یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل سازمان تعزیرات استان لرستان گفت: در سال جدید برنامه‌ای بر مبنای ضبط خودروهای شوتی علاوه بر مجازات قانونی  در دستور کار داریم که نیازمند مصوبه شورای تامین و قضایی است.



به گزارش یافته، حمید القاصی مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه که روز شنبه هفتم تیرماه در سالن جلسات اداره کل سازمان تعزیرات برگزار شد، با اشاره به سالروز شهادت شهدای هفتم تیرماه اظهار داشت: شهادت مظلومانه شهید دکتر آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یارانش یادآور تلخ‌ترین وقایع ایران اسلامی است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: متأسفانه به دلیل صنعت ضعیف استان و نرخ بالای بیکاری بسیاری از جوانان لرستانی به دنبال قاچاق کالا با اتومبیل‌های خود هستند.
او ادامه داد: با تائید جناب دادستان، در سال جدید علاوه بر جریمه خودروهای شوتی و توقیف کالاهای قاچاقی که به همراه دارند قرار است خودروهایشان نیز توقیف شود.
القاصی مهر اظهار کرد: باید لرستان را به منطقه ناامن قاچاقیان تبدیل کنیم.
 
عدم درج قیمت مادر همه تخلفات است
مدیر کل سازمان تعزیرات استان گفت: عدم درج قیمت مادر همه تخلفات است زیرا واحد صنفی که قیمت اقلام را نمی‌زند زمینه تخلف را ایجاد می‌کند و در این صورت بازرس سازمان تعزیرات نمی‌تواند در حوزه گران‌فروشی ورود پیدا کند.
وی ادامه داد: جریمه عدم درج قیمت فقط 96 هزار تومان است.
 
قیمت مصوب مرغ، کیلویی 15 هزار تومان است
القاصی مهر گفت: ستاد تنطیم بازار قیمت مرغ را کیلویی 15 هزار تومان اعلام کرده است. او اظهار کرد: حدود ده روز است از این افزایش قیمت می‌گذرد و مرغ داران به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های دامی، این قیمت را قبول ندارند.
وی ادامه داد: از آن جا که روند توزیع نهاده‌های دامی، ضابطه‌مند نبود منجر به تشکیل پرونده‌های کلان در داخل استان و حتی در سطح کشور شد.
القاصی مهر گفت: در واقع سهمیه نهاده‌های دولتی با ارز دولتی از بندر وارد استان نشد و درهمان جا به نفع بهره‌بردار به فروش رسید. او افزود: پرونده واردکننده نهاده‌های دامی در حال حاضر در دست بررسی است.
 
حذف ارز برخی کالاهای ضروری در سال جدید
القاصی مهر گفت: ارز 4200 برای واردات برخی از اقلام ضروری از جمله شکر، برنج و نهاده‌های دامی در سال جدید حذف شد و همین مسئله افزایش قیمت را به دنبال داشت.
او افزود: در خصوص کنترل اجاره‌بها و قیمت ملک و زمین، هیچ دستورالعمل خاصی وجود ندارد و این سازمان نمی‌تواند دراین‌باره ورود پیدا کند.
این مقام مسئول در خصوص نوسانات قیمت میوه و تره‌بار در مرکز استان گفت: تا زمانی که میادین میوه و تره‌بار توسط شهرداری سازمان‌دهی نشوند هم چنان با افزایش قیمت در این باره مواجه هستیم.
وی گفت: سازمان تعزیرات مرجع رسیدگی به شکایات است و متولی نظارت بر قیمت‌ها و تأمین کالا و مایحتاج مردم سازمان صمت می‌باشد.
او افزود: با این حال، این سازمان، از طریق چند گشت سیار، به دنبال نظارت و رسیدگی به شکایات مردم است.
القاصی مهر در این نشست به ذکر برخی ارقام و آمار پرداخت و گفت: در سال گذشته در حوزه کالا و خدمات ۹ هزار و ۷۶۹ فقره پرونده وارد شعب بدوی شده و نسبت به سال قبل یک درصد کاهش داشته است.
وی با اشاره به این که ۲ هزار و ۵۷۲ فقره پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز بررسی‌شده و ۹۹ درصد رسیدگی و صدور رأی شده است، افزود: در این خصوص نسبت به سال قبل ۳۹ درصد افزایش کشف قاچاق کالا و ارز در لرستان ثبت‌شده که در اجرای پرونده‌های قاچاق کالا و ارز یک هزار و ۱۷۲ پرونده بررسی شده است.
وی به مختومه شدن همه پرونده‌های حوزه بهداشت دارو و درمان اشاره کرد و افزود: در این حوزه ۶۶۵ پرونده به شعب تخصصی ارجاع شده بود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان یادآور شد: ۶ هزار و ۵۱۹ پرونده به اجرای احکام استان وارد شده و همگی بررسی و مختومه شده است.
القاصی مهر همچنین با اعلام این که در سال گذشته در سطح استان 3 هزار و فقره 930 در قالب هزار و 143 اکیپ گشت سیار بر اصناف نظارت شده، افزود: بر همین اساس 331 فقره منجر به تشکیل پرونده شده و در مجموع 90 میلیون تومان جزای نقدی در راستای بازدارندگی وصول شده است.

خبر: فاطمه دارابی/ پایگاه خبری یافته

برای کنترل تورم مسکن هیچ دستورالعملی وجود ندارد

 

دیدگاه‌ها  

#1 سامان بادآشنا 1399-04-07 23:40
گرانی اجناس شایعه س
خیلی هم ارزونه همه چی
نقل قول کردن
#2 علی 1399-04-08 10:37
کاش برنامه ای برای مصادره اموال گران فروشان
ومسببین شوتی شدن جوانان این استان داشتید.
ادارات ناکارآمد.
کارمندان باپارتی استخدام شده.
خرم آباد ولرستان بد جایی شده بد جایی.
نقل قول کردن
#3 علی 1399-04-09 14:16
خدا قوت قهرمان
خسته نباشی دلاور
شوتی ها هم اگه مثل جنابعالی .... داشتند و .... در ..... بود، حالشان این طور نبود...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا