یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان از بازگشایی L.C (اعتبار اسنادی) نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد خبر داد.
به گزارش روابط عمومی استانداری، "هوشنگ بازوند" در خصوص آخرین وضعیت نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد، بیان کرد: این نیروگاه به عنوان پروژه‌‌ای بزرگ و زیرساختی در لرستان و شهر خرم‌آباد اثری بسیار تعیین‌کننده در توسعه و اشتغال استان دارد.
وی ادامه داد: این نیروگاه بیش از هشت سال در انتظار فراهم شدن شرایط و زیرساخت‌های متعدد بوده و در واقع به حالت راکد و تعطیل درآمده بود.
استاندار با بیان اینکه برای این نیروگاه سیکل ترکیبی بیش از یک سال پیگیری، نشست و سفرهای انجام شده است، مهم‌ترین نیاز این پروژه را تسهیلات ارزی برشمرد و یادآور شد: در جلسه‌ای که با مدیر عامل بانک ملی داشتیم، مقرر شد بازگشایی L.C نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد انجام شود.
بازوند مبلغ این L.C (اعتبار اسنادی) را 200 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: قرار است تا 15 روز آینده نسبت به بازگشایی این L.C و شروع عملیات اجرایی این نیروگاه اقدام شود.
وی یادآور شد: نیروگاه‌های سیکل ترکیبی راندمان‌ بیشتری نسبت به نیروگاه‌های گازی دارند و این یکی دیگر از مزیت‌های این پروژه مهم و اساسی استان است.
استاندار تصریح کرد: با توجه به اینکه لرستان فاقد صنعت توليد انرژي است این نیروگاه از اهميت بسيار بالايي برخوردار است.
بازوند همچنین با اشاره به مجتمع مواد غذایی گهر، بیان کرد: در جلسه با مدیر عامل بانک ملی در خصوص راه‌اندازی این مجتمع قرار شد به‌زودی عملیات اجرایی آن توسط بانک ملی انجام شود.
وی تصریح کرد: مجتمع صنایع غذایی گهر یکی از کارخانه‌های مجموعه هلدینگ آریا بوده که پس از افشای فساد بزرگ اقتصادی در سال 90 روند اجرایی آن به دستور مقامات قضایی متوقف شد.
به گفته بازوند راه‌اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد و مجتمع صنایع غذایی گهر اتفاق بزرگی در صنعت و رونق اقتصاد استان خواهد بود.

* LC یا اعتبار اسنادی (Letter of Credit) تعهدی از بانک است که به خریدار و فروشنده داده می‌شود و تعهد می‌شود که میزان پرداختی خریدار به فروشنده به موقع و با مبلغ صحیح به دست فروشنده خواهد رسید. بانک همچنین به نیابت از خریدار که نگه‌دارنده اعتبارات اسنادی است تا زمان دریافت تائیدیه که کالاهای خریداری شده حمل شده‌اند وجه را پرداخت نخواهد کرد.

دیدگاه‌ها  

#1 حمیدت 1395-02-07 03:34
امیدوارم عمر ما کفاف دیدن افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی و کارخانه سیمان و راه آهن و آزاد راه خرم آباد اراک رو بده....
نقل قول کردن
#2 علی 1395-02-07 07:18
اول دوهزار مگاواتی بود ، شد هزار حالا هم پونصد
نقل قول کردن
#3 علی ع 1395-02-07 10:49
این نیروگاه 2000 مگاواتی بوده حالا چطور شده سیکل ترکیبی 1000 مگاواتی ؟
تویه روز روشن 1000 مگاوات از ظرفیت تخصیص داده شده شده به این شهر محروم ناپدید ؟؟! شده .
لطفا مسولین بررسی کنند
نقل قول کردن
#4 آریان ازتهران 1395-02-07 13:26
امیدواریم بازهم شعارنباشد.لاستی ک سازی به کجارسید؟
نقل قول کردن
#5 مهدی 1395-02-07 19:27
مهم نیست ۱۰۰۰ یا ۲۰۰۰ مگاوات، مهم بهره برداری از این پروژست، اکثر نیروگاه ها همزمان با کار و تولید ظرفیتشون افزایش پیدا میکنه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا