یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرماندار خرم‌آباد ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و روز جهانی گردشگری بیان کرد: اگر امروز در امنیت کامل می‌توانیم از گردشگری و سفر سخن بگوییم، به برکت ایثار و از خودگذشتگی شهیدان است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "حبیب‌اله خجسته‌پور" در مراسم تجلیل از فعالان برتر گردشگری استان افزود: رئیس جمهور در "مراسم برترین‌های صنعت گردشگری ایران در سال ۹۵" عنوان کردند، ای کاش به جای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌گفتیم: سازمان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی.
وی افزود: این سخن نشان‌دهنده‌ی توجه و اهمیت رئیس‌جمهور به مقوله‌ی گردشگری است.
خجسته‌پور خاطر نشان کرد: برای اینکه دریابیم در بحث گردشگری الآن کجا هستیم، بهتر است نگاهی به گذشته بیندازیم و موقعیت فعلی را ارج بنهیم.
 فرماندار مرکز استان لرستان با اشاره به شعار استاندار لرستان گفت: هدف نهایی را در بحث گردشگری 3 سال قبل استاندار لرستان معین کردند و بیان کردند که باید تلاش کنیم تا لرستان از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شود.
خجسته پور در ادامه اظهار داشت: ما باید تلاش کنیم زیرساخت‌های لازم را برای جذب گردشگر مهیا کنیم، در این مسیر دولت آمادگی همکاری با بخش خصوصی و سرمایه‌گذار را دارد.
وی در بخش پایانی سخنان خود، موفقیت حاصل‌شده روز گذشته و انتخاب ایشان به عنوان برگزیده برتر ملی را نتیجه‌ی تلاش‌های همه‌ی مدیران، فعالان صنعت گردشگری و مردم مهمان‌نواز خرم‌آباد دانست و گفت: بی‌شک این موفقیت مرهون تلاش‌های نیروی انتظامی، شهرداری، سازمان میراث فرهنگی، فعالان صنعت گردشگری و مردم مهمان‌نوازی است و بنده به نیابت از شما در این مراسم حاضر شده و لوح خود را از رییس محترم جمهور دریافت کردم.

گردشگری به عنوان موضوع مهم در ایجاد اشتغال کشور مطرح است

‌مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: بحث گردشگری به عنوان موضوع مهم در ایجاد اشتغال کشور مطرح شده است.
غلام‌رضا سلیمانی در این مراسم با اشاره به رشد 10 درصدی گردشگری در ایران گفت: امروزه پتانسیل‌های خوبی در لرستان و کشور وجود دارد، لذا اهمیت آن در حوزه اشتغال مورد توجه است.
‌مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستاندر ادامه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه ششم در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: کشور ایران به عنوان یکی از 16 کشور هدف گردشگری در نشریات خارجی مطرح است و این نشان دهنده استقبال برای بازدید از کشور است.
وی با اشاره به وجود 5 هزار اثر تاریخی در لرستان اشاره کرد و گفت: از این تعداد 2 هزار و 300 مورد به ثبت رسیده است.
سلیمانی تاکید کرد: سهم لرستان از گردشگر تاکنون کم بوده و در تلاش هستیم در حوزه گردشگری زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنیم و در همین راستا 17 دستگاه اجرایی در این امر دخیل شده‌اند.

قابل ذکر است در بخش‌هایی از این برنامه که اجرای ان را " مریم رشیدی" به عهده داشت، فعالان و متصدیان حوزه‌ی گردشگری: حبیب اله خجسته پور فرماندار خرم‌آباد، یحیی عیدی بیرانوند شهردار خرم‌آباد، سرهنگ حسین نجفی فرماندهی انتظامی شهرستان خرم‌آباد، معصومه هداوند، حمیدرضا ترکاشوند، شوکا یاوریان، علی‌اکبر فکوری، محمد گودرزی مورد تجلیل قرار گرفتند.
از نکات جالب‌توجه مراسم باید به پذیرایی از حضار با کارتون‌های موز اشاره کرد؛ این در حالی است که سازمان عریض و طویلی چون میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری لرستان می‌بایست الگوی خلاقیت و سلیقه باشد.


خبر: رضا طولابی

مطلب مرتبط: فرماندار خرم‌آباد در جمع برترین‌های گردشگری کشور


دیدگاه‌ها  

#1 majid 1395-07-06 15:00
والا تنها افرادی که نقشی ندارن همین اقایون ،کدوم تبلیغ ؟ کدوم زیر ساخت ؟ از طرف اقایون و دستگاهای عریض و طویلشون ؛ اگه تبلیغ ای شده این چند ساله و حجم انبوه گردشگر رو داشتیم تو استان به لطف دنیای مجازی و افراد گمنامی بوده و هست که بدونه هیچ چشم داشتی در این راستا فعالیت میکنن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا