یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مزیت‌های بسیار خوبی در حوزه انرژی در لرستان وجود دارد و اکنون نیز بخشی از سرمایه نیروگاه یک هزار مگاواتی خرم‌آباد تامین شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس علی‌آبادی روز پنجشنبه در سفر به بروجرد در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان در فرمانداری بروجرد اظهار کرد: استان لرستان در حوزه انرژی خودکفا محسوب می‌شود و می تواند انرژی مازاد بر نیاز استان را صادر کند.
وی ادامه داد: نیروگاه یک هزار مگاواتی خرم‌آباد ظرفیت توسعه به ۲ هزار مگاوات را نیز دارد که این مهم باید مورد توجه قرار بگیرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: اگر این توسعه انجام شود می‌توانیم در زمینه انرژی اطمینان کافی داشته باشیم و در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر استان لرستان در شرایط خوبی قرار دارد.
علی آبادی بیان کرد: توصیه می‌کنم در زمینه صرفه‌جویی در برق که چالشی بزرگ بوده، هست و خواهد بود، همه صنایع مشارکت کنند.
وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد اضافه کرد: رییس جمهوری شهید خیلی خوب حرف می‌زد، اطلاعات خوبی در بسیاری از حوزه ها داشت و او به واقع یک حکیم بود.
وزیر صمت یادآور شد: «شهید جمهور» با همکاران رفتار خوب و اخلاقی نیکو داشت و بسیار پرکار و فعال بود و در مسیر معرفت به درجه شهادت نایل شد.
علی آبادی گفت: باید صنایع رو به سمت بیشترین توان ظرفیت تولید پیش ببریم زیرا این مهم از اولویت‌های رییس جمهوری شهید بود.
وی افزود: احیا و راه‌اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی راکد و نیمه فعال کشور از تاکیدات رییس جمهور شهید بود و ایشان بصورت مستمر و مداوم وضعیت واحدهای نیمه فعال موجود در استان‌ها را رصد می‌کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: ۳۲۱ واحد راکد و نیمه فعال در شهرستان وجود دارد که بر اساس آمار ۳۰۹ واحد از آنها قابل احیا و راه‌اندازی است.


دیدگاه‌ها  

#1 اکبر-ظ 1403-03-18 07:03
خداروشکر.خبر خوبی بود الان توپ در زمین استاندار است امیدواریم احداث نیروگاه 1000 مگاواتی خرم اباد هر چه سریع تر احداث شود.طرح این نیروگاه در جند دولت قبلی مطرح بود اما ساخته نشد.
نقل قول کردن
#2 دانشجو 1403-03-18 16:56
با بودجه قطره‌چکانی خدا می‌داند چند سال طول ببرد. همچنین اکثر زمین‌های کشاورزی لرستان دیم است لطفا چند سد برای لرستان بزنید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا