یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بنیاد رودکی، شهرداری لرستان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان،  تفاهم‌نامه‌ای برای اجرای ارکستر سمفونیک تهران امضا کردند.
به گزارش  یافته، بر اساس این تفاهم‌نامه ارکستر سمفونیک تهران، سمفونی فلک‌الافلاک، اثر استاد کامبیز روشن روان را با مشارکت بنیاد رودکی، شهرداری خرم‌آباد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در محوطه قلعه فلک الافلاک اجرا می‌کند.
محمد اله‌یاری فومنی مدیرعامل بنیاد رودکی، سید امیرعباس ستایشگر معاون آفرینش‌های فرهنگی هنری بنیاد رودکی، اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان و داریوش بارانی بیرانوند شهردار خرم آباد، روز شنبه در جلسه مشترکی در تهران، تفاهم‌نامه همکاری میان دو مجموعه بنیاد رودکی و شهرداری خرم‌آباد را امضا کردند.
 
پیشنیه خبر:
شایان ذکر است در سال 1401 نیز اخباری مبنی بر اجرای سمفونی فلک‌الافلاک منتشر شد اما هرگز اجرا نشد.
فاضل جمشیدی دی‌ماه سال ۱۴۰۰ به ایسنا خبر داده بود که «مردادماه سال ۱۴۰۱ سمفونی «فلک‌الافلاک» ساخته کامبیز روشن‌روان با همراهی ارکستر سمفونیک تهران و رهبری خود روشن‌روان در محل و میانه قلعه مذکور به اجرا درخواهد آمد و متناسب با شرایط کرونایی کشور با تماشاگر و یا به صورت زنده برای همگان در داخل و خارج قابل مشاهده خواهد بود.»
اما با این حال این پروژه در سال ۱۴۰۱ عملی نشد و در بهمن 1402 جمشیدی در گفت‌وگویی با ایسنا تاخیر به وجود آمده را ناشی از دو موضوع تغییر برنامه‌های سال گذشته بنیاد رودکی و بیماری ناخواسته خود اعلام کرد و امیدوارانه از پیشرفت چند جانبه کار با نهادها و سازمان‌هایی همچون وزارت فرهنگ، بنیاد رودکی، وزارت میراث و گردشگری، مدیر کل گردشگری استان لرستان، شهرداری خرم آباد و چند اسپانسر و حامی اقتصادی ..نام برد.
جمشیدی کفته بود: دو قطعه فارسی و لری با هماهنگی و توافق دکتر کامبیز روشن‌روان جهت افزایش مخاطبین داخلی و خارجی این سمفونی به آن اضافه شده است .این سمفونی ۵۰ دقیقه است و در موومان‌های آن از ملودی‌های لری استفاده شده است.

 





 

دیدگاه‌ها  

#1 دانشجو 1403-02-09 11:51
پل گپ یا صفوی با قدمت ۴۰۰ سال، گنجایش این همه ترافیک و ماشین ر ندارد شهرداری خرم‌آباد باید یک پل جایگزین بسازد
نقل قول کردن
#2 موسوی 1403-02-09 16:04
با آب چشمه گل‌سرخ که در پارک گل‌سرخ در جنب قلعه است می‌شود یک دریاچه آب شیرین ساخت ولی بدون هیچ استفاده‌ای آب شیرین چشمه‌ها و سراب‌های خرم‌آباد به گلال(رودخانه شهر)می‌ریزند و به دلیل شیب زیاد به سرعت از استان خارج می‌شوند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا