یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد از ابراز تمایل شرکت آلمانی مبنی بر احداث نیروگاه انرژی خورشیدی در لرستان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری یافتهبه نقل فارس، حسین سلاحورزی، به ابراز تمایل شرکت آلمانی مبنی بر احداث نیروگاه انرژی خورشیدی در لرستان اشاره و اظهار کرد: شرکت آلمانی ABO-WIND Image result for ‫رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد یافته‬‎یکی از شرکت‌های مطرح جهان بوده که در زمینه انرژی‌های پاک و انرژی خورشیدی فعالیت می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: این شرکت آلمانی سابقه شروع چندین پروژه را در ایران دارد و در صورت فراهم بودن زمینه‌ها نیروگاه انرژی خورشیدی را در لرستان احداث می‌نماید.
رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد با بیان اینکه این استان از تابش آفتاب خوبی جهت احداث نیروگاه خورشیدی بهره‌مند بوده، بیان داشت: در مذاکراتی که با شرکت آلمانی ABO-WIND داشتیم توضیح دادیم که لرستان دارای تابش آفتاب خوبی است و دولت و اتاق بازرگانی از سرمایه‌گذار جهت احداث نیروگاه خورشیدی حمایت کافی را خواهد داشت.
سلاحورزی تصریح کرد: شرکت آلمانی نیز ضمن ابراز تمایل برای انجام این کار، فرصتی را برای مطالعه و بررسی شرایط از جمله میزان تابش آفتاب، مکان‌یابی و واگذاری زمین خواستار شد.
وی نیروگاه خورشیدی را از جمله منابع انرژی پاک عنوان و خاطرنشان کرد: بر اساس معاهده پاریس ایران تعهد کرده است که هفت هزار و 500 مگا وات برق را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تولید کند، همچنین در برنامه ششم توسعه هدف‌گذاری شده که پنج هزار مگاوات از این میزان برق طی برنامه ششم توسعه محقق شود، لذا در برنامه دولت قرار داشته و وزارت نیرو نیز این برق را به صورت تضمینی خریداری می‌کند.
رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد سرمایه‌گذاری بر روی تولید برق توسط انرژی خورشیدی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: تولید برق از انرژی خورشیدی ضمن اشتغال‌زایی، برای محیط‌زیست نیز صرفه اقتصادی دارد، چرا که در نیروگاه‌های گازی و سوخت‌فسیلی ضمن هدررفتن منابع، آلودگی محیط‌زیستی ایجاد می شود حال اینکه در نیروگاه‌های خورشیدی شاهد این‌گونه آلودگی‌ها نیستیم.

دیدگاه‌ها  

#1 بسیجی دلسوز خرم آباد 1396-09-07 10:46
ای ول دکتر سلاحورزی. واقعا که آدم متخصص از کوچکترین فرصت ها هم میتونه استفاده کنه. آفرین که تواناییت از نماینده های مجلس بیشتر هستش. امیدوارم روزی برسد که خرم آبادکسایی رو بفرسته مجلس به جای این آدمهای بی تخصص که لااقل مهندس، پزشک، حقوقدان و یا کسی باشد که لااقل تخصصی داشته باشه. P
نقل قول کردن
#2 بسیجی دلسوز خرم آباد 1396-09-07 10:46
ای ول دکتر سلاحورزی. واقعا که آدم متخصص از کوچکترین فرصت ها هم میتونه استفاده کنه. آفرین که تواناییت از نماینده های مجلس بیشتر هستش. امیدوارم روزی برسد که خرم آبادکسایی رو بفرسته مجلس به جای این آدمهای بی تخصص که لااقل مهندس، پزشک، حقوقدان و یا کسی باشد که لااقل تخصصی داشته باشه.
پP
نقل قول کردن
#3 ابراهیم آریاوند 1396-09-07 12:16
مثل پتروشیمی لرستان ازنیروهای غیربومی استفاده کنید.....واقعاب رای مسئولین متاسفم
نقل قول کردن
#4 شهروندخرم ابادي 1396-09-07 16:12
سلام ماهم براي ساخت نيروگاه به اداره برق مراجعه كرديم ولي اينقدرسخت گرفتن كه پشيمون شديم واگرشرايط رااسان كنندماهم حاضربه سرمايه گذاري هستيم
نقل قول کردن
#5 گراوند 1396-09-09 15:56
امیدوارم این حرف به واقعیت بپیوندد. الان دنیا دارد به سمت انرژی های نو میرود و دارند برای سوخت های فسیلی جایگزین پیدا میکنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا