یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فیلم مستند "برای گونگادین بهشت نیست‌" به نویسندگی و کارگردانی سید غلامرضا نعمت‌پور كه در جشنواره‌هاي مختلف، جوايز بسياري كسب كرده است، به جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی اهواز نيز راه یافت.
به گزارش يافته، جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های علمی اهواز در 3 بخش مسابقه‌ی بین‌المللی، خارج از مسابقه و بخش‌های جنبی از سوم تا هشتم اسفند‌ماه سال جاری در اهواز برگزار می‌شود.
غلامرضا نعمت‌پور كارگردان فيلم براي گونگادين بهشت نبستبر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره‌ی فیلم‌های علمی، در بخش مسابقه‌ی بین‌المللی با موضوع فناوری، تحقیق، فضا، نجوم و آینده، در بخش پزشکی با موضوع طب، دارو، تغذیه، بهداشت، عمر، محیط زیست، حیات وحش، جانور شناسی، طبیعت و اکتشاف، در بخش انرژی با موضوع آب، صنعت، کشاورزی و انرژی؛ در بخش تاریخ با موضوع تاریخ علم، معماری، شهرسازی، زمین‌شناسی، زیست‌شناسی و باستان‌شناسی؛ در بخش فرهنگی با موضوع فرهنگ، هنر، فلسفه، ادبیات، زبان‌شناسی، انسان‌شناسی و قوم‌شناسی و در بخش اجتماعی؛ با موضوع  جامعه، شرح حال، علوم تربیتی و شیوه زندگی فیلم‌هایی ارسال شده و مورد داوری قرار می‌گیرند.
معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز، با بهره‌گیری از ظرفیت‌‌های فرهنگی، هنری، علمی، دانشگاهی و صنعتی استان خوزستان نخستین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های علمی اهواز را از 3 تا 8 اسفندماه 93 برابر با 22 تا 27 فوریه 2015 برگزار می‌کند.
قابل ذكر است فیلم مستند "برای گونگادین بهشت نیست‌" به شرح زندگي عجيب شخصي به نام "علي ميردريكوند" از اهالي منطقه بالاگريوه لرستان مي‌پردازد كه به دليل علاقه‌ي بسيارش به آموختن زبان انگليسي، در زمان اشغال كشورمان توسط قواي متفقين، به كمپ نظاميان خارجي رفته و از يك افسر انگليسي زبان مي‌آموزد.
علي بعدها رماني به نام "برای گونگادین بهشت نیست‌" مي‌نويسد كه برنده جايزه ادبي نيز مي‌شود. وي سال‌هاي آخر عمر را در گم‌نامي و عزلت سپري كرده و سرانجام سال 1343 در بروجرد فوت مي‌كند.
نعمت‌پور با تلاش و تحقيق بسيار، سعي كرده زواياي تاريك زندگي علي ميردريكوند را پيدا كرده و اين لرستاني بااستعداد و پرتلاش را در حد توان معرفي كند.





ر - ج

دیدگاه‌ها  

#1 ناصر 1393-11-16 11:05
با سلام ، آیا سی دی این فیلم در دسترس عموم میباشد یا نه ؟
چگونه میتوان این فیلم را ببینیم . ممنون .
_____________________________
يافته: سلام. از آقاي نعمت‌پور كارگردان فيلم سؤال كنيد كه كارمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان هستند
نقل قول کردن
#2 آرش ملک زاده 1393-11-16 22:02
آرزوی موفقیت دارم واسه استاد عزیز
نقل قول کردن
#3 ع - ع 1393-11-17 12:18
امیدوارم که سایه جناب نعمت پور همیشه بالای سر هنر این دیار باشد/ یافته ای ها شما هم خسته نباشید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا