یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رییس سازمان بهزیستی استان لرستان از وجود 580 کودک کار و خیابانی در لرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار یافته، کرم یاری در نشست خبری یا خبرنگاران که دوشنبه 23 تیرماه به مناسبت 40 سال تاسیس سازمان بهزیستی در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، گفت: این سازمان با هدف حمایت و  پیشگیری از معلولیت، آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی، توان‌بخشی و در راستای بهبود اوضاع زندگی ، برای افراد کم درامد و ناتوان جامعه به وجود امده است و این افراد می‌توانند از بدو تولد تا کهن‌سالی از حمایت این سازمان برخوردار باشند.
 
580 کودک کار و خیابانی
 وی اظهار کرد: در استان 580 کودک کار و خیابانی وجود دارد که از این تعداد  218 نفر  مستمری ماهیانه 118 هزارتومانی دریافت می‌کنند.
یاری گفت: در حال حاضر 49 کودک خیابانی در استان وجود دارد.
 
 
بهزیستی تنها متولی کودکان کار نیست
یاری گفت: متولی کودکان کار 12 دستگاه است که سازمان بهزیستی یکی آن‌هاست.
وی افزود: کودک کار به کسی گفته می‌شود که بعد از چند ساعت کار به خانه برگردد هرچند که کار کردن این بچه ها خلاف قانون است و آن‌ها حق دارند که از حق مسلم خود که درس خواندن، بازی کردن، تفریح، ورزش و...برخوردار باشند.
 او گفت: کودکان خیابانی، کسانی هستند که 24 شبانه روز را در خیابان می‌گذرانند و جایی برای زندگی ندارند. وی افزود: بیشتر این بچه ها بد سرپرست و یا بی‌سرپرست هستند.
او ادامه داد: سازمان بهزیستی متولی مستقیم این بچه هاست و آن‌ها را پس از جمع اوری به مراکز شبه خانواده تحویل می‌دهد.
این مقام مسئول افزود: مراکز شبه خانواده را به بخش‌های خصوصی واگذار کرده ایم. او گفت: این مراکز از یارانه بهزیستی برخوردارند.
 
3 مرکز نگهداری کودکان کار در مرکز استان
یاری گفت: بیشتر  کودکانی که سر چهارراه‌ها کار می کنند بد سرپرست‌اند. وی افزود: پدران معتاد فرزندانشان را مجبور به کارهایی چون ادامس فروشی، پاک کردن شیشه‌های خودروها در سر چهارراه‌ها و...می‌کنند.
او گفت: ما قصد داشتیم با کمک دادستان، والدین این بچه ها را با پرونده‌ای تحت عنوان کودک ازاری به دادگستری ارجاع دهیم که متاسفانه همکاری لازم در این باره صورت نگرفت.
او گفت: در حال حاضر، بعد از جمع اوری این بچه ها، به  مدت 48 ساعت آن‌ها را در مراکز مربوطه نگه می داریم و بعد از آن، والدین شان بعد از دادن تعهد، آن‌ها را تحویل میگیرند و بعد از چند روز، دوباره آن‌ها را بر سر چهار راه‌ها مشاهده می‌شوند.
وی افزود: در واقع این تعهدی که به بهزیستی داده می شود بازدارنده نیست به همین دلیل از دادستان و دادگستری کمک خواستیم که متاسفانه عملی نشد.
او گفت: در حال حاضر این تعهد را به ضابط نیروی انتظامی سپردیم که بازهم کارساز نیست.
او معتقد است که بچه هایی که در سن کم مزه پول را می‌چشند و از اصول تربیتی خوبی برخوردار نیستند ممکن است در اینده از هیچ کاری برای پول دراوردن کوتاهی نکنند.
 
ترک اعتیاد اجباری نیست
این مقام مسئول گفت: ترک اعتیاد اجباری نیست و ما نمی‌توانیم والدین این بچه ها را مجبور به ترک اعتیاد کنیم. او اظهار کرد: اما چنان چه کسی از این افراد بخواهد ترک کند ما از هیچ کمکی به آن‌ها دریغ نمی‌کنیم.
 
پرداخت مستمری ماهیانه به فامیل نسبی
رییس سازمان بهزیستی لرستان گفت: اگر یکی از فامیل‌های نسبی بچه بدون سرپرست، از او نگه‌داری کند این سازمان ماهیانه 650 هزار تومان به آن فرد پرداخت می‌کند.
وی افزود: با وجود تمام تلاش ما در مراکز شبه خانواده، باز هم نمی‌توان جای خالی خانواده را برای این بچه ها پر کرد.
 
بهزیستی شفاف و قانون‌مند کار میکند
یاری گفت: سازمان بهزیستی قانونمند و شفاف کار میکند و  محل هزینه 80 درصد اعتبارات بهزیستی کاملا مشخص است.
او افزود: این سازمان توانایی مالی زیادی ندارد
.
 
در استخدام معلولین اجحاف صورت نمی‌گیرد
یاری گفت: هیچ موردی در خصوص استخدام معلولین و اجحاف در حق آن‌ها وجود ندارد.
وی افزود: اگر کسی معلولی که توان 100 درصدی انجام کار را ندارد به  کار بگیرد هم حق بیمه و هم نصف حقوقش را بهزیستی پرداخت میکند.
 
مرجع طلاق‌های توافقی بهزیستی است
رییس سازمان بهزیستی گفت: در بحث طلاق، فقط طلاق توافقی به بهزیستی مربوط است. وی افزود: افرادی که متقاضی طلاق توافقی هستند به این سازمان ارجاع داده میشود و این سازمان برای حل مشکل برایشان جلسات مشاوره برگزار میکند.
 
پرداخت کمک‌هزینه ساخت مسکن
یاری گفت: به منظور تامین مسکن خانواده‌هایی که بیش از یک نفر معلول دارند و  60 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شد.
او اظهار کرد: برای خانواده‌های روستایی که دو فرد معلول دارند هم 36 میلیون کمک بلاعوض و 40 میلیون وام پرداخت شد و در همین راستا 217 مسکن روستایی برای معلولین در هفته بهزیستی سال جاری افتتاح شد.
 
مناسب‌سازی مسکن معلولین
 وی گفت: برای مناسب‌سازی منزل معلولین 4 میلیون و 400 هزار تومان و برای مناسب‌سازی خودرو 2 میلیون و 200 هزار تومان، کمک‌هزینه خرید لوازم توان‌بخشی تا 4 میلیون 400 تومان و هر 5 سال یک بار پرداخت می‌شود.
او افزود: شهریه دانشگاه آزاد افراد تحت پوشش بهزیستی صد درصد  پرداخت می‌شود.
 
بهزیستی نیازمند حمایت خبرنگاران است
او می‌گوید: این سازمان در راستای تحقق اهدافش در زمینه انجام وظیفه، بیان مأموریت‌ها و اقداماتی که نسبت به جامعه هدف انجام می‌دهد به حمایت خبرنگاران نیاز دارد.
یاری افزود: رسانه ها در زمینه تشویق و ترغیب خیرین، انجمن‌ها و موسسات خیریه می‌توانند که بسیار کارساز باشند.
 
 
فاطمه دارابی_ پایگاه خبری یافته

دیدگاه‌ها  

#1 عابر سواره 1399-04-23 20:36
سلام ضمن تبریک هفته بهزیستی به آقای یاری و همکارانشان
مساله اشتغال معلولین را حل نمی کنید حد اقل صورت مساله را پاک نکنید. . متاسفانه بعضی از این سخنان با واقعیت فاصله دارد. کاش وقتش برسدسد که مدیران آمار ورقه ای ندن و واقعیت را بگویند اینها بگن هیچکاری نکردیم و یا نمی توانیم انجام دهیم بیشتر قابل قبول هست تا حرفهایی دور از واقعیت بزنند.... ب اشتغال معلولین فاجعه است. حذف اجباری و بدون دلیل ده درصدی مددجویان سالانه از چرخه حمایتی واقعیت است ظلم و حق کشی در سازمان وجود دارد. ایشان شش ماه است از خارج سازمان آمدن با شرح وظایف و سابقه س سازمان آشنایی ندارند... فقط مشاورین گزارش می دهند با تفاسیر ایشان که فرمودند همه چی آرومه م ما ا چقدر خوشبختیم!!! خودمون نمی دونستیم......
نقل قول کردن
#2 احمدی 1399-04-23 21:37
سلام ، فردی زحمت کش وپاک دست وامین هستند،خدایی کار می کنند وسابقه چندسال معاونت مدیر کل بهزیستی لرستان را در کارنامه خود دارند ور ثانی مگر دکتر یاری متولی استخدام هست طبق آزمونی که برگزار میشه معلولین حتی درصدی در ازمون دارند
نقل قول کردن
#3 دلسوز 1399-04-23 23:01
معلولين تنها قشرفراموش شده ومحروم دست برداريد ازشعار حداقل افزايش حقوق وحمايت ازمعلوليان بافرهنك سازي جامعه نكاه مردم رو نسبت به معلولين عوض كنيد
نقل قول کردن
#4 عباس 1399-04-24 09:56
سلام و خسته نباشید روبرو سینما استقلال یپرمردی در بلوار وسط خیابان شبانه روز اسکان دارد که دل هر رهگذری را به دردمی اورد خواهشمند است با توجه به وظیفه نوع دوستی این پایگاه خبری محترم گزارشی از وضعیت این بنده خدا را درج بفرمایید تا شاید محل اسکانی برای این پیرمرد پیدا شود
نقل قول کردن
#5 عابر سواره 1399-04-25 09:30
[quote name="احمدی"]سل ام ، فردی زحمت کش وپاک دست وامین هستند،خدایی کار می کنند وسابقه چندسال معاونت مدیر کل بهزیستی لرستان را در کارنامه خود دارند ور ثانی مگر دکتر یاری متولی استخدام هست طبق آزمونی که برگزار میشه معلولین حتی درصدی در ازمون دارند[/quoteمتو لی استخدام نیستند ولی به عنوان مرجع رسیدگی به امور معلولین موظف هستند همین اجرای سهمیه را پیگیری کنند نمی دونم واحد اشتغال سازمان کارش چیه؟ دفتر حقوقی هم که کارش فقط تنظیم قراردادهای .... ببه هر حال ما کاری با قضاوت شخصی ایشان نداریم انتقاد از شخصیت حقوقی ایشان است نف فرد دکتر قبول کنید سازمان ضعیف شده و از اهداف اساسنامه سالل 1359 خودش خیلی دور شده..... یاد شهید فیاضبخش گرامی که هدفش خدمت واقعی به معلول بود نه شعار و دادن آمار........... ... بگذریم حرف نزدنمان بهتر است..........
نقل قول کردن
#6 رضا 1399-05-02 21:06
با سلام و خسته نباشید و خداقوت خدمت کلیه پرسنل بهزیستی استان ،کاش همه ادارات مثل بهزیستی کار میکردن و اینجوری صادقانه با مردم حرف میزدن مثل دکتر یاری
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا