یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: یکی از موضوعات، پرونده حادثه تروریستی ۱۷ بهمن‌ماه سال ۹۷ در خرم‌آباد بود که منجر به شهادت دو نفر از کارکنان خدوم نیروی انتظامی استان شد، در این رابطه محاکمه علنی متهمین انجام و حکم به قصاص نفس درملأعام صادر شد.
محمد رزم روز یکشنبه اول تیرماه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در لرستان که به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه برگزار شد، با اشاره به این که دادگستری کل استان لرستان اقدامات و برنامه ریزی‌های متعددی را در حوزه‌های مختلف در دستور کار قرار داده است، اظهار داشت: خوشبختانه در دوره مدیریت جدید با برنامه‌ریزی صورت گرفته از مجموع ۱۷ هزار پرونده مسن در استان، تعداد ۱۴ هزار فقره مختومه شده و در حال حاضر حدود سه هزار پرونده دیگر باقی‌مانده که با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده این پرونده‌ها در اسرع وقت تعیین تکلیف خواهد شد.
وی با اشاره به بازدید مستمر و منظم از حوزه‌های قضائی شهرستان‌های مختلف استان به‌منظور ارتقای این حوزه‌ها و همچنین ارائه راهکارهای لازم برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت، عنوان کرد: در استان مجموعه‌ای از سیاست‌های اولویت‌دار و محوری مهم دستگاه قضائی و رئیس محترم قوه قضاییه در دستور کار است.
رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اجرای این اولویت‌های مهم دستگاه قضائی در لرستان با تشکیل ۳۰ کمیته مختلف، تصریح کرد: این کمیته‌ها در حوزه‌های مختلف مانند مهریه، کاهش ورودی پرونده‌ها، برخورد با مفاسد اداری و سالم‌سازی محیط اداری، مختومه شدن پرونده‌ها و… ورود پیدا کرده‌اند.
 
حکم حادثه تروریستی خرم‌آباد صادر شد
وی همچنین کاهش جمعیت کیفری در استان را یکی دیگر از برنامه‌های مهم دستگاه قضا در استان برشمرد و گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته تعداد دو هزار و ۶۶۲ نفر زندانی مشمول بخشنامه مورخ ۹۹/۱/۳۰ ریاست محترم قوه قضائیه شده است.
رئیس کل دادگستری لرستان، همچنین با اشاره به سیاست کیفری استان، پیگیری و تعیین تکلیف سریع توأم با تعیین مجازات قاطع و اثربخش در پرونده‌های مهم مانند اختلاس، قتل عمد، تصرفات اراضی ملی و… را از دیگر برنامه‌های مدنظر دستگاه قضائی در استان عنوان کرد و گفت: با بررسی‌های صورت گرفته تعداد ۴۰ عنوان مجرمانه در استان احصا شده و به‌طورجدی و بدون اغماض با مجرمین و مرتکبین این جرائم برخورد خواهد شد.
رزم با تأکید بر اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته مجوز برگزاری دادگاه علنی سه فقره پرونده در استان اخذ شده است، افزود: یکی از موضوعات، پرونده حادثه تروریستی ۱۷ بهمن‌ماه سال ۹۷ در خرم‌آباد بود که منجر به شهادت دو نفر از کارکنان خدوم نیروی انتظامی استان شد، در این رابطه محاکمه علنی متهمین انجام و حکم به قصاص نفس درملأعام صادر شد.
 
بیش از ۲۹۴ هزار پرونده مختومه شد
ایشان با بیان اینکه دادگاه یکی از پرونده‌های مربوط به مفاسد اقتصادی و اخلال در نظام اقتصادی نیز با اخذ مجوز به صورت علنی برگزار خواهد شد، گفت: در این پرونده متصدیان سیلوهای ذخیره گندم، با سندسازی و جعل سند و کلاه‌برداری نسبت به تضییع حقوق بیت‌المال و تحصیل مال نامشروع اقدام کرده‌اند.
رئیس کل دادگستری لرستان همچنین دستگیری قاتلین فراری بعد از چند سال از سوی دستگاه قضائی را یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته و دستاورد دوره مدیریت جدید عنوان کرد و طی ۹ ماه گذشته بیش از ۲۲ نفر قاتل فراری دستگیر شده است، رزم گفت: در ابتدای سال ۹۸، موجودی پرونده‌های استان ۵۰ هزار و ۸۷۰ فقره بوده و در طول سال نیز ۲۸۱ هزار و ۵۶۰ فقره پرونده به دستگاه قضائی استان وارد شده است که با تلاش شبانه‌روزی همکاران محترم قضایی و اداری تعداد ۲۹۴ هزار و ۵۳۹ فقره پرونده در سال گذشته مختومه شده و تعداد ۱۳ هزار فقره نیز از مجموع پرونده‌های گذشته و موجودی ابتدای سال ۹۸ مختومه شده و موجودی استان به ۳۷۰۰۰ تقلیل یافته است.
رئیس کل دادگستری لرستان افزود: در سه‌ماهه اول سال ۹۹ تعداد ۵۶ هزار و ۹۵ فقره پرونده به دادگستری کل استان وارد شده و این در حالی است که در همین مدت تعداد ۵۷ هزار و ۷۲۹ پرونده مختومه و با این اوصاف یک هزار و ۶۳۴ پرونده از ۳۷ هزار پرونده گذشته را نیز مختومه گردیده است.
رزم گفت: با توجه به ارزیابی به عمل آمده در قوه قضائیه، عملکرد دادگستری کل استان لرستان از جهات مختلف موردتقدیر و تجلیل معاون اول محترم قوه قضاییه و معاون محترم اجتماعی و پیشگیری قوه قضاییه قرار گرفته است.





صدور حکم به قصاص نفس برای محکومین حادثه تروریستی خرم‌آباد/ ۲۲ قاتل فراری دستگیر شدند

دیدگاه‌ها  

#1 لرستانی 1399-04-02 12:04
جناب آقای رزم متاسفانه پرونده حقوقی برادر من از سال ۸۹ در جریان است وهنوز به نتیجه نرسیده یعنی دقیقا ده ساله
نقل قول کردن
#2 فعال محیط زیست 1399-04-02 13:02
امیدواریم قضات باسواد و مردمی بیشتری بکار گیری شوند برخورد معدودی از قضات در شان یک دستگاه اسلامی نیست همچنین دستگاه فضا در برخورد با متخلفین زیست محیطی و زمین خوران و کوه خواران و .... بسیار قوی تر باشد
نقل قول کردن
#3 علی 1399-04-03 16:56
چند روز پیش بعداز ده سال رفتیم آب شار نوژیان
اما دیگر چیزی از آن منطقه بکر ودست نخورده
باقی نمانده گردنه نوژیان بعد از ایستگاه ارتش
کاملا توسط زمین خواران حصار کشی شده
وهرگوشه کنا شاهد سبز شدن ویلاها ودامداری ها
در منابع ملی هستیم. اگر منابع ملی نیست پس
چرا قبلا وجود نداشتن.؟؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
#4 بهروز چگنی 1399-04-04 09:03
اون قاتلان تروریست که پلیس و سرباز مظلوم را کشتند باید قصاص بشن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا