یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، گفت: باید با توسعه لرستان از مهاجر فرستی این استان جلوگیری کرد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "مجید کیان‌پور" در مراسم افتتاح فاز اول شرکت صنایع غذایی گهر لرستان که با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور برگزار شد، با بیان این‌که «اقتصاد مقاومتی برای لرستان یک امر ضروری، حیاتی و غیرقابل انکار است»، اظهار کرد: خوشحالیم بگوییم مسائل مربوط به اقتصاد مقاومتی به جد در لرستان توسط استاندار و مسؤولین استانی پیگیری می‌شود و نتیجه آن چیزی نیست به‌جز به نماینده دورود و ازنا: از پدیده  مهاجر فرستی لرستان جلوگیری شودثمر رسیدن پروژه‌هایی مثل صنایع غذایی گهر دورود که خوشحالی مردم منطقه را به همراه داشته است.
وی از زحمات استاندار لرستان در راستای سرعت بخشیدن به توسعه استان و رفع موانع و مشکلات پیش‌رو در این راستا تشکر کرد و ادامه داد: افتتاح فازهای بعدی کارخانه گهر دورود کمک شایانی به توسعه و اشتغال پایدار منطقه و استان می‌کند که این موضوع در خور تقدیر است.
وی در ادامه صحبت‌هایش به صنعت سیمان نیز اشاره‌ای کرد و افزود: صنعت سیمان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین صنایع شهرستان دورود شناسنامه این شهر محسوب می‌شود که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس ادامه داد: ما به دنبال راه‌اندازی فاز چهارم این کارخانه در شهرستان هستیم که تاکنون استاندار لرستان پیگیری‌های زیادی در دو وزارت کار و صنعت انجام داده ولی تاکنون دوستان به ما جوابی نداده‌اند. ما به هیچ‌وجه به دنبال توسعه کارخانه نبوده و نیستیم و فاز چهارم جایگزین واحد فرسوده می‌شود. راه‌اندازی این فاز مطالبه جدی استان و شهرستان دورود بوده و به هیچوجه از آن کوتاه نخواهیم آمد.
وی همچنین به صنعت سنگ دورود اشاره کرد و افزود: الان متاسفانه شاهد خام‌فروشی سنگ در شهرستان هستیم که به هیچ‌وجه آن‌طور که بخواهیم فعالین این بخش سودی نمی‌کنند و باید چاره‌ای اندیشیده شود.
"کیان‌پور" افزود در حال حاضر از 130 واحد سنگ‌بری دورود 60 درصد تعطیل و 40 درصد مابقی نیز نیمه فعال هستند. یکی از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مهم شهرستان، صنایع دفاعی است که ابتر مانده و باید چاره‌ای اساسی برای آن اندیشیده شود. ظاهراً قرار است برخی واحدها به استان‌ها منتقل شوند و انتظار داریم در این بین به لرستان توجه و نگاه ویژه‌ای شود.
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس، همچنین با اشاره به پتانسیل‌های موجود استان و شهرستان دورود اظهار کرد: با توجه به وضعیت و استعداد خدادادی استان در بخش‌های کشاورزی و دام‌پروری و همچنین ظرفیت واحدهای کوچک انتظار داریم 100 واحد گلخانه‌ای، 100 واحد دام‌پروری و 100 مورد صنایع کوچک در شهرستان دورود به بهره‌برداری برسند.
وی خواستار احداث مجتمع کشت و صنعت توسط اتکا در شهرستان دورود شد و گفت: قول‌هایی در این زمینه داده شده ولی متاسفانه تا الآن عملی نشده و انتظار داریم هر چه سریع‌تر این مجتمع در شهرستان تعیین تکلیف شود.
وی در پایان گفت: متأسفانه مهاجر فرستی لرستان در 10 سال گذشته بی‌سابقه بوده و باید با توسعه استان از این پدیده جلوگیری کنیم.
 منبع: روابط عمومی استانداری لرستان

دیدگاه‌ها  

#1 حمید ت 1395-05-10 08:02
درود بر استاندار آقای بازوند که این پروژه رو همانند پروژه کشت و صنعت به ثمر رساند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا