برخی شهروندان ساکن منطقه پل بهداری خرمآباد خواستار سرعت بیشتر در پروژه ساخت پل بهداری هستند.
این پل که قدمت ساخت آن به دوره پهلوی اول بازمی گردد و به نوعی یک پل تاریخی محسوب میشد متأسفانه در دوران پساسیل استان لرستان توسط مدیریت شهری تخریب شد و تقاضا این است که سرعت ساخت دوباره این پل افزایش یابد.
پل بهداری همچنین نقش مهمی در ترددهای خودرویی درون شهری خرمآباد داشت.
نبود آن خودبهخود ترافیک را سنگینتر کرده است.
پل بهداری متعلق به دوره پهلوی اول بود.
همان موقع هم که تخریب شد همه گفتند بین شهرداری خرمآباد و سازمان میراث فرهنگی استان، هماهنگی وجود نداشته است و یک پل تاریخی که توسط معمار مشهور، مرحوم یوسف فشنگچی در دوره پهلوی اول ساخته شده است به راحتی تخریب شد! یعنی تخریب یک بنای متعلق به تاریخ.
متأسفانه اگر قائل به این باشیم که پل بهداری یک پل تاریخی بوده است چرا یک پل تاریخی نباید یک تابلوی مشخص شناسنامهای بزرگ در محل خودش داشته باشد مبنی بر معرفی یک اثر تاریخی یا تابلوهایی که نوشتهها و علائم هشداری داشته باشند مبنی بر اینکه این پل، تاریخی است و توسط میراث فرهنگی ثبت شده است.
آیا پل، مقصر سیل بود یا ساختوسازهای غیرمجاز در حریم رودخانه؟...
حالا شهروندان علاقهمند به تاریخ و تمدن شاپور خواست، منتظرند یک پل بر اساس احیاء معماری مدنظر سازمان میراث فرهنگی ساخته شود تا بلکه هویت تاریخی و گردشگری درونشهری محل، حفظشده و از طرفی وضعیت تردد هم دوباره ساماندهی شود.
شهرام شرفی
دیدگاهها
ومسکن شهرسازی وصدالبته از نظام مهندسی
خرم آباده.
متاسفانه ادارات خرم آباد بیشتر خراب کردن بلد
هستند تا ساختن شهر خرم آباد شده شهری
باخیابانهای بن بست!!!!!!
بله بن بست خیابانهایی که به جایی نمیرسند
مثل خیابان 60 متری مثل بلوار ارتش مثل بلوار
کریم خان زند مثل خیابان ساحلی.
شاید افتتاح پل جدید بهداری رو هم فرزندانمان
ببیند.
نسلهای بعد از ما خواهند دید پل جدید درست شده!!!!