یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: مردمی بودن و مردم‎داری، تواضع و صمیمیت از شرایط یک روحانی موفق است که نماینده جدید ولی فقیه در لرستان این ویژگی‎ها را دارد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و السملمین محمد محمدی گلپایگانی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه خرم آباد افزود:‌ حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی امام جمعه جدید خرم آباد، فرزند لرستان است که  چهره ای شناخته شده، خانواده ای محترم، آبرومند، ریشه دار و اصیل هستند.
وی تصریح کرد:‌ حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی در گذشته مسئوولیت های بزرگ دیگری داشتند که به نحو احسن انجام وظیفه کردند.
 وی افزود: شرکت در دفاع مقدس یک امتیاز بزرگ محسوب می شود و امام جمعه جدید ۲۰ ماه سابقه حضور در جبهه را دارد که امید دارم و روشن است در آینده منشاء خدمات بزرگی برای استان خواهند بود.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد:‌ امام جمعه موفق و موثر، فردی است که میان توده مردم در هر نوع وطبقه ای حضور داشته، سنگ صبور باشد، درد مردم را بشنود و گرفتاری آنان را از نزدیک لمس کند که این همان روش پیامبر اسلام (ص) است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی همچنین با بیان اینکه در جهان متمدن امروز هم همان زنده به گور کردن دختران وجود دارد اضافه کرد: در حالیکه بزرگترین خدمت را اسلام با  تعالیم خود به بانوان کرده  و حتی سوره ای هم به نام نسا به پیامبر نازل شده است.
وی با تاکید بر اینکه الگوی زنان فاطمه زهرا (س) است افزود: در جهان به اصطلاح متمدن غرب زنها فقط آلت دست شهوت رانی مردان هستند و ظلم بزرگی به آنها می شود اما  اسلام به زن عزت بخشیده است.
وی همچنین گفت: فضای مجازی یک شیطان مجسم است و فساد و گناه را در خانه به ارمغان می آورد بنابراین باید مراقب فرزندان خود باشیم و آنها را با مهربانی با مراکز مذهبی از جمله نماز جمعه  و مجالس امام حسین (ع) آشنا کنید که پادزهری برای گذر از تهدیدها است.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب  به همه مردم لرستان  سلام رسانده اند  و همواره از شجاعت، رشادت و دیانت و وفاداری خطه لرستان نسبت به انقلاب، نظام  و رهبری یاد می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی افزود:‌ لرستان خطه ای است که مردمانی شجاع و دلاور دارد که در دفاع مقدس پرونده درخشانی از خود به جای گذاشته اند و شجاعت آنها در میادین جنگ زبانزد همه مردم بود .
وی اظهار داشت: مردم لرستان همچنان خود نمره قبولی خوبی دارند و نشان دادند در حوادث، ثابت قدم و پابرجا هستند.
وی همچنین با تاکید برکسب مال حلال،  خدمت به مردم و پرهیز از استفاده بیت المال گفت: مسئوولان بدانند همواره در این منصب نیستند و باید از این فرصت طلایی به نفع مردم استفاده کرده و حساب پس انداز آخرت خود را پر کنند.
امروز حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی نخستین نماز جمعه خود را به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد اقامه کرد.
 
 
‌ نماز جمعه، نماز امامت و ولایت است
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: نماز جمعه نماز امامت و ولایت است که با اجازه امام تاسیس می‎شود.
حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در سخنرانی پیش از خطبه های نمار جمعه خرم آباد افزود: امام جمعه باید از طرف امام مسلمین انتخاب شود تا ارتباط شبکه ای سازماندهی شده و منظم بین مسلمین از طریق نماز جمعه و امام جمعه با مرکز ولایت برقرار شود.
وی گره زدن ظرفیت ها به یکدگیر را از ویژگی های نماز جمعه برشمرد و اظهار داشت: نماز جمعه از خون آوردهای انقلاب و حاصل رشادت و شهادت بهترین های ما است که خداوند بعد از قرن ها برکت آن را به ما داد.
وی با اشاره به اینکه خداوند در نماز جمعه منافع بسیار مادی و معنوی برای مومنان ذخیره کرده  تصریح کرد: نماز جمعه مرکز حضور لطف الهی برای جامعه و فرصتی برای گردهمایی مومنان است.
حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری گفت: در این گردهمایی علاوه بر ذکر، فکر هم هست و به همین منظور ۲رکعت به خطبه اختصاص داده می شود.
وی تاکید کرد: خطیب جمعه باید در این ۲ خطبه فکر مردم را تقویت، دین خدا را معرفی و آیات الهی را تلاوت کند و آنها را نسبت به وظایفشان به روز کرده  و مردم را از آنچه در منطقه و جهان اسلام هست مطلع کند.
وی افزود:  بنابراین امام جمعه در خطبه خود که بیان تبیین، روشنگری، موعظه و بصیرت است جامعه مومنان را نسبت به وظایفشان آگاه می کند.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: همچنین مومنان در نمازجمعه به هم پیوند می خورند و همانند رودهایی  از مناطق مختلف  جریان می یابند، به دریای مومنان پیوند خورده و اجتماعی بزرگ باشکوه، زیبا و متحد در محیطی با یاد خدا و محبت و برادری شکل می گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری افزود: بنابراین مومنان  به دست واحد در برابر دشمن و دست های بهم فشرده در کنار هم تبدیل می شوند و برکت بر آنها نازل خواهد شد.
وی تصریح کرد: وقتی جامعه بر محور امام متحد شد هم در برابر دشمن نفوذناپذیر می شود و هم با تجمیع توانمندی ها رو به پیشرفت حرکت می کند.
وی اضافه کرد: لرستان یک استان مومن، اهل انقلاب، علوی، حسینی، فاطمی و عاشق اهل بیت (ع) است و خرمی آن به ولایت و محبت  و آبادی اش به وحدت است .
وی سطح فهم بالا، نجابت، حیا و ادب را ویژگی جوانان لرستان دانست و افزود: جوانان استان باید از بیکاری جعلی خارج و وارد میدان کار شوند  که مسئوولان باید زمینه را برای کار آنها فراهم کنند.

 
۶ آذر روز سلطه ارادهها بر استعمار است
 
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: ۱۶ آذر روز دانشجو، روز سلطه همه اراده‎ها علیه استعمار و استکبار است.
حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه های نماز جمعه خرم آباد افزود: چهار ماه پس از کودتای ننگین ۱۳۳۲ نیلسون معاون ریس جمهوری امریکا به ایران امد که همین امر منجر به اعتراض دانشجویان شد و سه نفر از آنها در روز  ۱۶ آذر توسط عوامل رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند.
وی اظهار داشت:‌ امروز نیز باید همچنان باید تمامی اراده ها علیه شیطان بزرگ  و برای شکست استعمار بکار گرفته شود.
وی با اشاره هجرت فاطمه معصومه (س) به قم ادامه داد: هجرت ها همیشه موثر و مفید بوده و پیامدهای فرهنگی داشته که  سفر این بانوی بزرگ به قم ،تشکیلاتی از جهت فرهنگی و دینی و حوزه علمیه ایجاد کرد.
خطیب جمعه خرم آباد گفت: دهها موسسه علمی نیز در کنار حوزه علمیه تشکیل شده که همه در نشر و گسترش علوم اسلامی موثر هستند.
حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به دیدار با رهبر معظم انقلاب افزود: رهبری فرمودند  خرم آباد مرکز لرستان یک مرکز تدین و انقلابی گری است که چهره های فرهیخته خوبی دارد و مردم  آن علاقه خاصی به سادات دارند.
وی تدین و حضور در مسایل انقلاب را از دیگر نکات سخنان رهبری در خصوص مردم لرستان برشمرد و ادامه داد: در این دیدار گزارش کوتاهی از لرستان به رهبر انقلاب ارایه شد و رهبری نیز رهنمودهایی داشتند که باید با حضور استاندار، مدیران کل و همکاری همه فرهیختگان حوزه و دانشگاه پیگیری کنیم چراکه افق روشنی برای من ترسیم کردند.
وی ادامه داد: با رهنمودهای رهبری، همت و همکاری، وحدت و یاری جوانان مومن و انقلابی خواهیم توانست آینده بهتری برای لرستان رقم بزنیم.


دیدگاه‌ها  

#1 غیوران زنده اند 1398-09-16 07:36
مردم شجاع و دلاور نیاز به عدالت توسعه ملی دارند.
نقل قول کردن
#2 حسین 1398-09-16 21:18
ما بافت شهرمان عشیره ای است روسای شهر واستانمان غیر بومی باشد مناسب تر است
نقل قول کردن
#3 شهروند 1398-09-17 08:27
به نقل از حسین:
ما بافت شهرمان عشیره ای است روسای شهر واستانمان غیر بومی باشد مناسب تر است


ملاک تقوا وپاکی است دراسلام ناب اگه یک نفر این ویژگی راداشته باشد فرق ندارد بومی باشد یا غریبه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا