🔹جناب آقای دکتر ویسکرمی شنیده شده که به پیشنهاد جنابعالی امروز بندی در مورد لزوم انجام پژوهش برای ارتقا معلمان برای رتبهبندی به تصویب رسید.
خدمت شما و سایر نمایندگان محترمی که یک روز هم در مدارس (نه دانشگاه) تدریس نکردهاید عرض کنیم که کار معلم (بخصوص در مقطع ابتدایی) چنان که از نام نهاد «آموزش و پرورش» برمیآید، ابتدا آموزش و سپس پرورش فرزندان این مرز و بوم است، نه «آموزش و پژوهش»!
🔹معلمی که به جای آموزش و تدریس، وقتش را صرف پژوهشهای مد نظر شما نماید و از فردا در به در دنبال پیدا کردن نشریهای برای چاپ مقالاتش باشد، دیگر فرصتی برای تدوین طرح درس و تدریس پیدا نمیکند.
🔹شما به جای پیدا کردن تور و صافی و ایجاد سد سکندر مقابل معلمان برای دشوار کردن و دست نیافتن آنها به رتبهها و مبالغ بالاتر، بهتر است این موارد را بررسی کنید:
۱- چرا معلمی که کار او هم «آموزش و هم پرورش» است، با داشتن مدرک تحصیلی دکترا، یکدهم استاد دانشگاهی با مدرک دکترا حقوق میگیرد که کارش فقط «آموزش» است؟!
۲- چرا در سیستم اداری آموزش و پرورش کشور ما ظرف یک دههی اخیر همهی قوانین خوب و تشویقی، جای خود را به قوانین بد و تنبیهی دادند؟ ما معلمان به ازای هر ۱۷۶ ساعت ضمن خدمت، یک سال تعجیل در گروه میگرفتیم که حذف شد! مثل کارکنان سایر نهادها در سال دو مرتبه به مناسبت اعیاد مختلف عیدی نقدی به حسابمان واریز میشد که حذف شد! بن لباس و خرید میگرفتیم که حذف شد! سرگروههای ناحیه، شهرستان و استان مبالغ نقدی به حکمشان اضافه میشد که حذف شد!
🔹در عوض: سیستمهای تنبیهی و منفی جایگزین شده که مثلا اگر فلان اندازه امتیاز ارزشیابی کسب نکنید، به لیگ دسته دوم و سوم سقوط میکنید!
شما را به خدا اگر قصد وضع قوانینی برای معلمان دارید، حداقل از چند معلم نیز هنگام وضع قوانین و آسیبهای آن مشورت بگیرید تا وضع آموزش و پرورش کشور بیش از این وخیم نشود و فردا با به جان هم انداختن معلمان به اسم رقابت، مستندسازی و فعالنمایی را بیش از این در سیستم آموزش بیمار کشور رواج ندهید.
🔹به یاد داشته باشید مهمترین کار یک معلم، آموزش و سپس پرورش باکیفیت دانشآموزان است نه پژوهش! و بدانید که قانون وضع شدهی شما باید برای معلمی که روستاهای دورافتاده سیستان و بلوچستان یا دیگر نقاط محروم کشور مشغول تدریس هستند نیز باید کارایی داشته باشد.
🔹امید است ظرف چند روز آینده با واقعنگری، از سد ساختن و «تعارف» کم کرده و بر «مبلغ» رتبهبندی بیفزایید، و مطمئن باشید «پول» همان حلال مشکلات و ایجاد کنندهی انگیزه است نه ارائه مقاله و انتشار کتاب و ...
انسانی که کمبود مالی داشته باشد، یقینا کمبود معنوی، فرهنگی، اجتماعی و ... نیز پیدا خواهد کرد!
✔️شماری از فرهنگیان خرمآباد
*********************
توضیحات مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرمآباد و چکنی در خصوص طرح رتبهبندی معلمان
23آذرماه1400
✔️شماری از فرهنگیان خرمآباد
*********************
توضیحات مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرمآباد و چکنی در خصوص طرح رتبهبندی معلمان
23آذرماه1400
دیدگاهها
با توجه به اینکه به گفتهی شما وضع بودجه کشور و دولت خوب نیست، برای اینکه همه در عبور از این وضعیت خطیر سهم داشته باشند، تقاضا داریم مجلس قانون وضع نموده و حقوق افراد بالای ۳۰ میلیون و بخصوص حقوق نمایندگان مجلس را کاهش دهد تا مسئولان نیز به مانند مردم، سهمی از این ریاضتها و مشقتها داشته و در حفظ انقلاب سهیم باشند.
به عمل کار برآید، به سخندانی نیست!
لطف کنید علیوار زندگی کنید و اول از کاستن حقوق خودتان و دیگر نجومیبگیران برای کمک به قشر کارگران و مددجویان تحت حمایت آغاز کنید تا شما را باور کنیم و قول میدهیم در آن صورت رتبهبندی نیز نمیخواهیم!!!
اگر توانستید با حقوق دریافتی ما و مثل ما زندگی کنید، ما هم شما را باور میکنیم! در غیر این صورت، این سخنان، وعده و شعاری بیش نیست!
اگر راست میگویید همین فردا قانونی وضع نموده و بساط حقوقهای بالای ۳۰ میلیون تومان را در کشور برچینید؛ ما معلمان هم نامردیم اگر زین پس دم برآوریم و شکوهای نماییم!
درد «فرق» از «فقر» آزاردهندهتر است، بخصوص اینکه عالمان بیعمل دیگران را نصیحت کنند و خودشان حاضر نباشند از مزایا و حقوق بالا چشمپوشی نمایند.
خدا پدر و مادرت را بیامرزد -احتمالا این مطلب شما ایه قران هم دارد که خود جناب ویسکرمی باید انرا بهتر بلد باشند-نه خوب انجام بده اگر مردی از خودتان شروع کنید بعد توصیه به دیگران کنید
هیچکس مثل اکثر اساتید دانشگاه بخور و بخواب نیست . ساعت موظفی کم . کارهای تحقیقی را هم که گردن دانشجوها می اندازند و با مقاله های چاپ شده دانشجویان که نام استاد هم اجباری کنارش ذکر میشود فیس میدهند
توجه بفرمایید وتاسف که چه عرض کنم !!!!
این نامه جمعی از تاجران وکاسبان فرهنگ استان
می باشند که تنها به جیب خودشان توجه دارند
بیچاره دانش آموزان و فرهنگ این استان