یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهردار بروجردگفت: پارک ورشو با هدف معرفی صنایع ورشو‌سازی بروجرد و جذب گردشگران در شهر ملی ورشو ایجاد می‌شود.
به گزارش روز شنبه یافته از خبرگزاری صداوسیمای لرستان، یحیی عیدی بیرانوند با اعلام این خبر، افزود: پارک ورشو با نصب المان‌هایی از صنایع ورشو‌سازی بروجرد تزئین و گردشگران در بروجرد که به عنوان شهر ملی ورشو در کشور است با صنایع ورشو آشنا خواهند شد.
شهردار بروجرد گفت: به معاون صنایع دستی میراث فرهنگی و گردشگری کشور پیشنهاد داده شده است که ساختمانی از خانه‌های تاریخی بروجرد را طی تفاهم نامه‌ای به شهرداری واگذار شود تا نمایشگاه دائمی صنایع ورشو‌سازی و همچنین آموزش و فروش در آن محل انجام شود.
عیدی بیرانوند افزود: همچنین پیشنهاداتی به معاون وزارت میراث فرهنگی و گردشگری برای توسعه گردشگری در بخش بوم گردی هتل زاگرس بروجرد داده شده که توسعه گردشگری در این بخش را نیز شاهد باشیم.
بروجرد دارای ۲۸۰ هکتار بافت تاریخی است و حدود ۵۰ خانه تاریخی در این بافت وجود دارد که ظرفیت بالایی برای گردشگری است، خانه‌های تاریخی در صورت واگذاری به بخش خصوصی می‌توانند احیاء و باعث توسعه‌ی گردشگری شهرستان شوند.

دیدگاه‌ها  

#1 مجتبی 1403-03-21 21:14
بسیار عالی
نقل قول کردن
#2 مجتبی 1403-03-21 21:29
۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی می‌باشد .به همین مناسبت شورای شهر بروجرد ۲۰خرداد رو روز بروجرد تصویب کرده.مبارک همه بروجردیها
نقل قول کردن
#3 نواب معظمی 1403-03-21 22:58
مرجع نامگذاری شهرها، شوراها نیستند. شوراها یا شهرداری باید پیشنهاد را به شورای فرهنگ‌عمومی ارسال کند. بعد توسط دولت تایید شود.
نهاد نامگذاری و یا هرگونه اصلاح روز‌ها و مناسبت‌های خاص از سوی اشخاص، اعم از حقیقی و حقوقی به شورای فرهنگ عمومی ارائه می‌شود و پس از بررسی و تصویب در آن شورا به تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌رسد تا در متن تقویم و یا ضمیمه تقویم ثبت شود. بر اساس آیین‌نامه نحوه نامگذاری مناسبت‌های خاص روز‌ها و مناسبت‌های خاص به دو دسته مناسبت‌های مندرج در « متن تقویم» (مناسبت‌های ملی ـ اسلامی) و مناسبت‌های مندرج در « ضمیمه تقویم» (مناسبت‌های صنفی ـ سازمانی) تقسیم می‌شود.
ضمن اینکه نام روز هیچ شهری در تقویم درج نمیشه. بلکه پیوست تقویم است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا