یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فیلم زندگی "مهدی آذریزدی" كه توسط كارگردان لرستاني ساخته شده، از شبكه دوم سيما پخش مي‌شود.

 به گزارش يافته، تله فیلم "قصه‌گو" روایت 80 سال از زندگی استاد مهدی آذریزدی، مؤلف کتاب "قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب" به کارگردانی مصطفی کوشکی و تهیه‌کنندگی "سیداحمد سیدپایداری" برای پخش از آنتن شبکه دو آماده شد.

این تله‌فیلم  نوروز 92 از شبکه زندگی پخش می‌شود و در آن به ابعاد مختلف شخصیت مهدی آذریزدی نویسنده معروف کوکان پرداخته شده است.

تصویر برداری "قصه‌گو" در تهران و یزد انجام گرفته است، بخشی از لوکیشن‌های این فیلم تلویزیونی در شهرک غزالی، لاله‌زار، بافت قدیم یزد قرار داشت.

"قصه‌گو" روایتی داستانی دارد و در آن زن و شوهری برای دعوت استاد به یک مراسم بزرگ‌داشت که در تهران برگزار خواهد شد، به یزد سفر می‌کنند. این آشنایی تحول مهمی را در زندگی این زوج جوان ایجاد می‌کند.

"قصه‌گو" به سفارش گروه فیلم های تلویزیونی شبکه دو سیما تهیه شده و فرخ نعمتی، خاطره حاتمی، وحید رحمتی، مهرداد ضیایی، مرجان شکوفکی و علی سلیمانی در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

 

"مهدي آذريزدي" كيست؟

مهدی آذریزدی  ‌‌27 ‌اسفند 1300 متولد شد. او نویسنده کودک و نوجوان ایرانی بود و معروف‌ترین اثر او مجموعه "قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب" نام دارد. آذریزدی موفق شد جایزه یونسکو را دریافت کند و سه کتاب او نیز توسط شورای کتاب کودک به‌عنوان کتاب برگزیده سال انتخاب شده‌اند. زنده‌یاد مهدی آذریزدی در 18 تیرماه 1388 در سن 87 سالگی درگذشت.

 

آشنايي با "مصطفی کوشکی" كارگردان لرستاني

مصطفی کوشکی متولد خرم‌آباد، فعالیت هنری خود را با برادرش مهدی کوشکی آغاز کرد. وي در رشته سینما فارغ‌التحصیل شد و تا کنون کارگردانی چند فیلم کوتاه و داستانی را انجام داده است.

سال گذشته فیلم ویدئویی "یک داستان عاشقانه" را کارگردانی کرده است که در بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان به نمایش گذاشته شد.

مصطفی کوشکی برادر کوچک‌تر مهدی کوشکی بازیگر و کارگردان خوش‌ذوق خرم‌آبادی است که عضو گروه تئاتر لیو و انجمن نویسندگان ایران می‌باشد.

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 صدرا 1397-02-16 01:05
سلام من همیشه براتون دعا میکنم موفق باشید کاراتون خیلی درجه یک .درپناه خدا به امید موفقیت های بیشتر برای شما دو برادر عزیز
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا