یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

به مناسبت هشتم اسفندماه سال‌روز تاسیس امور تربیتی توسط شهیدان رجایی و باهنر و فرا رسیدن هفته تربیت اسلامی معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان بروجرد اقدام به برگزاری همایش یک روزه مربیان پرورشی، دبیران تربیت بدنی، مشاوران و مراقبین سلامت در محل سالن دکتر زرین‌کوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بروجرد نمود.
به گزارش يافته، در این همایش که با اجرای برنامه‌های متنوعی از قبیل اجرای سرود دانش‌‌آموزی، هم‌نوازی و ... همراه بود، رئيس اداره اطلاع‌رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش لرستان، مدیر آموزش و پرورش بروجرد و معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش بروجرد به ایراد سخن پرداختند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بروجرد در اين مراسم با گرامی‌داشت هفته تربیت اسلامی گفت : تربیت و بازسازی دانش‌‏آموزان در فضای انقلابی و اسلامی زمینه‌ساز ورود نگرش‌‏های دینی و ارزش‌‏های انقلابی به نظام آموزش و پرورش و حفظ مدارس از هجمه‌های فرهنگی است.
جمشید ابوالفتحی  با اشاره به ضرورت شناخت و پرورش استعدادهای دانش‏‌آموزان در رشد دینی، عقلی، اجتماعی و عاطفی آنان عنوان کرد: مهم‌ترین اهداف تشکیل امور تربیتی حراست از مرزهای اعتقادی و حفظ دستاوردها و تبیین ارزش‏‌های انقلاب اسلامی در مدارس است.
این  مقام مسوول ادامه داد: انگیزه‏‌های انقلابی و اسلامی همراه با شعار مربیان امور تربیتی سربازان انقلاب هستند، موجب تاسیس این نهاد ارزشمند شده است.
ابوالفتحی با اشاره به سخنی از امام علی (ع) که میراثی بهتر و والاتر از  ادب و تربیت وجود ندارد، اضافه کرد: به عبارت دیگر گران‌بهاترین میراثی که پدران و مادران برای فرزندان خود به ارث می‏‌گذارند، ادب است.
وی با اشاره به اهمیت و ضرورت تربیت کودکان، تاکید کرد: این مهم از 2 منظر فردی و اجتماعی قابل بررسی است و باید مورد توجه مسوولان مدارس و اولیاء دانش‌آموزان قرار گیرد.
مدیر آموزش و پرورش بروجرد تعلیم و تربیت دینی را محصول فعالیت همه دستگاه‏‌های فرهنگی دانست و یادآور شد: رسانه‎ها و همه دستگاه‌‏های فرهنگی باید در این زمینه به مدد این نهاد تربیتی و آموزشی بیایند، تا بتوان آموزش و پرورشی پویا، بالنده و با ادبیات فاخر داشت.
ابوالفتحی با اشاره به الگوپذیری دانش‌آموزان از والدین و معلمان آن‌ها افزود: در این راه باید از روش‏‌های مطلوب در پرورش مذهبی و ایجاد انس و معرفت تلاش کرد تا نتیجه مطلوبی در بر داشته باشد.
وی تربیت را کاری ظریف و حساس دانست و ادامه داد: محبت شاه‌کلید همه روش‌‏های تربیتی محبت است به گونه‏‌ای که نگرش مثبت فرزندان نسبت به مذهب و دین ریشه در مهر و محبت اولیاء و معلمان آن‌ها دارد.
مدیر آموزش و پرورش بروجرد با اشاره به حساسیت روش الگوپذیری در تربیت قشر دانش‏‌آموز عنوان کرد: دانش‌‏آموزان معلمان خود را بهترین الگوها قرار می‏‌دهند بنابراین معلمان و مسوولان امور تربیتی مدارس باید مواظب باشند، الگوهای شایسته‎ای برای دانش‌‏آموزان خود باشند.
ابوالفتحی با اشاره به نقش روش معرفتی در تربیت قشر دانش‌آموز اظهار کرد: با استفاده از این روش باید کوشید زمینه معرفت و آگاهی را در بین آینده‌سازان جامعه نهادینه کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش بروجرد هم در این مراسم گفت‌: تربیت دانش‌‏آموزانی بانشاط و با جسم و روانی سالم مهمترین هدف حوزه پرورشی و زمینه ساز یادگیری  مهارت‏‌های علمی و عملی دانش آموزان است
شهاب روزبهانی با اشاره به این که این هدف عمده و اساسی دارای 4 هدف جزئی دیگر نیز هست، خاطرنشان کرد: بیان روشی واحد برای تلاش معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی در امور تربیتی و احساس مسوولیت مشترک تمام نیروها در مقابل وظایف آن‌ها برخی از این اهداف است.
این مسوول توجه مسئولان به وظایف خود برای آماده کردن دانش‏‌آموزان با جسم و روانی سالم در راستای یادگیری آموزش‎های علمی و عملی و تقویت جایگاه امور تربیتی در مدارس را از دیگر اهداف یاد شده برشمرد و افزود: امروزه بیش از هر زمان دیگری باید به این مهم توجه شود و امور تربیتی جایگاه ارزشمند خود را در مدارس تقویت کند.
روزبهانی با اشاره به تلاش مربیان پرورشی و مشاورین مدارس در راستای تامین سلامت بهداشت روانی دانش‎آموزان، عنوان کرد:  تلاش مربیان تربیت بدنی و مراقبین سلامت تامین سلامت جسمانی دانش‎آموزان است.
وی خاطرنشان کرد: زمانی دانش‎آموزان می‎توانند از آموزش صحیح بهره‎مند شوند که از روان و جسمی سالم برخوردار باشند و در این صورت آمادگی بیش‌تری برای فراگیری علم و دانش را دارند.
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش بروجرد با اشاره این که خداوند در قرآن کریم ویژگی‎هایی را برای مربیان برشمرده است، بیان کرد: نخستین ویژگی مربی از دیگاه قرآن مهرورزی و عطوفت است تا همانند پدر یا مادری مهربان برای دانش‎آموز خود باشد.
روزبهانی صبوری و تحمل را دومین ویژگی مربیان از دیدگاه قرآن کریم برشمرد و اظهار کرد: چنانچه مربی فردی صبور نباشد، به هدف والای خود نمی‎رسد، همانگونه که این صفت برای انبیاء الهی در قرآن ذکر شده است، چراکه تربیت کاری سخت و طاقت‌فرسا است.
وی تاکید کرد: از دیدگاه قرآن کریم مربی موفق کسی است که از بطن جامعه و از متن توده مردم برخاسته و فردی دردآشنا و آگاه به نیازهای جامعه باشد و اگر غیر از این باشد، فعالیت او راه به جایی نمی‎برد.
رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان هم باگرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت‌: آموزش و پرورش لرستان یک هزار و 94 شهید دانش‏‌آموز، فرهنگی  را در راه اعتلای اسلام و انقلاب فدا کرده است که از این تعداد 907 شهید دانش‌آموز و 187 شهید فرهنگی است‌.
وی خاطر‌نشان کرد‌:  12 شهید از شهدای فرهنگی استان لرستان جز شهدای  امور تربیتی است‌.
علی قربانی با تبریک فرا رسیدن سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی، افزود: این نهاد نقش موثر و غیرقابل انکاری در پرورش بعد تربیتی دانش‎آموزان به عنوان آینده‌سازان جامعه ایفا می‎کند.
وی در ادامه گفت‌: با توجه به سخن خداوند متعال می‌توان گفت که بهترین الگو و اسوه برای مربیان تربیتی  وجود پیامبر مهربانی و رحمت است و مربیان تربیتی باید تلاش کنند تا کردار و گفتار خود را به این منبع پرفیض و روحانی نزدیک‌تر کنند‌. 
رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان در ادامه خاطر‌نشان کرد : وجود ستارگانی همچون آیت‌الله بروجردی، علامه بحرالعلوم، علامه شهیدی و مهرداد اوستا در عالم  معرفت واندیشه بروجرد  مسوولیت نخبگان فرهنگی این شهر را مضاعف می‌کند‌.
قربانی یکی از سیاست‎های آموزش و پرورش را توسعه فرآیند پرورشی برشمرد و تاکید کرد: در راستای تحقق این مهم باید عوامل مختلفی دست به دست هم دهند، اما در این میان نقش مربیان تربیتی شاخص و ممتاز است.
وی با اشاره به تعامل مثبت و سازنده با ائمه جمعه و جماعات ،حوزه های علمیه‌، بسیج و سپاه پاسداران و نهادهای فرهنگی اضافه کرد: در این راستا ارتباط خوبی با نهادهای تاثیر گذار فرهنگی برقرار شده است.
 رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش لرستان خاطرنشان کرد: باید این تعامل ،وحدت و همدلی در مناطق و شهرستانهای استان هم  تعمیم داده شود تا شاهد تحولات مهم و اساسی در حوزه های آموزشی و فرهنگی باشیم  .
وی با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای بی‌حرمتی و توهین به شخصیت پیامبر اکرم (ص) گفت: اگر بتوانیم سیره نبوی و علوی را در بین دانش آموزان ترویج کنیم و آن‌ها را با زوایای مختلف شخصیتی این پیامبر عطیم‌الشان آشنا کنیم می‌توانیم آن‌ها را در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بیمه کنیم‌.
در پایان این مراسم با حضور اسفندیار نوروز‌پور رئیس اداره حراست آموزش و پرورش لرستان نیز حضور داشت از مربیان‌، معاونین پرورشی و مدیران فعال در حوزه تربیتی با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تجلیل گردید‌.
همایش هفته تربیت اسلامی لرستان در بروجرد برگزار شد 
علي‌رضا  شريفي / بروجرد
 

دیدگاه‌ها  

#1 عليرضا شريفى 1393-12-09 15:29
سلام وسپاس از شما
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا