یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان از معرفی اعضای انجمن میراث فرهنگی استان خبر داد.
به‌گزارش یافته به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور گفت: بنا بر تاکید وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و با مساعدت استاندار لرستان جلسه معرفی انجمن‌های میراث فرهنگی لرستان امروز برگزار شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان اظهار کرد: انجمن میراث‌فرهنگی، نهادی ملی، فرهنگی و غیرانتفاعی است که با استناد به بند ۱۲ ماده ۳ قانون اساسنامه میراث‌فرهنگی کشور تحت نظارت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و بر حسب ضرورت در مراکز استان‌ها، شهرستان‌ها، شهرها، بخش‌ها و دهستان‌ها به نام همان محل مورد نظر تشکیل می‌شود.
او هدف از تشکیل این انجمن را همکاری و همیاری در جلب مشارکت تمامی دستگاهژ‌های اجرایی و نهادهای عمومی غیردولتی، سازمان‌های مردم‌نهاد و دیگر افراد جامعه به منظور حمایت، حفاظت و صیانت از آثار تاریخی دانست و افزود: آگاهی‌بخشی و ترغیب مردم به حفظ ارزش‌های میراث‌فرهنگی و رعایت قوانین و مقررات ناظر بر آن با هدف پیشگیری، تهیه و اجرای برنامه‌های جلب مشارکت عمومی و جذب مساعدت‌های مالی و معنوی مردم، همکاری با مراجع ذیصلاح برای برخورد با متخلفین از ضوابط و مقررات میراث فرهنگی، بررسی و ارائه مشاوره فرهنگی و اجتماعی به منظور اجرای مطلوب برنامه‌های مرتبط با میراث‌فرهنگی، پیشنهاد راهکارهای عملی جلوگیری از هر گونه اقدام غیرقانونی در زمینه حفاری غیرمجاز، تخریب آثار تاریخی و خرید و فروش غیرمجاز اموال فرهنگی، بخشی از وظایف اعضای انجمن میراث‌فرهنگی محسوب می‌شود.
حسن‌پور در خصوص اعضای انجمن میراث فرهنگی لرستان بیان کرد: استاندار لرستان به عنوان رئیس انجمن، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به عنوان دبیر و همچنین رئیس کل دادگستری استان، رئیس دانشگاه لرستان،رئیس شورای اسلامی استان، شهردار مرکز استان، مدیرکل اطلاعات استان، فرمانده انتظامی استان، فرمانده بسیج استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیرکل صدا و سیمای استان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، سه نفر از مدیران سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه میراث‌فرهنگی با پیشنهاد دبیر و تصویب اعضا و همچنین سه نفر از صاحب‌نظران و خبرگان میراث‌فرهنگی استان به پیشنهاد دبیر و تصویب اعضا به عنوان اعضای انحمن میراث‌فرهنگی لرستان معرفی و احکام خود را دریافت کردند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان اضافه کرد: فرمانداران نیز به عنوان رئیس انجمن میراث‌فرهنگی در شهرستان‌ها باید بر طبق اساسنامه نسبت به تشکیل انجمن میراث‌فرهنگی در شهرستان‌ها، بخشداری‌ها، دهستان‌ها و روستاها اقدام کنند.


دیدگاه‌ها  

#1 سیدالموسوی 1401-12-14 13:34
سلام عوامل یافته نیوز تورابه خداجلوی قبرستان کردن باغ های خضر خرم ابادر ا بگیرید....اخیرا شهرداری برنامه دارد که قبرستان خضر رابه سمت دریاچه وباغ های خضر بکشاند وفضارا برای جولان دلالان قبر که یک شبه میلیاردر شدند مساعدکند.... این قبرستان ها خرم ابادبایستی همگی راکدشوند ویک قبرستان جامع الشرایط در بیست کیلومتری خارج از شهر اونم نبودن در مسیر وزش باد به سمت شهر باشد همچون زمین های لم یزرع پل باباحسین وچهزال ایجاد کنند ...استادار محترم باید اورژانسی ورود کند... این باغ میراث خرم اباد قدیم هستن نگذارید نابود شوند...
نقل قول کردن
#2 خرم‌آبادی 1401-12-14 13:41
پل ماسور در ابتدای ورودی خرم‌آباد را تکمیل کنند و همچنین پارک شهر جنب سینما استقلال را درست کنند بعد از دو سال نصفه و نیمه رها شد چرا؟؟؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا