یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 شرایط ثبت‌نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبري در لرستان اعلام شد.
آغاز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان در لرستان+ شرایطبه گزارش روابط عمومی استانداری، در اجرای تبصره 2 ماده 12 آیین‌نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان، ثبت‌نام از داوطلبان عضویت در مجلس خبرگان از پنج‌شنبه 26 آذرماه 94 تا 2 دی‌ماه 94 به مدت 7 روز به عمل خواهد آمد.
واجدین شرایط قانونی می‌توانند همه‌ روزه در مهلت مقرر و در وقت اداری شخصاً یا به‌وسیله نماینده خود که کتباً معرفی شده باشد، با در دست داشتن 12 قطعه عکس جدید 4 در 6 و چهار نسخه تصویر کلیه صفحات شناسنامه به فرمانداری‌هاي مراكز استان‌ها يا وزارت كشور مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند.
داوطلبان عضویت در مجلس خبرگان رهبری به‌موجب ماده 3 قانون انتخابات مجلس مذکور باید واجد شرایط زیر باشند:
الف- اشتهار به دیانت و وثوق و شایستگی اخلاقی.
ب- اجتهاد در حدی که قدرت استنباط بعض مسائل فقهی را داشته باشد و بتواند ولی‌فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد.
ج- بینش سیاسی و اجتماعی و آشنایی با مسائل روز.
د- معتقد بودن به‌نظام جمهوری اسلامی ایران.
ه- نداشتن سوابق سوء سیاسی و اجتماعی.
تبصره 1- مرجع تشخیص دارا بودن شرایط فوق، فقهای شورای نگهبان قانون اساسی می‌باشند.
تبصره 2- کسانی که رهبر معظم انقلاب صریحاً و یا ضمناً اجتهاد آنان را تایید کرده باشند از نظر علمی نیاز به تشخیص فقهای شورای نگهبان نخواهند داشت.
تبصره 3- ضرورت ندارد که نمایندگان ساکن و یا متولد حوزه انتخابیه خود باشند.

به گزارش يافته، انتخابات مجلس برای دهمین دوره و انتخابات خبرگان رهبری به طور هم‌زمان روز جمعه 7 اسفند‌ماه 94 همراه با دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

قابل ذكر است  انتخابات چهارمین دورهٔ مجلس خبرگان رهبری 24 آذر 1385 برگزار شد و تعدادی نیز در انتخابات میان‌دوره‌ای برگزیده شدند. جلسهٔ گشایش مجلس چهارم در يكم اسفند همان سال انجام شد.
برای این دوره 86 نماینده در نظر گرفته شده بود كه در پایان شمارش آراء حوزه انتخابيه استان لرستان، آيت‌الله "‌سید محمدحسن طاهری" فرزند سيد حيدر با 511 هزار و 166 رأی و آيت‌الله "سید محمدنقی شاهرخی" فرزند سيد علي با 359 هزار و 725 رأی بیش‌ترین آراء را در لرستان کسب کردند و به عنوان نمایندگان استان لرستان به مجلس خبرگان رهبری راه يافتند. همچنين حجت‌الاسلام‌ "علی‌‌رضا تقوایی" فرزند اسماعيل با 100 هزار و 569 رای و حجت‌الاسلام "مجید حاجاتی" فرزند محمود با 58 هزار و 769 رأی سوم و چهارم شدند.

همچنين پس از ابطال انتخابات حوزه انتخابيه ايلام، "سيد مجتبي طاهري‌خرم‌آبادي" كه لرستاني است در انتخابات ميان‌دوره‌اي (اسفند 1386) از حوزه‌ي اين استان به مجلس خبرگان راه يافت.
در دوره‌هاي اول تا چهارم مجلس خبرگان از 1362 مرحوم "سيد حسن طاهري‌خرم‌آبادي" (1392-1317) نماينده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبري بود كه 16 شهريور 1392 درگذشت.
 در انتخابات دوره اول مرحوم "سيدحسن طاهري‌خرم‌آبادي" با 217 هزار و 187 رأي و مرحوم "سيد محمدباقر سلطاني‌طباطبايي"(1376-1293) از بروجرد با 212 هزار و 364 رأي به عنوان منتخبين لرستان به مجلس خبرگان راه پيدا كردند. در دروه‌هاي دوم تا چهارم نيز سيد محمدنقي‌شاهرخي همراه با مرحوم طاهري‌خرم‌آبادي نماينده لرستان در مجلس خبرگان رهبري بوده است.


دیدگاه‌ها  

#1 حسنوند 1394-09-19 18:47
لطفا در انتخاب اعضا هیات اجرایی جناحی و سیاسی عمل نکنید و اسامي را اعلام كنيد
نقل قول کردن
#2 داد جو 1394-09-19 18:59
در خصوص انتخاب سی نفر اجرایی از همه اقشار روحانی . بازاری. فنی .دانشگاهی .فرهنگی.اشنایان با مسایل حقوقی و افراد باد تجربه واهل قلم انتخاب نمایید و اسامي انها را هم اعلام كنيد
نقل قول کردن
#3 دالوند 1394-09-20 20:28
فرماندار محترم .لطفا هیات اجرایی ولایت مدار انتخاب نمایید و از نفوذ افراد سیاسی و حزبی جلوگیری نمایید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا