یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در آستانه بهار تعلیم و تربیت و بازگشایی مدارس از دارندگان رتبه‌های دو رقمی کنکور سراسری سال 95 استان لرستان تجلیل شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در مراسم تجلیل از این دانش آموزان گفت: علم و دانش توأم با تدبیر یکی از سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است که باید سرلوحه کار افراد نخبه قرار گیرد.
سید سعید شاهرخی افزود: در دنیای کنونی دوران استفاده از ابزارهای خشن برای رسیدن به توسعه سپری شده است و تنها علم و دانش است که می‌تواند جوامع را به پیشرفت و تعالی رهنمون سازد.
وی در ادامه با تقدیر از خدمات ارزنده آموزش و پرورش برای فراهم کردن بستر مناسب برای دستیابی به توفیقات علمی داوطلبان و همراهی اولیا و مربیان افزود: برترین‌های کنکور سراسری امسال لرستان مسیری را گشودند تا بسترساز موفقیت و اعتلای کشور باشند.
شاهرخی رسالت و مسئولیت دانش آموزان سرآمد و موفق را خطیر برشمرد و تصریح کرد: شما دانش‌آموزان با این توفیق علمی، مسئولیتی را پذیرفتید که بسیار سرنوشت‌ساز بوده و قطعاً به عنوان نخبگان استان و کشور باید در راستای اعتلا و موفقیت کشور گام بردارید
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان یادآور شد: امروز علم و دانش، فکر و اندیشه و تکنولوژی حرف اول هر ملتی برای توسعه است و دیگر دوران استفاده از ابزارهای خشن برای توسعه به پایان رسیده است.
شاهرخی با اشاره به اینکه دنیای غرب خود را خاستگاه علم و تکنولوژی و تمدن می‌داند و با زورگیری قصد استثمار ملت‌ها و به یغما بردن دسترنج آن‌ها را دارد، افزود: در موضوع انرژی هسته‌ای غرب نمی‌خواست باور کند که دانشمندان جوان ایرانی به باشگاه کشورهای دارای دانش هسته‌ای پیوسته و به عناوین و ابزار مختلف سعی در متوقف کردن جریان پرشتاب علمی و پژوهشی دانشمندان جوان ما را داشت.
وی با تأکید بر اینکه دانشمندان ایرانی همچون ابن‌سینا پایه‌گذار علم نجوم و پزشکی در دنیا بودند، اضافه کرد: جوانان ایرانی این اراده را داشته و دارند که در همه عرصه‌ها حرفی برای گفتن داشته باشند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: در قبل از انقلاب، غرب به دنبال این بود تا با جذب نخبگان علمی کشور و ورود تکنولوژی بدون ارائه دانش آن، ما را وابسته و مصرف‌گرا بار بیاورد و حتی اجازه فکر کردن و تولید علم و اندیشه را از ما بگیرد.
وی گفت: سیاست اصولی ایران با تأکیدات مقام معظم رهبری این است که زمینه تولید علم را در کشور مهیا کنیم تا جوانان ایرانی با علم و دانش همراه با تدبیر و سیاست و همه عرصه‌ها به اهداف موردنظر برسند. با مقاومت ملت ایران و دیپلماسی قوی، حقانیت کشورمان در دنیا تثبیت شده است.
شاهرخی با تأکید بر اینکه هر کدام از جوانان ما با فکر خود باید میلیاردها دلار ثروت تولید کنند، یادآور شد: سیاست دولت تدبیر و امید علاوه بر خودکفایی کشور، تبدیل ایده به ثروت است. وی ادامه داد: اعتماد به نفس و خودباوری از اصولی است که بین جوانان ما نهادینه شده و امروز بستر مهیاست تا جوانان خوش‌فکر بدرخشند و در دنیا حرف برای گفتن داشته باشند.
در ادامه حمزه امیری رئیس بنیاد نخبگان لرستان هم افزود: ایران اسلامی در حال عبور از اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد دانش بنیان است.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید به اهمیت فعالیت‌های دانش بنیان، افزود: فعالیت‌های دانش بنیان پایه و اساس اقتصاد مقاومتی است و کشور را از ضربه‌های بیرونی تحریم و تغییر قیمت نفت مصون خواهد داشت.
امیری در ادامه تاکید کرد: حل مشکلات کشور در گرو تحقق اهداف دانش بنیان است و توسعه و گسترش فعالیت‌های دانش‌بنیان به حضور جوانان دارای ایده و اندیشه وابسته است.
وی اضافه کرد: در این راستا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال بسترسازی مناسب برای محقق شدن اقتصاد دانش‌بنیان است.
امیری در ادامه کسب رتبه چهارم ایران در تربیت مهندس در دنیا اشاره کرد و افزود: در سال 92 حدود 110 شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود داشت که اکنون این تعداد به سه هزار شرکت رسیده است و در افق 10 ساله به 50 هزار شرکت دانش‌بنیان خواهد رسید.
رئیس بنیاد نخبگان لرستان در ادامه با تجلیل از اقدامات ارزنده آموزش‌وپرورش در مسیر اعتلای علمی و فرهنگی دانش آموزان برتر گفت: دارندگان رتبه‌های برتر به عنوان استعدادهای برگزیده در مسیر نخبگی قدم برداشته‌اند و انتظار می‌رود با ممارست علمی در آینده به عنوان نخبگان کشور فرصت خدمت در عرصه علمی و فناوری را پیدا کنند.
در ادامه این مراسم که با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، رئیس بنیاد نخبگان و معاون آموزش متوسطه لرستان برگزار شد از 8 تن از 16 دارنده رتبه دو رقمی کنکور سراسری سال 95 استان لرستان در حضور اولیا و مربیان آن‌ها تجلیل گردید.

رتبه‌های 2 رقمی کنکور سراسری لرستان تجلیل شدند
خبر: علی قربانی

دیدگاه‌ها  

#1 کبودوند 1395-06-24 21:27
امیدوارم موفق و باعث افتخار قوم لر بشن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا