یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان از اضافه شدن بند خاکی خروسان ازنا، به مناطق شکار و صید ممنوع این استان خبر داد.
به گزارش یافته، نبی‌الله قائدرحمتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بند خاکی خروسان شرایط یک تالاب مصنوعی را دارد و بر اساس سرشماری‌های صورت گرفته، سالیانه پذیرای تعداد زیادی از پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی می‌باشد که پس از مکاتبات و پیگیری‌های صورت گرفته با سازمان حفاظت محیط زیست و طرح موضوع در کمیته‌های تخصصی، با استناد به بند و» ماده 6 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، از تاریخ 18 آبان ماه 98 به مدت پنج سال جهت حفاظت از تنوع زیستی استان، بعنوان منطقه شکار و تیراندازی ممنوع اعلام شد.
نبی‌الله قائدرحمتی در خصوص وضعیت تالاب اظهار داشت: این تالاب، در اثر ایجاد یک سد خاکی چندمنظوره در سال 1371 توسط جهاد سازندگی به وجود آمده که مساحت سطح آبی آن 7/12 هکتار می‌باشد و در آخرین سرشماری 120 گونه پرنده در آن مشاهده شده که از این تعداد، 35 گونه پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی و 85 گونه خشکزی بوده است.
 معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان از گونه‌های شاخص این محدوده به اردک سرسبز و بلوطی، باکلان، فلامینگو، چنگر معمولی، کشیم بزرگ، چارخو و کاکایی سرسیاه اشاره کرد و گفت: ارزش‌های تفرجی – گردشگری این منطقه طی چند دهه اخیر باعث شده که حمایت‌های مردمی جهت حفاظت و استفاده خردمندانه از پتانسیل‌های این منطقه خصوصاً در بحث پرنده‌نگری بیشتر شود.
قائد رحمتی گفت: وسعت این منطقه که در حوزه استحفاظی شهرستان ازنا واقع شده، حدود هفت‌صد و پنجاه هکتار است و با اضافه شدن این سطح به مناطق شکار و صید ممنوع استان، وسعت این مناطق به 245398 هکتار افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: وسعت مناطق شکار و صید ممنوع استان سطحی معادل 66/8 درصد مساحت استان است که با ارتقاء سطح این مناطق، وسعت مناطق تحت مدیریت در لرستان به 16 درصد مساحت استان افزایش می‌یابد.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا