یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جشنواره شعر فجرانقلاب اسلامی لرستان در سالن همایش‌های دبیرستان دخترانه مکتب الزهرای شهر معمولان با حضور امام جمعه، بخشدار، رییس آموزش و پرورش معمولان و ر‌ئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پلدختر برگزار شد.
به گزارش یافته، ر‌ئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پلدختر در آغاز این جشنواره با اشاره به این که شهر معمولان برای نخستین ‌بار میزبان برگزاری این جشنواره شده است، گفت: 35 نفر از شاعران برتر استان برای شرکت در جشنواره، آثار خود را ارسال کرده بودند که با داوری اساتید برتر و برجسته استان 10 نفر از این عزیزان به بخش پایانی راه یافتند که امروز از آن‌ها به رسم یادبود تجلیل به عمل آمد و بسیار خرسندیم که در بین این شاعران جوانان نیز حضور پررنگی دارند.
غلامرضا محمودی پلدختر افزود: برگزاری جلسات شعر و ادب و ایجاد بسترهای فرهنگی در سطح استان لرستان به خصوص شهرستان پلدختر و معمولان از سرفصل‌های فرهنگی این نهاد است، چراکه ما جوانان و بزرگانی را در مرز و بوم خود داریم که می‌توانند زمینه‌ساز و الگوی بی‌بدیلی برای جامعه باشند و این امر مستلزم همکاری و حمایت‌های همه جانبه مسئولان استانی و شهرستانی است.
این مسوول با تاکید بر اهمیت مسأله نخبه‌پروری و استفاده از نخبگان فرهنگی و ادبی اظهار کرد: ایران اسلامی مهد فرهنگ و ادب است و این که امروز ما بتوانیم جوانان‌مان را خلاق و خوش‌قریحه پرورش دهیم، نیازمند این است که فکر مثبت و خلاقانه ما را در این زمینه یاری کنند و جوانان لرستانی به خصوص جوانان پلدختر و معمولان از نخبگان فرهنگی ایران اسلامی هستند و به جایگاه واقعی خود در همه زمینه‌ها دست پیدا کنند.
حاشیه‌نگاری یافته:
* بیش از نیمی از برگزیدگان این جشنواره از خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه استان بودند که این نیز خود قابل توجه بود؛ محمود کوماس‌جودکی خبرنگار یافته و مدیر مسوول نشریه کوماس که اخیراً از وزارت ارشاد مجوز نشرگرفته است، فاطمه نیازی و مهدی دوست‌محمدی خبرنگاران کوهدشتی، محمدحسن شفیعی و خانم دریکوند خبرنگاران پلدختری از جمله فعالان رسانه‌ای بودند که ضمن شعرخوانی به عنوان شاعران برگزیده نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.
* حجت‌الاسلام مهدي عابدینی، امام جمعه معمولان،  عباس محمودی، بخشدار معمولان، غلامرضا محمودی ر‌ئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر هر 3 سخنران این جشنواره به یک خیرمقدم کوتاه بسنده کرده و به جای نطق طولانی و سخنرانی‌های معمول به خوانش اشعاری از حضرت امام (ره) شاعران بزرگ پرداختند تا فرصت بیش‌تری برای شعرخوانی برگزیدگان جشنواره اختصاص یابد.
* حضور گرم و استقبال بیش از حد شعر دوستان معمولانی در سالن همایش‌های دبیرستان دخترانه مکتب الزهرای این شهر به نحوی بودی که نیمی از حضار در انتهاي جلسه به صورت ایستاده برنامه را دنبال می‌کردند.
* اجرای زنده موسیقی  توسط محمد میرزاوند از خوانندگان دوران دفاع مقدس پس از سال‌ها مبازره با بیماری و لکنت زبان با استقبال شدید حضار مواجه شد که استاد میرزواند به پاس همین استقبال مجبور شد چند آهنگ قدیمی خود را نیز برای حضار لبخوانی کند.
* با توجه به کمبود امکانات صوتی تصویری و مجهز نبودن سالن همایش برخلاف معمول در آغاز جشنواره‌، سرود جمهوری اسلامی به صورت زنده و دسته‌جمعی توسط حاضران نواخته شد که شور و حال خاصی به برنامه داد.
* وقتی که مجری برنامه حضور آفرین پنهانی بانوي هنرمند، نویسنده و شاعر معمولانی حوزه کودک و نوجوان را به عنوان یکی از داوران این جشنواره در بین حضار خوش‌آمد گفت سالن به یکباره با تشویق و کف و سوت ممتد هنردوستان این شهر مواجه شد و تا چند دقیقه ادامه داشت.
* با توجه به این که آفرین پنهانی به عنوان داور در این جشنواره حضور یافته بود و وقت شعرخوانی و سخنرانی برای ایشان لحاظ نشده بود، وقتی که محمود کوماس‌جودکی به عنوان شعرخوان و شاعر برگزیده به روی سن رفت وقت شعرخوانی خود را به این شاعر برجسته حوزه ادبیات کودک و نوجوان کشور اختصاص داد که مورد تشویق طولانی حاضران قرار گرفت.
* دانش‌آموزان و کودکان معمولانی وقتی متوجه حضور آفرین پنهانی در سالن شدند به گرد وی حلقه زدند و با شورو شعف خاصی در رابطه با کتاب‌های شعر و داستان وی با ایشان به صحبت پرداختند که خانم پنهانی نیز در سخنان خود این روز را یکی از زیباترین روزهای عمر خود قلمداد کرد و گفت بر خود می‌بالم که فرزند این آب و خاکم و از این که در جمع همشهریانم حضور یافته‌ام بسیار خوشحال و خرسندم.
* پنهانی که در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان لرستان مشغول به فعالیت است به کودکان حاضر در سالن قول داد که همه‌ی آن‌ها را در کتابخانه پستی این کانون عضو کند و از آن خواست تا لیست اسامی و مشخصات شان را در پایان جلسته به دست وی برسانند.
* در حاشیه این جشنواره از مجموعه غزل‌های "عینکی از جنس غزل" سروده محسن ایمانی شاعری نیز پلدختری رونمایی شد.

جشنواره استانی شعر فجر انقلاب در لرستان برگزار شد / حواشي و تصاويرمحمود كوماس‌جودكي
 
جشنواره استانی شعر فجر انقلاب در لرستان برگزار شد / حواشي و تصاوير

ارسال کننده: رضا عصمتی
 

دیدگاه‌ها  

#1 خبرنگار 1393-11-22 17:44
واقعا باشکوه بود و باز هم دست پخت استاد شعر و ادب لرستان محمدحسن شفیعی مرد خستگی ناپذیر فرهنگ و هنر لرستان
نقل قول کردن
#2 لرسو 1393-11-22 19:03
خیلی جالب بود با کمترین امکانات بهترین برنامه رو اجرا کردن درود برشما .
نقل قول کردن
#3 لرسو 1393-11-22 20:18
اقای جایدری عزیز .. بعضی سایتها این خبر رو زدن ولی نوشتن این مراسم در سالن اموزش پرورش برگزار شده ولی در این مطلب که شما زدید نوشتید در دبیرستان دخترانه مکتب الزهرای شهر معمولان برگزار شده .بنده تماسی که با اقای عصمتی داشتم ایشان گفتن به علت مشکلات سالن اموزش پرورش همایش درمدرسه مکتب الزهرا برگزار شد. این نشان از مدیریت وفعالیت قوی سایت یافته میباشد که خبرهای خودشو بدوت هیچ ایرادی به نمایش در میارد..
درود بریافته
_________________________
يافته: سلام. ما فقط منعكس‌كننده هستيم. خبرنگاران و نويسندگان زحمت ارسال مطالب و تصاوير را مي‌كشند. بايد آن‌ها كه زحمت اصلي را مي‌كشند تشكر كرد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا