یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس کل دادگستری استان ضمن اشاره به اینکه قضات باید مسائل اخلاقی را رعایت کنند، ابراز داشت: قاضی امین ناموس ،جان، مال و آبروی مردم است است و مردم در جامعه  ما قاضی را در جایگاه حضرت علی علیه السلام می بینند و رفتار او را به مثابه قانون می دانند.
به گزارش یافته، "محمد رزم"  رئیس کل دادگستری استان لرستان ضمن خیرمقدم به  شرکت کنندگان در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی دادگستری کل استان لرستان
گفت: خوشحالیم که مراحل جذب و آزمون شما عزیزان سپری شده و ان شا الله بزودی در منصب قضا قرار خواهید گرفت.
وی ضمن اشاره به اینکه شغل قضاوت منصبی بسیار مهم و خطیر است که از شان و جایگاه بسیار بالا و مقدسی در آیات و روایات و آموزه های دینی برخوردار است، افزود: قضاوت جایگاه پیامبران و وصی آنها و ائمه اطهار علیهم السلام و جانشینان آنها و فقها و جایگاه ولایت فقیه است و این امر توسط مقام معظم رهبری به ریاست محترم قوه قضاییه تفویض شده است که قضات از بین افراد تحصیل کرده رشته حقوق و حوزه ها با سپری کردن مراحل خاصی انتخاب شوند.
نماینده عالی دستگاه قضایی در استان ضمن اشاره به اینکه حکم و قضاوت بین مردم وظیفه امام(ع) یا نائب و جانشین امام(ع) و در زمان غیبت کار فقیهی است که مسلط به فقه و جامع الشرایط است، ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند" خدا پشتیبان قاضی است تا زمانی که قاضی ظلم و ستم نکند" و از این رو شما عزیزان باید بر این موضوع کاملاً مراقبت نمایید.
وی ضمن اشاره به آیات روایات متعدد در باب قضاوت، افزود: عملکرد عادلانه قضات موجب جلب اعتماد مردم می‌شود که ولی نعمتان و پشتیبانان نظام و قوه قضاییه و سرمایه اجتماعی ما هستند.
رزم با اشاره به اینکه قضاوت باید به گونه ای انجام شود که طرفین پرونده و اصحاب دعوا  متوجه شوند که قضات بی طرف هستند، ابراز داشت: تکلیف قاضی این است که ابتدا طرفین را به صلح و سازش دعوت کند.
رئیس شورای قضایی استان ضمن اشاره به اینکه تکریم ارباب رجوع و رعایت شأن و جایگاه کرامت والای انسانی بایستی همواره مد نظر قضات باشد و این مسئله مورد تاکید آموزه‌های دینی، مقام معظم رهبری و حضرت آیت الله رئیسی و نیز دیگر بزرگان است، بیان کرد: در محکمه و در اثنای رسیدگی ها نباید هیچ انسانی حتی مرتکب جرم تحقیر شود و بایستی حقوق شهروندی اشخاص در حد کمال رعایت شود زیرا که مردم ولی نعمت ما هستند و باید احترام به آنها سرلوحه کار همه به ویژه قضات باشد.
وی ضمن اشاره به اینکه تکریم ارباب رجوع جزو برنامه های اولویت دار و محوری ریاست محترم قوه قضاییه است، افزود: قضاوت قضات بایستی عادلانه و منجر به ایجاد امنیت، بازدارندگی، اصلاح و عبرت آموزی شود.
رزم ضمن اشاره به اینکه رفع اطاله دادرسی بایستی مورد توجه قضات باشد، ابراز داشت: اطاله دادرسی در پرونده ها موجب بروز شبهه و ایجاد شائبه می‌شود و جایگاه قضاوت بسیار رفیع است که نباید با هیچ چیزی عوض شود و در طول دوران خدمت قضایی از توجه به مسائل مالی که در شأن قاضی نیست باید پرهیز نمود.
رئیس کل دادگستری استان ضمن اشاره به اینکه قضات باید مسائل اخلاقی را رعایت کنند، ابراز داشت: قاضی امین ناموس ،جان، مال و آبروی مردم است است و مردم در جامعه  ما قاضی را در جایگاه حضرت علی علیه السلام می بینند و رفتار او را به مثابه قانون می دانند.
وی ضمن تاکید بر این که توجه ویژه به آموزش و به روز بودن و مطالعه مستمر، تسلط به قوانین و آرای وحدت رویه بایستی در دستور کار قضات باشد، بیان کرد: در انجام کار نیت خالصانه و خدایی داشته باشید و کار را شروع کنید و عمل خالص آن است که شما فقط منتظر تقدیر از جانب خداوند باشید.
رزم ضمن تاکید بر اینکه قاضی نباید به دنبال مسائل فرعی و حاشیه ای باشد، افزود: اجرای سیاستهای اولویتی ریاست قوه قضاییه باید به طور جدی توسط قضات دنبال شود.

دیدگاه‌ها  

#1 علی 1399-05-06 10:20
باسلام اقای رزم لطف کنید به قضات محترم خانواده تذکر در مورد جوانان محکوم به مهریه که بیکارند بدهید که با این جوانان دراین بحران اقتصادی وعلی وار قضاوت کنند ورای صادر کنند چون خداوند بزرگ هم شاهد وهم قاضی است ممنون
نقل قول کردن
#2 محمد نریمانی 1399-05-07 07:48
چرا برخی قضات با مردم خوش رفتار نیستند ، نکند فکر می کنند اگر با نرمی و مهربانی با مردم برخورد کنند از شان و مقامشان کاسته می شود . قضات محترم ، میز و پست و مقام ماندگار نیستند چون دنیا به هیچ کس وفا نمی کند و دانا کسی است که در هر پست و مقامی که باشد ضمن انجام امورات دنیوی آن هم به نحو احسن و مورد رضایت خدا همیشه در این فکر باشد که یک روز باید دنیا را ترک کند. ولی افسوس ........
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا