آتش‌سوزی مزارع کوهدشت به مراتع ملی رسید

دیدگاه‌ها  

#1 اکبر-ظ 1399-05-10 08:12
ببینید ایا یک خبر خوب از صداوسیما پخش میشه؟هیچوقت شنیدید بگویند کدام کارخانه در لرستان احداث شد؟ همش خبرهای منفی اتش سوزی کجا رو خراب کرد.سیل کجا رو برد-موشک زد به کشتی خودی 20 نفر شهید شدند-قطار از خط خارج شد چند نفر جان باختند-هواپیما سقوط کردتعدادی از هموطنان جان باختند-کشتی غرق شد-رانش زمین باعث خسارت زیادی شد.متاسفانه نسبت اعلام خبرهای منفی به اخبار مثبت متناسب نیست چون اصلا کار مثبتی صورت نمی گیرد.
نقل قول کردن
#2 طولابی 1399-05-11 22:07
از عمد آتش زدند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا